• klyban

SD varför är du för / emot?

Padirac skrev 2018-08-14 13:34:16 följande:
    sv.m.wikipedia.org/wiki/Premiss

"Premisser är antaganden, som utgör förutsättningar i en härledning. Om härledningen genomförs med giltiga slutledningar och om premisserna är sanna, så sägs slutsatsen vara sann."

Du har I din fråga fler premisser som gör att din fråga inte är öppen utan har ett antagande som kan ifrågasättas. Jag har med god fog pga verkliga händelser ifrågasatt den premissen. Men det verkar du vilja slippa diskutera eller så förstår du helt enkelt inte.

Istället anser du med dina tankar något jag inte gett uttryck för.

Om du vill komma vidare så bena ut de premisser din fråga har. Hjälp finns om du ber om det.

Ja, premissen är ett antaget tillstånd där du är missnöjd med taktiken som användas mot SD.
    Och vid vilken procent detta kan ske.

Finner det intressant att du inte ens tar upp någon premiss.
    Och nej, det är inte mina tankar jag ska forcera på dig, utan frågan är rätt enkel.
    Som när du anser att nuvarande taktik mot SD är fallerad.

Men sedan länge insett att detta är en fråga du undviker som pesten, och inte en enda sak du sagt ger någon förklaring till din vägran.
    Då tex det är upp till dig och välja vilken premiss som helst och prata där.
    Även så känner du nog en rädsla och dra till en siffra och sen se denna överskridas.
    För det skulle betyda att du måste revidera allt du skrivit upp tills nu, det verkar finnas en patologisk rädsla för.

Jag önskar dock ni hittar en taktik som fungerar, annars sitter vi här med SD på tronen.
    Sen är det ingen idé prata taktik som tillfälligt framgångsrika efter tex partiledarebyten.
    Vi pratar om politisk taktik och strategi, men sure kanske man kan skicka på en ny partiledare i nått parti och få nån procent till.
    Men kan lika gärna ge en signal nära ett val att nått är allvarligt fel med det partiet som måste sparka sin partiledare så nära ett val.

hur många meter var det?
  • klyban
    nonameleft skrev 2018-08-14 14:29:41 följande:

Varför jag hellre kastar mig utför ett stup än lägger min röst på SD?

Om man inte blivit övertygad av det mest självklara av alla skäl (att SD är ett rasistiskt parti, grundat 1988 av högerextremister och nazister) så går det ju att läsa partipolitiken på deras hemsida för att enkelt förstå att de är ett bakåtsträvande parti som enbart spelar på människors rädslor för att vinna röster.

Några axplock ur SDs politik:

Arbetsmarknadspolitik:
    SD säger absolut INGENTING om vilka lösningar de föreslår för att minska arbetslösheten. Det ända som framgår här är att de är missnöjda med dagens politik. Det är enkelt att vara missnöjd men om man inte har några egna konkreta förslag för hur man ska göra saker bättre så kanske man ska ligga lite lågt med pajkastningen

Brottslighet:
    Här förvränger man fakta på ett fantastiskt sätt som går hem hos alla Svärjevenner. Man anger att Sverige har flest anmälda våldtäkter i Europa men man glömmer då att nämna att defintionen av våldtäkt inte är samma i Sverige som i andra länder. Sverige har en mer omfattande definition av begreppet så något som klassas som våldtäkt i Sverige är inte nödvändigtvis våldtäkt i andra länder. Vidare gäller att upprepade incidenter, t.ex en man som våldtar sin fru regelbundet ger upphov till samma antal rapporter som incidenter. Just för att synliggöra problemet.

Medborgarskap:
    Du ska enbart kunna inneha ett medborgarskap. Det gäller alltså även infödda svenskar med helsvenska rötter. Bosätter du dig i ett annat EU-land t.ex. och blir medborgare i det landet så måste du avsäga dig ditt svenska medborgarskap.

Adoption:
    Samkönade par eller ensamstående ska inte längre ha möjligheten att adoptera. Vi Ska alltså gå bakåt i tiden.

