• klyban

SD varför är du för / emot?

KillBill skrev 2018-09-03 22:22:13 följande:
    Jag?
    Ja, du skickar ju ut ton av dessa nu Skrattande

hur många meter var det?
  • klyban
    Anonym (grev) skrev 2018-09-04 04:09:09 följande:
    Det är ju sista rycket i valkampanjen, ju. Gäller att ligga i. Den där typen av propaganda skall pumpas ut. Inte ett ord om vad man själv vill utan bara försöka smutskasta huvudmotståndaren.

Kanske inte så mycket för att omvända någon av dess väljare som för att etablera bilden av en motståndare som man inte får samarbeta med efter valet.

Hehe, jo, men det annonseras ut som propaganda nästan, gillar folk detta ens?
    Det blir en lite konstig balans kan jag tycka, och känner att det spelar ingen roll om det är negativt om SD.
    Då de gärna tar all uppmärksamhet, bra som dålig.

hur många meter var det?
  • klyban
    Anonym (grev) skrev 2018-09-04 06:32:49 följande:
    Det kan nog fungera eftersom syftet inte är att minska antalet röster till SD utan att skapa en ursäkt för de andra partierna att inte samarbeta med SD efter valet.

Att sossarna vräker ut detta nu handlar om att stoppa politikerna i M och KD att göra det logiska, det som deras väljare vill.

Garanterat kommer många politiker från dessa partier att efter valet vända sig bort från SD med motiveringen "det fans ju nazister på deras listor innan valet!"

Detta känns rätt desperat, är det inte bättre att de skapar en politik som man vill rösta på istället för "skrämselpropaganda".
    Man kommer börja samarbeta med SD, detta går aldrig undkomma.
    Vem står först i kön, jag tror M.

hur många meter var det?
  • klyban
    Anonym (Lampan) skrev 2018-09-08 20:29:57 följande:
    Emot eftersom sd vill dra in 53 miljarder ( ! ) från kommunerna enligt sin budget. Det lär ju göra underverk för skolor och äldrevård. 

Det kommer aldrig ske, då de redan i högkonjunkturen gör enorma besparingar.
    Kommer resultera i att de flesta kommuner komemr gå i konkurs, det låter inte speciellt intelligent för ett "Sverige" parti.

hur många meter var det?
  • klyban
    KillBill skrev 2018-09-09 11:39:56 följande:

Om inte ens SDs egen budget stämmer så kan du nog inte lita på något som kommer från SD.

Nej, det är sant.
    Verkar som det ekonomiska kunnandet i SD är mycket MYCKET begränsat.

Men detta kommer ändå bli till SD fördel, för oavsett hur det går i valet, så tror jag aldrig SD kommer nå en position av makt(även om den har detta ändå, men motarbetade).
    Men sen slå lågkonjunkturen till efter detta val(sen när det sker är en galet bra fråga).
    Och sen kommer vi få se hur illa ekonomin verkligen är i kommunerna, då vi i vår kommun så vägrar man svara på frågan och bara pekar vidare.
    Och detta lägger grunder för SD att ta över ruljansen troligtvis(då mycket annat kan ske på vägen), och allt för man mörkat ekonomin för oss medborgare.

Och varför skulle man mörka om man hade gott om pengar, och varför mörka och ha alla dessa besparingar.
    Folk återberättar att det känns som i en lågkonjunktur, där man satt handbromsen på allt.
    Man ringer inte ens in ersättningspersonal på vissa ställen pga detta.

Jag tror det är väldigt illa i vissa kommuner, men jag vet inte då ingen verkar ge svar på varför dessa besparingar sker osv...

hur många meter var det?
  • klyban

Jag är mycket glad att det inte blev mer, men inbilla sig det är över är ett fatalt misstag.
    Verkar som S ändrande sin IP fick en påverkan, jag börja tro att det redan hade gått för långt.
    Även otroligt dåliga prognoser, men jag har brytt mig om dom.
    Ja, inte mer än när någon här påstådd att en undersökning inte existerade.

Och nu kommer vi få se ett samarbete, för inte tror jag att de kommer klara sig utan makt i 4 år till.

hur många meter var det?
  • klyban
    Anonym (Olle.P) skrev 2018-09-10 11:45:46 följande:
    När man är dom som fått mest av mångkultur så sätter man ned foten.

Det visar mest att de på landsbygden har en xenofobi.
    Så det budskapet har du nu fört fram.

hur många meter var det?
  • klyban
    Anonym (Olle.P) skrev 2018-09-10 17:09:38 följande:

Alla högerextremister älskar konspirationer, så det är och förvänta sig.
    Men jag blev rätt förvånad ändå att siffrorna inte blev högre.
    Dock har vi sett en del motdrag, som verkar ha funkat till viss del.

hur många meter var det?
  • klyban
    Anonym (anonym) skrev 2018-09-10 18:00:10 följande:
    Det sprids information som folk tror på fullt allvar komma från Sveriges Radios P1 för att en person kallar sin blogg SR1, pinsamt av röstberättigade personer

Jo, och de som är för konspirationer, de bryr sig inte om nått som debunkar konspirationen.
    Ibland är det så pinsamt uppenbart, att man tycker synd om konspiratören.
    Och det roliga är hur en del går på detta utan ens ta reda på en enda sak själv.
    Källkritik är ord är bara NONONONO!!!!!

hur många meter var det?
  • klyban
    Anonym (anonym) skrev 2018-09-10 19:13:32 följande:
    En enkel googling är allt som behövs för att se vem eller vad som står bakom något istället för att bara gapa och svälja allt, dessutom är det lite underhållande att leta fakta dessutom nyttigt för hjärnan att den får lite att arbeta med
    Vad har jag gapat och svalt?
    hur många meter var det?
  • klyban
    nihka skrev 2018-09-12 01:15:37 följande:
    Är det alla nyanlända som du inbillar dig har röstat i riksdagsvalet?

Eftersom det är röster till riksdagen, så kan vi anta de får rösta i riksdagen.
    Och vad har det då med nyanlända vs.riksdagsvalet och med invandrare som får rösta i riksdagsvalet?
    Det är ju givetvis de som får rösta i riksdagsvalet och av utländsk härkomst de pratar om.

hur många meter var det?
  • klyban
    KillBill skrev 2018-09-12 08:26:49 följande:
    För att få rösta i riksdagsvalet så måste man vara svensk medborgare. I kommunalval och landstingsval räcker det med att u har bott i sverige i ett antal år.
    Du bara upprepar min uppenbara.
    hur många meter var det?
  • klyban
    nihka skrev 2018-09-12 12:31:28 följande:
    Är det alla nyanlända som du inbillar dig har röstat i riksdagsvalet?
    Det är ingen som röstat av dom.
    hur många meter var det?
  • klyban

Så dessa kopplingar tilll kriminellanätverk är ingen deal breaker då, så varför är kriminella så vikta för SD?

För där ser vi ett RIKTIGT  hyckleri.

vargbjörn skrev 2025-05-28 19:38:17 följande:

Emot flr det är trist med allt denna åsiktskorridor där politik refuceras från ideologi till åsikt

Det intressanta är att en åsikt saknar värde utan saklighet och fakta bakom.

Än då försöker de inbilla sig själva en åsikt är bättre än saklighet och fakta, och det är därför de intellektuellt försvagade söker sig till åsikter och för de har inte förmågan att förstå saklighet och fakta är det enda som funkar.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
Svar på tråden SD varför är du för / emot?