• Anonym (Tankspridd)

    Han runkar istället för att ha sex med mig

    Halloj! Vore väldigt tacksam för lite hjälp!

    Jag och min sambo har varit tillsammans i ca 3,5 år. Vi hade ofta sex i början och lite överallt (mycket spänning). Sen 2 år tillbaka har vårat sexliv dalat, efter han var otrogen, vet inte om det beror på det men det var efter det som allt börja vända mot det dåliga.. jag vet att han har en STOR sexdrift, men inte med mig? Har kommit på han många gånger sitta och runka på natten/kvällen när jag ligger i sängen och sover, men sen vaknat av detta. Jag har pratat med honom om detta men han säger att han inte vet vad det beror på.

    Jag misstänker att han runkar på jobbet på vardagarna då vi endast har sex en dag på helgen (om jag har tur). Från att vi haft sex ofta! till högst en dag i veckan (på en helg). Vet att det kanske låter normalt för vissa, men eftersom jag vet att han har en hög sexdrift och varit otrogen och sexchatattat med andra tidigare så förstår jag inte vad problemet är? Har inte problem med att han runkar men det går som sagt ut över vårt sexliv, då blir det ett problem för mig. känner mig bara så otillräcklig..

    vad tror ni? Vore kul om ni män kunde svara också vad ni tror:)

  • Svar på tråden Han runkar istället för att ha sex med mig
  • Anonym (Snlvit)

    Kan bli svårt om inte HAN självmant försöker klura ut sina egna problem och ventilerar dem med dig.

    Hur ska ni annars komma någon vart?

    Ord betyder heller ingenting om handlingarna visar annat.

    Era sexproblem handlar ju om någonting, det är ingen slump att han känner som han gör.

  • Anonym (nej)

    Tror fortfarande på min förklaring om skam. Vad en person visar inåt och utåt kan vara väldigt olika. Bara för att han inte visar sina känslor eller vill prata om dem betyder inte att de inte existerar.

  • Anonym (Snlvit)
    Anonym (nej) skrev 2018-07-13 13:55:20 följande:

    Tror fortfarande på min förklaring om skam. Vad en person visar inåt och utåt kan vara väldigt olika. Bara för att han inte visar sina känslor eller vill prata om dem betyder inte att de inte existerar.


    Nyfiken fråga. Varför vill han då inte ligga med TS, hon vill ju, och verkar inte vara den som tjatar och ifrågasätter hans gamla otrohet.
  • Anonym (Wtf)
    Anonym (Tankspridd) skrev 2018-07-13 13:40:11 följande:

    Kan även tillägga att jag nystat i detta lääänge och pratat med honom om det men han vill inte prata om det och blir bara arg..


    Då har det med dig att göra. Han vill verkligen inte vara taskig och såra dig av någon anledning. Han vill/kan inte säga som det är. Hans moral är för hög för att såra dig och få en konflikt. Tänk om du blir arg på honom för att han inte sagt som det är från början.

    Nu har det gått så lång tid att det är näst intill omöjligt att säga. Han kan inte lämna dig. Hans moral eller föräldrar eller omgivningens fötväntningar som säger att han inte kan lämna dig. Han måste ta hand om dig.

    Han känner empati och sympati mest inte så mycket kvinna-man kärlek utan kanske bara kärlek till någon han har sympati och empati för. Men om du sa nu gör vi slut så skulle han nog vara lättad.

    Jag har faktiskt varit med om just detta. Men det var jag som till slut gjorde slut. Det blev ohållbart och destruktivt att vara kvar.

    Så det är inget fel på dig eller honom egentligen men han vill inte såra dig genom att säga som det är och nu har tiden gått för långt för att säga något.

    Jag vet inte lösningen på detta problem. Men vad det än är vill han inte ha någon konflikt och/eller såra dig. Det måste vara något väldigt väsentligt som har att göra med dig.
  • Anonym2721
    Anonym (Wtf) skrev 2018-07-13 16:40:47 följande:

    Då har det med dig att göra. Han vill verkligen inte vara taskig och såra dig av någon anledning. Han vill/kan inte säga som det är. Hans moral är för hög för att såra dig och få en konflikt. Tänk om du blir arg på honom för att han inte sagt som det är från början.