Miljö:
    SD backar varken Paris-avtalet eller Sveriges nya klimatlag. Vidare saknar de politik för att minska på utsläpp av växthusgaser. SD verkar tydligen tro att en drastiskt minskad flyktningmotagning och ursvenska svennesvenskar som sjunger små grodorna kommer att rädda Sverige från klimathotet. Eller nej, glömde visst att det inte finns något klimathot enligt foliehattarna i SD.

Nej, kära SD- och Svärge-venner, det har inte skett en systemkollaps i vårt fina land (Jimmie har ljugit för er igen) men OM ni väldigt gärna önskar att det ska ske så tycker jag att ni ska rösta på faktaresistens-Jimmie och hans gelikar. 

Många som röstar struntar i SD övriga politik, då de anser frågan om IP är så viktig att detta är nått man får ta det andra.
    hur många meter var det?
  • klyban
    Padirac skrev 2018-08-14 18:38:37 följande:
    Var skriver jag allt det du påstår om mina tankar och känslor här?

Det är fortfarande dina egna tankar om någon och något du inte förstår eller ens ha frågat för att förstå.

Om din förklaring och ditt påstående verkar peka på en begränsad uppfattning om verkligheten så kommer den inte från mig. Kanske kommer den från dig som tydligen inte kan tänka sig att din verklighetsuppfattning inte delas av mig.

Det finns fler premisser. Vill du ha hjälp?

Jag kanske har en tanke efter du svarat, då jag inte har en aning vad ditt svar är, pga du vägrar svara.
    Dock är det en mycket intressant fråga man kan ställa till en som är såpass kraftigt motståndare till SD.
    För jag tycker att man borde börjat fundera om man inte ska ändra taktik efter ett decennium av ökning av SD.
    Och till troligtvis rekord höga siffror, tom överstiger min prognos för 8 år sedan som var 22-24% till detta val.

hur många meter var det?
  • klyban
    Padirac skrev 2018-08-14 18:38:37 följande:

Det är fortfarande dina egna tankar om någon och något du inte förstår eller ens ha frågat för att förstå.

Om din förklaring och ditt påstående verkar peka på en begränsad uppfattning om verkligheten så kommer den inte från mig. Kanske kommer den från dig som tydligen inte kan tänka sig att din verklighetsuppfattning inte delas av mig.

Jo, påstår inget om dina känslor, dock en spekulering.

Inte heller mina egna tankar jag vill forcera på dig, utan en rätt enkel fråga även om det kan generera ett komplext svar.

hur många meter var det?
  • klyban
    Padirac skrev 2018-08-14 18:40:15 följande:

Påstår inget, på sin höjd en spekulation om dom.

Som jag sagt vad, du får använda vilka premisser som du vill och inom ramen för frågan.
    Och att du en dag skulle inse att taktiken var fallerad.
    Inget svar kan inte ha en annan tolkning att detta aldrig kommer ske.

Är även perplex över ditt beteende, då du normalt svarar på det mesta.

hur många meter var det?
  • klyban
    Padirac skrev 2018-08-14 20:41:06 följande:
    Kanske behöver du som jag skrivit ett antal gånger se över frågan och dess premisser - även om du visat ett flertal gånger att du endera inte vill eller kan presentera dessa premisser. Drömmer

Det är du som ställt frågan, du har gett dina premisser för frågan. Presentera dem.

Du har naturligtvis en uppfattning av verkligheten som du ställer frågan utifrån. Det är den (din) uppfattade verklighet som utgör dina premisser för frågan. 

Redogör för de premisser som frågan bygger på så vi kan fortsätta diskussionen. Jag har ingen anledning att gissa vad din verklighetsuppfattning är utan du får presentera grunden för frågan.

Så din spekulation om vad Inget svar betyder är precis som du säger inget annat än det du kan tänka dig utifrån din uppfattning om människor, dvs din egen spekulation 

.

Det är du som gör frågan mer avancerad och besvärlig och svara på än vad som behövs.
    Men enda slutsatsen att det inte finns någon gräns för dig.

