• Akira Öken

IVF sommar/höst 2018

Nu startar vi snart vår 5:e IVF-behandling.

Häng gärna på i tråden, så hjälps vi åt att stötta varandra!

• Svar på tråden IVF sommar/höst 2018
  • Akira Öken
    Percafluviatilis skrev 2018-10-26 06:48:51 följande:

Ja, det har det ju verkligen! Har ni gjort så mellan ovitrelle och äggplock för att äggen släppt för tidigt? Väldigt bra resultat ändå ju. Förstår varför läkaren inte tycker att ni ska ge upp.

Vi började för ett år sen. Har sagt att vi kan göra 6 försök vilket betyder att det blir det kommande på landstinget och sedan ett till.

Japp, justeringen är på grund av tidig ägglossning.

Okej, skönt att ha en plan!
  • Jooosen
    Akira Öken skrev 2018-10-26 11:06:13 följande:

Om de odlades två dagar är det "tvådagars" som sätts in.

Okej misstänkte det. Tack!!
    Oförklarligt barnlös. 1 misslyckat ET. Kör igång med frysförsök snart
  • Bli3ifamiljen

Måste vara rådfråga er så jag tänker rätt. Jag ska ta ovitrelle lördag 20.30 vara på kliniken 7.45.

MEN... Det är omställning av klockan dvs det blir en timma till så kl. 7.30 har det gått 36h och det är väll då plock ska ske. Tänker jag rätt. I så fall måste jag försöka få tag i de i morgon.

• Akira Öken
    Bli3ifamiljen skrev 2018-10-26 23:19:54 följande:

Måste vara rådfråga er så jag tänker rätt. Jag ska ta ovitrelle lördag 20.30 vara på kliniken 7.45.

MEN... Det är omställning av klockan dvs det blir en timma till så kl. 7.30 har det gått 36h och det är väll då plock ska ske. Tänker jag rätt. I så fall måste jag försöka få tag i de i morgon.

Ooooooooh, jobbig fråga. Så lätt att man tänker fel. Det borde bli så att du ska ta den en timme senare. Såvida inte kliniken tänkt på omställningen. Å andra sidan borde de ju informerat dig om de tänkt på det. För att vara på den säkra sidan skulle jag ha tagit kontakt med kliniken för att få en helt säker anvisning.
  • Etta
    Bli3ifamiljen skrev 2018-10-26 23:19:54 följande:

Åh, vilket jobbigt läge! Men jag hade samma tider förra veckan, tog min ovitrelle lördag för en vecka sedan kl 20.30 och skulle vara på kliniken 08.00 på måndagen för äggplock 8.30 när det gått 36 timmar. Så du tänker ju rätt att du bör ta den en timme senare! Men skönt om du får tag på kliniken såklart! Klantigt av dem att missa..!
  • Bli3ifamiljen

Journumret jag ringde ledde till en annan avdelning där de pratade ihop sig om att jag borde ta den en timma senare. Hon lät dock så osäker så jag hoppas det blir rätt nu.

• Mect

Nu har jag varit på ett andra ul och hon tyckte att äggen skulle växa till sig lite till så fick hämta ut lite mer sprutor och en ny tid för ul på tisdag och troligtvis äggplock på torsdag, ev fredag :) Idag sa hon att antalet såg bra ut så verksr inte bli någon total frys...

• Loviisa89
    Mect skrev 2018-10-27 09:43:29 följande:

Nu har jag varit på ett andra ul och hon tyckte att äggen skulle växa till sig lite till så fick hämta ut lite mer sprutor och en ny tid för ul på tisdag och troligtvis äggplock på torsdag, ev fredag :) Idag sa hon att antalet såg bra ut så verksr inte bli någon total frys...

Segt att behöva ta fler sprutor :/ Men skönt att det inte verkar vara risk för totalfrys längre :)
  • Mect
    Loviisa89 skrev 2018-10-27 10:03:39 följande:

Segt att behöva ta fler sprutor :/ Men skönt att det inte verkar vara risk för totalfrys längre :)

Sprutorna gör mig inte så mycket, känns som om det bara ska göras :)
Svar på tråden IVF sommar/höst 2018