• Akira Öken

IVF sommar/höst 2018

Nu startar vi snart vår 5:e IVF-behandling.

Häng gärna på i tråden, så hjälps vi åt att stötta varandra!

• Svar på tråden IVF sommar/höst 2018
  • Akira Öken
    Wishful skrev 2018-10-30 18:31:46 följande:

Sen igår är jag ruvare. Fick tillbaka vår lilla blasto från frysen, den hade klarat upptiningen fint och allt såg bra ut. Nu denna jobbiga väntan...

Wow vad spännande! Lycka till!
  • authentic
    Wishful skrev 2018-10-30 18:31:46 följande:

Sen igår är jag ruvare. Fick tillbaka vår lilla blasto från frysen, den hade klarat upptiningen fint och allt såg bra ut. Nu denna jobbiga väntan...

Jättespännande! Lycka till och jag håller alla tummar och tår :)
  • nypan78

Hej!
    Jag börjar behandlingen med spray den 10 november, det är typ 8,5 år sedan sist. Chanserna är väl sådär men jag fyller 40 iår så det är nu eller aldrig. Någon mer som är "lite äldre" eller har dåligt AMH? Jag har typ 0.8 nu. Men det betyder ju inget bara man hittar guldägget....

• Akira Öken

Idag har jag börjat spraya med Synarel och ett första ultraljud är bokat om cirka två veckor. Det är vår sjätte behandling och jag känner mig glad och hoppfull!

Hur går det för er andra och var i processen befinner ni er just nu?

• Akira Öken
    nypan78 skrev 2018-10-30 21:23:29 följande:

Hej!

Jag börjar behandlingen med spray den 10 november, det är typ 8,5 år sedan sist. Chanserna är väl sådär men jag fyller 40 iår så det är nu eller aldrig. Någon mer som är "lite äldre" eller har dåligt AMH? Jag har typ 0.8 nu. Men det betyder ju inget bara man hittar guldägget....

Hej! Vad roligt, då börjar du några dagar efter mig. Jag har första spray-dagen idag. :)

Gjorde ni en lyckad ivf för 8,5 år sedan?

Jag är 36 men har bra amh.
  • Hoppomliv
    Akira Öken skrev 2018-10-30 21:35:46 följande:

Idag har jag börjat spraya med Synarel och ett första ultraljud är bokat om cirka två veckor. Det är vår sjätte behandling och jag känner mig glad och hoppfull!

Hur går det för er andra och var i processen befinner ni er just nu?

Skönt att du känner dig hoppfull, håller tummar och tår för att det är er tur att lyckas nu! Vi hoppas på att hinna med vår fjärde behandling innan jul!
  • LilV

Hej! Hoppar in här. Är mitt i vårt 4:e IVF-försök. Har gjort våra 3 gratisförsök utan att lyckas. Nu har vi bytt till privat klinik, gjort äggplock, vilat kroppen en cykel och nästa vecka hoppas vi få återföra ett av våra små frysta embryon :) Slits ibland mellan hopp och förtvivlan, men vi känner oss trots allt starka nu och redo att kämpa på med de försök vi betalt för.

• Bli3ifamiljen
    nypan78 skrev 2018-10-30 21:23:29 följande:

Hej!

Jag fyller 40 nästa år och håller just nu på med vår femte behandling. Jag hade bra värde för 1,5år sen, 22pmol/L (finns en omvandlingstabell vad det motsvarar i din enhet), men har inte svarat på medicinerna som de ville.
  • Bli3ifamiljen
    LilV skrev 2018-10-31 07:25:52 följande:

Hej! Hoppar in här. Är mitt i vårt 4:e IVF-försök. Har gjort våra 3 gratisförsök utan att lyckas. Nu har vi bytt till privat klinik, gjort äggplock, vilat kroppen en cykel och nästa vecka hoppas vi få återföra ett av våra små frysta embryon :) Slits ibland mellan hopp och förtvivlan, men vi känner oss trots allt starka nu och redo att kämpa på med de försök vi betalt för.

Vi gör också vårt första försök som vi betalar själva (4 landstingsförsök innan) och får förhoppningsvis tillbaka ett ägg (eller två) på lördag. Tycker du att den privata kliniken är bättre?
  • LilV
    Bli3ifamiljen skrev 2018-10-31 08:18:14 följande:

Vi gör också vårt första försök som vi betalar själva (4 landstingsförsök innan) och får förhoppningsvis tillbaka ett ägg (eller två) på lördag. Tycker du att den privata kliniken är bättre?

Jag måste säga att jag tycker att de är lika bra :) Jättefint bemötande på båda klinikerna och lätt att komma i kontakt om man har några frågor. Hur känner du?
Svar på tråden IVF sommar/höst 2018