Återupprepa premisserna är meningslöst vid denna tidpunkt, eller att du har en hel del frihet i ditt svar du kan utöva som du vill.

hur många meter var det?
  • klyban
    nihka skrev 2018-08-14 21:24:00 följande:
    Du missar att jag sa varför folk röstar på SD. SD lovar guld och gröna skogar bara vi stoppar invandringen.

Organiserad brottslighet är ett globalt problem, inte ett svenskt invandrarproblem. Det hjälper inte att kasta ut invandrarna. Det kommer alltid att vara någon som står längst ner på samhällsstegen och där det finns något att hämta kommer det att finnas kriminalitet. Om du plockar bort någon fylls det genast på med något nytt drägg oftast direkt eller indirekt underställda internationella ligor. De som springer omkring med en puffra och gör upp på gatan är de kriminella element som befinner sig längst ner i den kriminella näringskedjan och de är högst utbytbara. Knarkkungar däremot bor inte i Hjällbo. För att komma åt den organiserade brottsligheten som har internationella förgreningar behövs MER samarbete över gränserna - inte SDs isolering och tanke om att kriminalitet sitter i generna/nationaliteten.

Din artikel bekräftar bara det jag sa: en majoritet vill inte ha en folkomröstning om EU. Så både V och SD kan tjata sig hesa om det om de vill.
    Andra partier lovar istället inget, inget av dom är bra.
    hur många meter var det?
  • klyban
    Padirac skrev 2018-08-14 21:12:34 följande:
    Men du har inte redogjort för premisserna än - och jag tycker att premisserna för din fråga är av yttersta relevans för att kunna besvara frågan.

Jag gett dig en, svara ur den då!
    Och mot punkten där du en dag är kanske skulle komma till slutsatsen att taktiken var icke fungerande.
    Och som jag sagt du får även skapa dina egna premisser inom ramen för svar på frågan.

hur många meter var det?
  • klyban
    Padirac skrev 2018-08-14 21:37:42 följande:
    Det finns fler premisser - rada upp dem så ska vi fortsätta diskussionen , fram till det leder vidare diskussioner uppenbarligen inte till något.  

Jag tror uppriktigt att du inte förstår vad premisser är eller vilka premisser din fråga bygger på.

Jag kan inte hjälpa dig med med detta, tyvärr.

Om du inte kan svar på en, vad är meningen med flera?

Du har frihet och svara på den hur du vill, vet inte vad som gör dig så rädd och svara på frågan med premisser eller utan.
    Enda jag hör av dig är "jag vill inte svara".'
    Du ignorerade frågan i säkert 5-7 ggr, vilket tyder på du inte gillar frågan från början.
    Då alla inlägg har varit långa berättelser ur du inte ska svara.

Det ser faktiskt väldigt konstigt ut och väldigt onormalt för dig som normalt svarar på det mesta utan uppmaning.

hur många meter var det?
  • klyban
    nihka skrev 2018-08-14 21:48:08 följande:

WOW! 28,8 % Det är helt otroligt. Dina YouGov-siffror är till och med bättre än YouGovs egna siffror smile2.gif

YouGovs senaste mätning visar en nedgång med nästan 3% till 25.7 från 28,5. Hur många konton har du själv i YouGovs självrekryterande panel?

Jag tycker Yougov är toppen. Deras glädjesiffror kommer uppmuntra fler att slänga sin röst på MED eller AFS i tron att de har en chans att klara fyraprocentsspärren. Det blir bra med 3,9 procent på båda som vi drar av från SDs 20% som gör att de landar på 12,2% smile2.gif

yougov.se/news/2018/08/10/okad-polarisering/

Ser på Yougov´s sida att det är 28,5% som gäller i närtid, men Januari 2016 så var det 28,8%.
    Så ett sant påstående i form av rapportering av Yougov och dessa 28,8%, men relevansen på den mätningen och idag existerar inte.
    Men idag har Yougov 28,5%(Juni) och den är svårt att inte kalla rätt aktuell även om en till kommit efteråt som ligger på 25,7%.
    Marginalen för fel är stora givetvis, i samma mätperiod så har vi 20,7% också.
    Men tanke på Bradley effekten, så gissar jag på att det är mot 30% just nu.

hur många meter var det?
Svar på tråden SD varför är du för / emot?