• Akira Öken

IVF sommar/höst 2018

Nu startar vi snart vår 5:e IVF-behandling.

Häng gärna på i tråden, så hjälps vi åt att stötta varandra!

• Svar på tråden IVF sommar/höst 2018
  • Inalina
    Goingen skrev 2018-10-14 20:24:10 följande:

Någon som har erfarenhet av hinnsäck och storlek. Var inne i fredags 6+1 och hon sa att allt så bra ut som hon förväntade sig- hinnsäck och gulesäck men inget synligt foster än. men nu i efterhand så verkar min hinnsäck på 9,7mm väldigt litet för 6+1... Någon med tankar?

Hej!

Kom till tråden 'vi som blivit gravida efter ivf' så finns det säkert någon som har bra koll :)! 
  • Ontopic

Den 23:e oktober får vi komma på informationsmöte sen drar vi i gång vår resa! Huu är så nervös.. Äggplock har redan gett mig mardrömmar! :)

• authentic
    Akira Öken skrev 2018-10-14 20:21:44 följande:
    Tycker det lät som fin apotekspersonal! Ja, visst är det sjukt mycket läkemedel man ska stoppa i sig, på olika sätt. Ser, precis som du, fram emot att börja igen. Vill börja nu! Men det blir start med nedreglering om cirka 2 veckor. Även vi har manlig faktor och jag har en cysta på ena äggstocken som upptäcktes vid senaste årsskiftet, dock en "vanlig" och de säger att den ser ofarlig ut.

Spännande med de nya rönen! Är det just vid endometrios som man har sett att en längre nedregleringsperiod ökar chansen vid ivf, eller generellt?
    Det gäller tydligen bara vid endometrios. Tror att det ska ge tid till att minska inflammationen som kan bli då man har endometrios.

Nu har jag dock fått panik hä spå kvällen för nu helt plötsligt så fick jag bruna flytningar och mens ska jag ju inte ha förrän nästa vecka och ska ju börja med synarelan på torsdag. Mensen ska ju inte komma nu. Måste ringa kliniken direkt i morgon. Blir stressad av att allting kanske blir förskjutet en hel månad.
  • authentic
    Ontopic skrev 2018-10-15 13:02:38 följande:

Den 23:e oktober får vi komma på informationsmöte sen drar vi i gång vår resa! Huu är så nervös.. Äggplock har redan gett mig mardrömmar! :)

Förstår din känsla men sååå härligt att få ha en tid bokad äntligen:) jag vet att väntan kan vara väldigt lång.

Äggplock är väldigt olika för alla så oroa dig inte allt för mycket.
  • authentic
    Jooosen skrev 2018-10-15 09:28:47 följande:

Av fem (det sjätte är i mig) så har två kunnat frysas. Så jävla skönt !!

Stort grattis vad härligt att ni har fått till frysen!!! En sådan otrolig trygghet att veta att de finns där och väntar för framtiden.
  • Ontopic
    authentic skrev 2018-10-15 18:25:23 följande:

Förstår din känsla men sååå härligt att få ha en tid bokad äntligen:) jag vet att väntan kan vara väldigt lång.

Äggplock är väldigt olika för alla så oroa dig inte allt för mycket.

Verkligen så skönt att veta att vi ska dra i gång.. Jag upplevde spolningen som hemsk och tänker att det här kommer vara värre.. men man kan ju alltid hoppas att man inte tycker det är fruktansvärt..
  • LillaAw
    Ontopic skrev 2018-10-15 19:04:54 följande:

Verkligen så skönt att veta att vi ska dra i gång.. Jag upplevde spolningen som hemsk och tänker att det här kommer vara värre.. men man kan ju alltid hoppas att man inte tycker det är fruktansvärt..

Min spolning va 100 gånger värre än äggplocket. Jag svimmade av smärta vid spolningen. Tror hon gjorde fel. Gjorde om den på ivfklinik och då kändes inte lika mycket. Vid äggplock får du både lugnande och morfin (om du vill). Jag kände mest lite stickande känsla när de tog äggen. Men det är olika för alla :) be om bra med bedövning så kommer det gå toppen. Mina två första äggplock va ganska lika men det tredje va lite värre.
    Påbörjat IVF 2018 nouw.com/nar2blir3
  • LimeLime
    Jooosen skrev 2018-10-15 09:28:47 följande:

Av fem (det sjätte är i mig) så har två kunnat frysas. Så jävla skönt !!

Grattis! Lite lustigt att det blev samma för oss - 1insatt & 2 till frysen :)
  • Vildismamma
    Ontopic skrev 2018-10-15 13:02:38 följande:

Det behöver inte alls vara någon fara... jag kände ingenting speciellt... så försök att inte vara orolig
  • Jooosen
    LimeLime skrev 2018-10-15 19:38:15 följande:

Grattis! Lite lustigt att det blev samma för oss - 1insatt & 2 till frysen :)

Åå skönt!!!
    Oförklarligt barnlös. Började med första ivf-försöket 29/9
Svar på tråden IVF sommar/höst 2018