• Akira Öken

IVF sommar/höst 2018

Nu startar vi snart vår 5:e IVF-behandling.

Häng gärna på i tråden, så hjälps vi åt att stötta varandra!

• Svar på tråden IVF sommar/höst 2018
  • authentic
    Bubbly8990 skrev 2018-10-28 06:36:25 följande:

Detta blev inte bara en nidblödning :(

Började blöda mer igårkväll och inatt har det börjat blöda ordentligt. Rött. Tjockt blod.

Så det blev ingenting denna gången.. fick inte ens hoppas i en vecka. Mensen kom alltså på ruvardag 5. Känner mig så tom nu.

Det är verkligen tidigt med blödning redan ruvardag 5, beklagar :( 
  • authentic

Nu har jag hålla på med synarela sprayet i en och en halv vecka. Usch alldeles sårig i näsan redan och lite halvt snorig. Samma visa varje gång.
    Blir så himla nojig då jag nyser i princip efter varannan gång jag sprayar, försöker nysa genom munnen istället och ibland tar jag spray en extra gång, just in case.

Känner på min korta stubin att jag iaf är påverkad i humöret av sprayen men inte någon huvudvärk direkt som jag alltid fått tidigare. Vill ha fler symptom så man verkligen vet att man är ordentligt nedreglerad.

• Sommarhopp
    authentic skrev 2018-10-28 09:46:29 följande:

Nu har jag hålla på med synarela sprayet i en och en halv vecka. Usch alldeles sårig i näsan redan och lite halvt snorig. Samma visa varje gång.

Blir så himla nojig då jag nyser i princip efter varannan gång jag sprayar, försöker nysa genom munnen istället och ibland tar jag spray en extra gång, just in case.

Känner på min korta stubin att jag iaf är påverkad i humöret av sprayen men inte någon huvudvärk direkt som jag alltid fått tidigare. Vill ha fler symptom så man verkligen vet att man är ordentligt nedreglerad.

När jag tog senarelan fick jag i princip inga symptom alls, mensen fungerade som den skulle iallafall.
  • Jooosen

Börjar frysförsök nästa mens. Så kommer ha en ägglossning på hemmaplan. Känns så absurt att återigen försöka på egen hand en cykel. Men man vill ändå inte missa chansen.... hur gör ni mellan försöken? :/

Oförklarligt barnlös. 1 misslyckat ET. Kör igång med frysförsök snart
  • Akira Öken
    Hönsmorsa skrev 2018-10-27 18:45:41 följande:

Hej alla kämpar! 

Jag vill gärna hänga med här

Jag och min man ska påbörja vår första IVF i början av november. Äter Provera nu för att framkalla mens och sedan ska jag börja. Vi ska göra korta protokollet. Jag är väldigt spänd och nervös och hoppas, hoppas, hoppas att det ska funka för oss. Doktorn säger att jag har bra förutsättningar enligt undersökning. Jag har PCOS, så jag har gott om ägg, men ägglossningen funkar inte. 

Jag har gjort ägglossningsstimuleringar i tre år nu med Letrozol. Har lyckats bli gravid två gånger, men fått missfall tidigt. En gång av sig själv och en gång MA som jag behövde skrapa. Innan dess försökte vi på egen hand i två år. Vi har en dotter på sex år sedan innan och då var det inga problem att bli gravid. Men nu vill det sig inte. Både vi och vår dotter längtar så efter att syskon. 

Hej och välkommen! Hoppas att det bli bättre resultat för er med ivf! Hur ser planen för behandlingen ut?
  • Akira Öken
    Bubbly8990 skrev 2018-10-28 06:36:25 följande:

Detta blev inte bara en nidblödning :(

Började blöda mer igårkväll och inatt har det börjat blöda ordentligt. Rött. Tjockt blod.

Så det blev ingenting denna gången.. fick inte ens hoppas i en vecka. Mensen kom alltså på ruvardag 5. Känner mig så tom nu.

Usch vad tråkigt att höra! Så orättvist! Kram
  • Akira Öken
    authentic skrev 2018-10-28 09:46:29 följande:

Ja, den är jobbig! Jag tycker allt brukar smaka lite illa ett par timmar efter, som att det stannar kvar lite när den rinner ner i halsen. Kör med "Renässans" och tycker att det lindrar lite. Men man får förstås inte använda den i anslutning till Synarelan.

Jag börjar med sprayen om ett par dagar och är glad över att slippa Suprefact, som jag nedreglerades med sist. Då mådde jag riktigt dåligt och blev så röd och torr i huden (särskilt i ansiktet) att det bildats en mängd kvarstående rynkor.
  • Akira Öken
    Jooosen skrev 2018-10-28 14:49:54 följande:

Börjar frysförsök nästa mens. Så kommer ha en ägglossning på hemmaplan. Känns så absurt att återigen försöka på egen hand en cykel. Men man vill ändå inte missa chansen.... hur gör ni mellan försöken? :/

Försöker alltid pricka in ägglossningen! Det finns ju en liten, liten chans för oss att lyckas själva. Dock får den väl ses som mikroskopisk då vi kört utan skydd i princip sedan sommaren 2015.
  • Jooosen
    Akira Öken skrev 2018-10-28 16:19:01 följande:

Försöker alltid pricka in ägglossningen! Det finns ju en liten, liten chans för oss att lyckas själva. Dock får den väl ses som mikroskopisk då vi kört utan skydd i princip sedan sommaren 2015.

Ja man vill ju inte missa trots allt! Ja vi vet ju inte ens vad som kan vara fel så man vet ju faktiskt aldrig. Även fast man inte är så jätte pepp på måste sexet igen..
    Oförklarligt barnlös. 1 misslyckat ET. Kör igång med frysförsök snart
  • Ontopic
    Hönsmorsa skrev 2018-10-27 18:45:41 följande:

Hej alla kämpar! 

Jag vill gärna hänga med här

Jag och min man ska påbörja vår första IVF i början av november. Äter Provera nu för att framkalla mens och sedan ska jag börja. Vi ska göra korta protokollet. Jag är väldigt spänd och nervös och hoppas, hoppas, hoppas att det ska funka för oss. Doktorn säger att jag har bra förutsättningar enligt undersökning. Jag har PCOS, så jag har gott om ägg, men ägglossningen funkar inte. 

Jag har gjort ägglossningsstimuleringar i tre år nu med Letrozol. Har lyckats bli gravid två gånger, men fått missfall tidigt. En gång av sig själv och en gång MA som jag behövde skrapa. Innan dess försökte vi på egen hand i två år. Vi har en dotter på sex år sedan innan och då var det inga problem att bli gravid. Men nu vill det sig inte. Både vi och vår dotter längtar så efter att syskon. 

Här är en till som kommer få köra i gång i november! Har också troligtvis pcos.. Dock inga egna barn sedan innan :) Lycka till!
Svar på tråden IVF sommar/höst 2018