IVF sommar/höst 2018
Nu startar vi snart vår 5:e IVF-behandling.
Häng gärna på i tråden, så hjälps vi åt att stötta varandra!
Nu startar vi snart vår 5:e IVF-behandling.
Häng gärna på i tråden, så hjälps vi åt att stötta varandra!
TAck för pepp. Känner mig så sjukt deppig idag. Tjuvtestade dag 7 men fattar att det isf inte Syns. Man jämför sig med andra som råkat fått plus typ då... fick du några symptom innan plus? När testade du? Grattis :D
Vad läskigt med utomkveds, skönt att det gick bra och att ivf finns så man klarar sig utan äggledare.
Ja förstår det, jag tycker det är bland det jobbigaste, att inte veta.
Nej, jag kör Bemfola, verkar inte vara så många som har det så jag vet inga fördelar eller nackdelar med det. Jag tar 125 IE varje gång. Jag har tydligen bra äggreserv och de tror att det är risk för överstimulering, så jag får börja med en låg dos.
Hur mycket tar du?
Jag förstår dig precis! Det är så jobbigt att ruva. Värsta med hela ivf! Dag 7 är väldigt tidigt så det är inte konstigt att det inte syntes nåt än :)
Jag testade rd 13 med en 2 dagars! Då fick jag plus. Jag är inte så känslig mot progesteron så egentligen får jag inga symptom alls av det men typ rd 12 så fick jag en riktig illamående attack på morgonen å ömma bröstvårtor. Det var då jag börja misstänka å vågade testa dagen efter :) vilken rd är du på nu?
Tack :)
Ja jag känner inte ens av lutinus. Var riktigt svullen länge efter äp. Läkaren sa att forsätter set är det bara positivt. Men nu e jag normal igen.. okej men då hade inte du heller några megasymptom ju!! Vilket ivf försök tog d sig på
?
Hej tjejer jag undrar om någon fått problem med sin mens efter Ivf försöken? Jag blödde i 12 dagar sista mensen och nu när jag inväntar mensen så kommer den aldrig i gång, sedan söndags har det kommit lite brun mens o den kommer aldrig igång. Gjorde ett gravtest men visade negativt. Någon som har haft det så här? Vill bara få igång mensen så jag kan börja med sprutorna, hämtade ut allt idag.
Tänker att om symptom kommer nu eller senare så vet man kanske med säkerhet att det inte beror på lutinus iallafall :) om du inte känt av det tidigare!
Jag blev gravid i våras på FET så 3e insättningen men fick MA. Nu är jag gravid i vecka 8 på ivf3. Så insättning 4. Så kan ju ta några försök för dom ska hitta rätt dos osv. Vad som passar en :) men hoppas du blir gravid nu på första :)
Okej!! Då finns det hopp :). Man fick ut
Många ägg o två kunde frysas. Undrar om det är lika stor chans på et som fet...! Är så rädd att något i min kropp vägrar acceptera ett befruktat ägg. De har ju inte hittat något fel på någon av oss. Urs denna oro för mig galen. Skönt att du kommit över den kritiska perioden!
Jag fick också Bemfola, 200 ie. Förra IVF?en fick kag Gonal-F, 150 ie. Kanske beror det på att jag denna gång är över 30.. ingen aning. Men bägge verkar ha funkat bra för mig i alla fall, exakt samma antal ägg däremot fler livsdugliga på Bemfolan än Gonal.
Hej tjejer jag undrar om någon fått problem med sin mens efter Ivf försöken? Jag blödde i 12 dagar sista mensen och nu när jag inväntar mensen så kommer den aldrig i gång, sedan söndags har det kommit lite brun mens o den kommer aldrig igång. Gjorde ett gravtest men visade negativt. Någon som har haft det så här? Vill bara få igång mensen så jag kan börja med sprutorna, hämtade ut allt idag.
Hej,
Jag har också fått problem med att den aldrig kommer igång. Får extremt lite mens, precis som om den inte kommer igång och så håller det i sig i stort sett rakt igenom 7-11 dagar. Började med första ivf:en i januari och har gjort tre försök nu. Kan inte säga när under processen det började, men senaste månaderna har jag reagerat på att det är så här. Har du frågat din läkare om det?