• Anonym (Malin)

Stödtråd vid separation eller skilsmässa

Anonym (Funderar) skrev 2018-08-24 21:45:16 följande:

Perfect match!

Hur får ni loss tid att ses? Är era barn ganska stora eller?

Väldigt små! Mina är 2 och 5 år. Hans lite äldre. Vi ses när ingen av oss har barnen. Nu i helgen lämnar jag barnen hos mina föräldrar och ger mig hän. Så underbart.
  • Anonym (Malin)
    Anonym (Jösses) skrev 2018-08-24 21:56:29 följande:

Man slutar aldrig förvånas i detta landet. Här lämnar vi iväg barnen för att gå och pippa en nätdejt år 2018 :)

Mommy of the year!

Visst är det underbart du är bara avundsjuk!
  • Anonym (Malin)
    Anonym (Funderar) skrev 2018-08-31 17:07:51 följande:

Shit, 35 000 efter skatt? Nog inte många som har... Du är ju rik som ett troll! Hoppas ok att jag skojar.

Jag kommer väl ha sisådär 15 000 mindre att röra mig med i månaden.... nu blir jag räääädd...

Har ni andra lika mkt att röra er med som ensamstående? :-O

Jag har 27000 kr efter skatt och två barnbidrag.
  • Anonym (Malin)
    LitenBlomma skrev 2018-09-02 10:17:16 följande:

Kalas idag och då kommer hans släkt. Ska bita ihop och servera fika med en hand och bebis i famnen. De skulle inte få för sig att hjälpa till. Brukar snarare lägga sig och sova i soffan... suck.

Usch vad jobbigt! Precis som min före detta svärfamilj. Jag har precis tagit farväl av dem för alltid, var på bröllop igår med dem, men nu är jag fri. Symboliskt nog skickade vi in skilsmässopapper i måndags. En kvinna gifter ut sig, när en annan gifter in sig,
  • Anonym (Malin)
    Anonym (Funderar) skrev 2018-09-02 14:02:33 följande:

Det är ju också jättebra!

Skönt att ni slipper oroa er för ekonomin, vad det verkar... Men handlar ju såklart om vad man har för utgifter också förstår jag ju, det kan ju variera ganska mkt. Även utifrån var man befinner sig i landet, både lönemässigt o levnadskostnaderna kan ju variera rätt mkt...

Inget stöttande ord över till en blivande fattiglapp?

Jag är också en blivande fattiglapp för jag betalar väldig mycket för mitt boende. Jag bor i en storstad och behöver iofs inte bil, vilket är min räddning. Till banken betalar jag 11500kr varje månad och ovanpå det el, försäkring, samfällighetsavgift etc. Blir ganska ont om cash i alla fall.
  • Anonym (Malin)
    Anonym (Funderar) skrev 2018-09-02 18:18:24 följande:

Ja, jag förstår... Vi får peppa varandra, fattiglappar emellan... Försöker tänka att allt inte är statiskt. Livet är föränderligt, även efter en skilsmässa... kan inte heller leva vidare i en dålig relation o familjesituation pga oro för ekonomin... eller KAN kan man ju - men hälsan o välmåendet är ju också viktigt. Viktigare! Du har ju träffat en ny vän också, vem vet hur det slutar, ni kanske flyttar ihop så små småningom?

Jag ska ta upp med chef att jag vill gå en chefsutbildning så att jag kam avancera i organisationen. Då ordnar det sig!

Min dejt är himla bra och fantastisk på många sätt, men jag tror inte att jag vill skapa en bonusfamilj. Han har också barn och är mycket mer bohemisk än jag, så om detta utvecklas vidare, så hoppas jag särboskap blir formen för det.
  • Anonym (Malin)
    Anonym (Funderar) skrev 2018-09-04 18:51:51 följande:

Känner likadant inför (den ovissa) framtiden och en ev ny partner... särboskap verkar vara "da shit".

Du har barnen på heltid mer el mindre väl? Hur går det? Hur ofta har pappan dem? Bor han i något mindre boende?

Jag kom just från honom och bara att klämma in ett par timmar ihop på en vardag är så kittlande och härligt.

Pappan har barnen ett par kvällar i veckan och minst varannan helg. Barnen bor alltid hemma i huset och vi växelbor i lägenhet.
  • Anonym (Malin)
    Anonym (Funderar) skrev 2018-09-05 07:18:40 följande:

Ja, så härligt! :)

Betalar han underhåll till dig för att du har barnen något mer? Har ni bestämda dagar då han har dem?

Har han blivit lugnare nu än när ni levde ihop? Är han lugn mot barnen(för visst hade han problem m humöret?)? Delar ni på samma lgh?

Oj, blev många frågor. ;)

.

Nej, vi delar på alla kostnader för båda bostäderna (delar lägenheten också), barnen, bilen osv. Till och med CSN och fackavgifter. Ingen av oss är snålt lagd utan vi försöker att prioritera god stämning. Vi har aldrig bråkat om pengar.

Han är lugnare helt klart, även med barnen, vilket för mig är ett tecken på att även om han tror att han vill leva med mig så har han det bättre på solokvist.

Jag har dock ett totalt bakslag idag. Tårar som ostoppbart rinner och jag vet inte hur jag ska kunna samla mig och gå till jobbet... känns så tungt idag och jag vet inte varför.
  • Anonym (Malin)
    Anonym (Snart skild) skrev 2018-09-09 21:13:14 följande:

Vi hade det bra innan han blev sjuk, svårare än så är det inte. Jag är uppväxt i en fin och trygg familj, för mig har familjen alltid varit självklar. Gillar det lugna, trygga, invanda. Sen blev han sjuk och förändrades totalt. Lite hårddraget så sörjer jag den han en gång var. Jag saknar den vardag vi hade.

Hur kom du till insikten att det aldrig skulle bli bra igen?
  • Anonym (Malin)
    Relationshjälpen skrev 2018-09-10 15:46:43 följande:
    Hej!
    Läst en massa inlägg i forumet, vi letar efter par till ett tv-program och jag tror vi kan hjälpa er med era relationsproblem om ni fortfarande vill hålla ihop. 
    Du får gärna höra av dig på Johanna.larsson@mastiff.se så berättar jag mer. 
    Allt gott
    Vet du vad? Det här är en pepptråd för människor som separerat efter att ha levt med människor som inte visar hänsyn, är våldsamma, kontrollerande osv, leta gärna i en annan tråd tack! Vi är här för att vi vill fortsätta vara starka i att ha fattat mod att lämna.
Svar på tråden Stödtråd vid separation eller skilsmässa