IVF sommar/höst 2018
Nu startar vi snart vår 5:e IVF-behandling.
Häng gärna på i tråden, så hjälps vi åt att stötta varandra!
Nu startar vi snart vår 5:e IVF-behandling.
Häng gärna på i tråden, så hjälps vi åt att stötta varandra!
Första äggplocket avklarat. Blev sövd och det var inga problem, minns ingenting. Ont i magen när jag vaknade men fick morfintablett som lindrade iallafall.
5 ägg fick dom ut. Kan inte låta bli att bli besviken.. började storgråta och kände mig så jäkla värdelös. Alla sprutor, all ångest och ont för 5 ägg... läkaren försökte trösta med att det är kvaliten som spelar roll, men jag vet ju inte ens om de är av bra kvalitet, det kunde dom ju inte säga direkt. Men nu är det bara hoppas att dom inte ringer imorgon och säger att inga blev befruktade. Återföring på lördag om inte annat. Bara vänta nu. Och försöka tänka positivt antar jag.
Jag kör med hylsan för att få in tbl så långt som möjligt. Brukar stå med ena foten på toaletten och andra på golvet, blir lixom en bättre vinkel då tycker jag och lättare att för in hela hylsan. Sen är det lite trixigt visa av gångerna. Man är som du säger ganska svullen där inne.
Första lutinus imorse. Jävlar va svårt d va. Fick in halva pinnen och skiten ramlade ut. Körde fingret istället. Hur gör ni lättast? Tror jag är svullen efter äp eventuellt ...
Fy. Jag använder fingrarna. Den behöver absolut inte in så långt in som hela pinnen och den river och gör ont på mig :) men mest jobbigt med kladdet. Gått med binda i massa veckor nu. Snart kört med det i 5 veckor.
Bruna flytningar idag rd1. Säkert från äggplocket hoppas jag ....
Jag förstår att du är orolig. Bara att hoppas på bra ägg nu!! Så kan det ju verkligen vara!! När får ni reda på befruktning? Innan på lördag eller? Hur mår du nu? Kommer ni göra icsi eller vanlig befruktning? Kram på dig!!!!
Hej! Tänkte bara komma tillbaks här med att jag körde vanligt på denna ägglossning, som var den första efter ivf-omgången. Kan tillägga för alla som är oroliga att ägglossningen kom som vanligt på CD 14 och att allt såg normalt ut på ultraljudet. Dagen efter ägglossningen fick jag molvärk och den har suttit i sedan dess, idag är det 5 dagar sedan. Hoppas det är positivt? Inga andra symptom än just molvärk och känsla av svullnad. Nån mer som haft så en vanlig cykel efter ivf?
Tack!!! Men då kanske jag gör som du! Det gick ju vägen för dig :). När är ul idag?? Hoppas allt ser fint ut <3
Första äggplocket avklarat. Blev sövd och det var inga problem, minns ingenting. Ont i magen när jag vaknade men fick morfintablett som lindrade iallafall.
5 ägg fick dom ut. Kan inte låta bli att bli besviken.. började storgråta och kände mig så jäkla värdelös. Alla sprutor, all ångest och ont för 5 ägg... läkaren försökte trösta med att det är kvaliten som spelar roll, men jag vet ju inte ens om de är av bra kvalitet, det kunde dom ju inte säga direkt. Men nu är det bara hoppas att dom inte ringer imorgon och säger att inga blev befruktade. Återföring på lördag om inte annat. Bara vänta nu. Och försöka tänka positivt antar jag.
Bruna flytningar idag rd1. Säkert från äggplocket hoppas jag ....