• nihka

SD varför är du för / emot?

Padirac skrev 2018-08-14 09:49:53 följande:
    Jag är också säker nu

Helt Säker
    Om du vill behålla min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    Anonym (Olle.P) skrev 2018-08-14 12:37:38 följande:

Nu råder det nästan inbördeskrig i Göteborg och Trollhättan men vad gör polisen? Tar ett snack med föräldrarna som egentligen borde få betala för vad deras gangsterungar ställer till med. Enda räddningen för landet är en stark SD regering istället för dom som skapat kaoset och nu bara tävlar om vem som är mest förbannad.

Nej, det råder inget nästan inbördeskrig. Så jävla tröttsam överdriven retorik. Det är en handfull ligistungdomar som gjort sig skyldiga till bilbränderna i Göteborg.
  • nihka
    Anonym (Folket.) skrev 2018-08-14 14:28:34 följande:
    Du missar hela poängen.

Jag pratar om varför jag tror folk röstar på SD, du argumenterar mot de saker som jag presenterar som felaktiga. Att du har bättre koll på SD än flera av deras väljare betvivlar jag inte men det är inte i detaljerna det styrs utan i huvudfrågorna. Vem bryr sig om FI förespråkar planekonomi när man är kvinnokämpar och feminister, el att MPs klimatsatsning är mestadels laddstolpar det är en torr sommar och då är miljön viktig, jag röstar på miljöpartiet. Väljaren orkar inte kolla detaljer, på något parti.

Sen gällande gängskjutningar så görs detta till största delen av unga män med invandrarbakgrund. Så du skjuter inte på något sätt undan SDs svar på åtgärd. Att säga att gängskjutningar är ofrånkomligt och det var bara en tidsfråga känns tunnt. Då är väl allt ofrånkomligt och vi kan lägga ner poliiken för allt händer ändå.

Varför kan 25 procent av befolkningen tänka sig rösta på SD, det är frågan, inte om de har rätt el fel i sin syn på svergie. Men de flesta verkar ha det som förklaring vilket då indirekt påskiner att de är lågintelligenta .

Och ang EU så spelar ingen roll för man använder inte den retoriken. Ett ej föraktfullt svar borde enkelt vara att vi är för Eu, just nu ser vi att den stora majoriteten är för ett EU och att en folkomröstning skulle visa samma sak. Att partierna vill vara i Eu är inte samma sak som folket, se artikel.

www.aftonbladet.se/nyheter/samhalle/a/qlj4L/fyra-av-tio-vill-ha-ny-folkomrostning-om-eu

Så inte bara SD:are och V som tycker illa om EU.
    Du missar att jag sa varför folk röstar på SD. SD lovar guld och gröna skogar bara vi stoppar invandringen.

Organiserad brottslighet är ett globalt problem, inte ett svenskt invandrarproblem. Det hjälper inte att kasta ut invandrarna. Det kommer alltid att vara någon som står längst ner på samhällsstegen och där det finns något att hämta kommer det att finnas
     kriminalitet. Om du plockar bort någon fylls det genast på med något nytt drägg oftast direkt eller indirekt underställda internationella ligor. De som springer omkring med en puffra och gör upp på gatan är de kriminella element som befinner sig längst ner i den kriminella näringskedjan och de är högst utbytbara. Knarkkungar däremot bor inte i Hjällbo. För att komma åt den organiserade brottsligheten som har internationella förgreningar behövs MER samarbete över gränserna - inte SDs isolering och tanke om att kriminalitet sitter i generna/nationaliteten.

Din artikel bekräftar bara det jag sa: en majoritet vill inte ha en folkomröstning om EU. Så både V och SD kan tjata sig hesa om det om de vill.

• nihka
    Anonym (Olle.P) skrev 2018-08-14 19:36:30 följande:

WOW! 28,8 % Det är helt otroligt. Dina YouGov-siffror är till och med bättre än YouGovs egna siffror

YouGovs senaste mätning visar en nedgång med nästan 3% till 25.7 från 28,5. Hur många konton har du själv i YouGovs självrekryterande panel?

Jag tycker Yougov är toppen. Deras glädjesiffror kommer uppmuntra fler att slänga sin röst på MED eller AFS i tron att de har en chans att klara fyraprocentsspärren. Det blir bra med 3,9 procent på båda som vi drar av från SDs 20% som gör att de landar på 12,2%

https://yougov.se/news/2018/08/10/okad-polarisering/

• nihka

WOW! 28,8 % Det är helt otroligt. Dina YouGov-siffror är till och med bättre än YouGovs egna siffror 

YouGovs senaste mätning visar en nedgång med nästan 3% till 25.7 från 28,5. Hur många konton har du själv i YouGovs självrekryterande webbpanel? Jag känner en person som har 10.

Jag tycker Yougov är toppen. Deras glädjesiffror kommer uppmuntra fler att slänga bort sin röst på MED eller AFS i tron att de har en chans att klara fyraprocentsspärren. Det blir bra med 3,9 procent på båda som vi drar av från SDs 20% som gör att de landar på 12,2% 

https://yougov.se/news/2018/08/10/okad-polarisering/

• nihka
    Anonym (Folket.) skrev 2018-08-14 22:17:26 följande:

Så därför bygger MP cykelvägar och laddstolpar och fasar ut kärnkraften. Känns som en vettigt plan för att få ner co2 utsläppen.

Det har förövrigt varit en rekordsommar för just bi:n pga av värmen och att inte vägrenar etc klippts i samma utsträckning.

Plus att MP redan har skrivit på Parisavtalet där dom gav medgivande för att vi kan höja temperaturen med ytterliggare en grad.

Vi har bin på gården och hettan som har torkat ut blommande växter innan de har kommit igång eller alldeles för tidigt har varit ett problem för dem. Likaså bristen på fukt på blad som bina dricker från. Att det inte har klippts beror på att det torkat ut så det inte funnits något att klippa. Gräsmattorna där det normalt växer klöver är knasterbruna.
  • nihka
    Anonym (Folket.) skrev 2018-08-14 22:17:26 följande:

Så därför bygger MP cykelvägar och laddstolpar och fasar ut kärnkraften. Känns som en vettigt plan för att få ner co2 utsläppen.

Det har förövrigt varit en rekordsommar för just bi:n pga av värmen och att inte vägrenar etc klippts i samma utsträckning.

Plus att MP redan har skrivit på Parisavtalet där dom gav medgivande för att vi kan höja temperaturen med ytterliggare en grad.

Vi har bin på gården och hettan som har torkat ut blommande växter innan de har kommit igång eller alldeles för tidigt har varit ett problem för dem. Likaså bristen på fukt på blad som bina dricker från. Att det inte har klippts beror på att det torkat ut så det inte funnits något att klippa. Gräsmattorna där det normalt växer klöver är knasterbruna.
  • nihka
  • nihka

Du kan ju slå dig ihop med klägget och leva i retro-2106
Svar på tråden SD varför är du för / emot?