    Nu har det gått så lång tid att det är näst intill omöjligt att säga. Han kan inte lämna dig. Hans moral eller föräldrar eller omgivningens fötväntningar som säger att han inte kan lämna dig. Han måste ta hand om dig.

    Han känner empati och sympati mest inte så mycket kvinna-man kärlek utan kanske bara kärlek till någon han har sympati och empati för. Men om du sa nu gör vi slut så skulle han nog vara lättad.

    Jag har faktiskt varit med om just detta. Men det var jag som till slut gjorde slut. Det blev ohållbart och destruktivt att vara kvar.

    Så det är inget fel på dig eller honom egentligen men han vill inte såra dig genom att säga som det är och nu har tiden gått för långt för att säga något.

    Jag vet inte lösningen på detta problem. Men vad det än är vill han inte ha någon konflikt och/eller såra dig. Det måste vara något väldigt väsentligt som har att göra med dig.


    Du får ursäkta men jag måste säga att du har en livlig fantasi. Du kan omöjligt utläsa et du skriver från den knapphändiga redogörelse TS har givit. Om problemen började efter han var otrogen så kan det ha med det att göra. Parterapi tror jag skulle göra er gott, vill han inte föreslår jag att du går och pratar med någon själv till att börja med för att få bättre verktyg att bemöta honom med.
  • Anonym (Wtf)
    Anonym2721 skrev 2018-07-13 17:19:06 följande:

    Du får ursäkta men jag måste säga att du har en livlig fantasi. Du kan omöjligt utläsa et du skriver från den knapphändiga redogörelse TS har givit. Om problemen började efter han var otrogen så kan det ha med det att göra. Parterapi tror jag skulle göra er gott, vill han inte föreslår jag att du går och pratar med någon själv till att börja med för att få bättre verktyg att bemöta honom med.


    Kanske är det som du säger och förslår. Men jag tror inte han vill såra henne och det är för svårt för honom att säga. Det är vad jag tror. Sanningen får vi nog aldrig se här på FL. Man kan bara spekulera om vad det är. Parterapi tror jag nog inte på i början utan snarare att han ska gå ensam så han får säga vad det är till någon. Sedan kanske parterapi eller att han säger det enskilt till ts.
  • MrMister82

    Tyvärr så attraheras han inte längre av dig. Det behöver inte vara att du blivit sämre genom åren, men efter otroheten så kanske tanken fastnat hos din man att han skulle kunna få någon bättre/snyggare än dig. Det kanske han inte kan, men han verkar ju tro det iaf.

    Så vad göra. Det går inte att prata liv i en attraktion. Så det enda som kvartstår då är att göra sig mer attraktiv genom handling. Jobba på sitt självförtroende, våga säga nej, träna, hålla sig i form, vårda sitt utseende etc.

    Å skulle det inte funka, så står man åtminstone bättre rustad att lämna och hitta någon ny.

  • Anonym (Mr X)

    Om han runkar mycket så kan det vara så att det tar musten ur honom, så att han inte har kraft att även knulla. Man behöver en återhämtning. Jag vet själv när jag har runkat och försökt ha sex med min flickvän kort efteråt. Det är inte alltid man får upp den kort tid efter ett runk.

  • Anonym (ännu en...)
    Anonym (Mr X) skrev 2018-07-13 19:10:09 följande:

    Om han runkar mycket så kan det vara så att det tar musten ur honom, så att han inte har kraft att även knulla. Man behöver en återhämtning. Jag vet själv när jag har runkat och försökt ha sex med min flickvän kort efteråt. Det är inte alltid man får upp den kort tid efter ett runk.


    Men varför väljer man runk framför att ha sex med sin flickvän med den frekvensen hon beskriver? Däri ligger ju grundproblemets svar.
  • Anonym (Mr X)
    Anonym (ännu en...) skrev 2018-07-13 19:25:58 följande:

    Men varför väljer man runk framför att ha sex med sin flickvän med den frekvensen hon beskriver? Däri ligger ju grundproblemets svar.


    Det är enkelt och kravlöst att runka helt enkelt och man kan knulla med vem man vill i tanken. Enkelt och bekvämt, som kan bli ett beteende. Runkas det ofta så kan det som sagt ta kraften från att knulla, även om det är skönare att knulla.
  • Tecum
    Anonym (Mr X) skrev 2018-07-13 19:30:47 följande:
    Det är enkelt och kravlöst att runka helt enkelt och man kan knulla med vem man vill i tanken. Enkelt och bekvämt, som kan bli ett beteende. Runkas det ofta så kan det som sagt ta kraften från att knulla, även om det är skönare att knulla.
    Kravlöst men torftigt, ja! Fantisera kan man göra även när man knullar så det argumentet faller platt. Det är något annat som är fel och jag misstänker att attraktionen till TS sviktar.
  • Anonym (Inte så konstigt?)

    De flesta (alla?) par har ju mycket mer sex i början av relationen och sedan mindre ofta efter ett tag. Bara för att man har supermycket lust i början och är kåta på varandra hela tiden då så behöver det ju inte innebära att det ska vara konstant.

    Jag tycker inte att det är konstigt att man efter ett tag ibland väljer att onanera istället för sex i relationer, sex kräver så mycket mer än att onanera och ibland vill man komma utan att lägga ner all den tiden och energin. (Jag är kvinna).

    Förutsatt att det sexet ni har är bra...

  • New  Dawn
    Anonym (Tankspridd) skrev 2018-07-13 12:22:39 följande:

    Tack för svar! Det är ju så konstigt, eftersom han helt från ingenstans kan börja ta på mig när jag ex står och diskar, vi är och handlar osv men inte något som leder till sex (förutom på helgerna), han får ju dessutom stånd av det och att jag tex tar på honom, eller enbart kliar han på benet. Men ändå vill han inte ha sex? men det kanske ni killar kan få utan att tända på sin tjej?


    Ärligt talat så har jag väldigt svårt att ta dina inlägg på allvar...

    Han VILL ta på dig. Han FÅR stånd... Han vill leva med dig...Han runkar... Men vill inte ha sex...
    Anyone can hate. It costs to love.
  • Anonym (Tankspridd)
    New Dawn skrev 2018-07-13 21:13:49 följande:

    Ärligt talat så har jag väldigt svårt att ta dina inlägg på allvar...

    Han VILL ta på dig. Han FÅR stånd... Han vill leva med dig...Han runkar... Men vill inte ha sex...


    Vadå svårt att ta mina inlägg på allvar?
  • Anonym (Fabian)

    Kanske han tycker det känns svårt att prata fritt om vad han vill. Var snäll, visa omtanke. Kanske han känner sig kvävd i förhållandet. vad vet jag. Testa att hjälpa honom, stoppa ned handen i hans byxor och kör igång när han som minst anar det.

  • Anonym (Wtf)
    Anonym (Fabian) skrev 2018-07-15 00:17:07 följande:

    Kanske han tycker det känns svårt att prata fritt om vad han vill. Var snäll, visa omtanke. Kanske han känner sig kvävd i förhållandet. vad vet jag. Testa att hjälpa honom, stoppa ned handen i hans byxor och kör igång när han som minst anar det.


    Alltså jag tror att han är intimiderad av att ts är alltför kåt. Då vill han stoppa hennes kåthet. Han vill styra hur kåt hon ska vara för att vara normal enligt hans måttstock dvs hur kåt en kvinna får vara. Alltså inte kåtare än han. Eller så har han läst om hur ofta en kvinna vill ha sex. Ts är då alltför kåt. Han är inte alpha dog längre i förhållandet. Det vill han stoppa. Skaffa en lika kåt man säger jag.
Svar på tråden Han runkar istället för att ha sex med mig