• Akira Öken

IVF sommar/höst 2018

Nu startar vi snart vår 5:e IVF-behandling.

Häng gärna på i tråden, så hjälps vi åt att stötta varandra!

• Svar på tråden IVF sommar/höst 2018
  • Akira Öken
    Bli3ifamiljen skrev 2018-10-27 08:57:04 följande:

Journumret jag ringde ledde till en annan avdelning där de pratade ihop sig om att jag borde ta den en timma senare. Hon lät dock så osäker så jag hoppas det blir rätt nu.

Det blir säkert rätt! Är du osäker, sätt dig med papper och penna och rita upp/räkna. Brukar bli lättare om när man visualiserar.
  • LillaAw
    Bli3ifamiljen skrev 2018-10-27 08:57:04 följande:

Journumret jag ringde ledde till en annan avdelning där de pratade ihop sig om att jag borde ta den en timma senare. Hon lät dock så osäker så jag hoppas det blir rätt nu.

Det verkar som att det inte behöver vara exakt på minuten heller. Vid mitt andra äggplock tog jag ovitrelle samma tid men äggplocket blev en timme senare än första gången :) de har några timmars marginaler. Lycka till!
    Påbörjat IVF 2018 nouw.com/nar2blir3
  • Bubbly8990

Vi gjorde återföringen den 22 oktober med en 5dagars blastocyst. Jag har mer eller mindre inte haft några symtom dom här 5 dagarna. Liiite liite molvärk då och då men ytterst lite. Idag nu på dag 5 (räknar inte insättningsdag som dag 1) så kom det ljusrosa blod på lutinuspinnen. I mellanåt känns det precis som mensvärk innan mensen kickar igång.

Är det någon av er som haft samma erfarenheter att ni fått en blödning så tidigt in på era ruvardagar? :(

• Akira Öken
    Bubbly8990 skrev 2018-10-27 15:56:29 följande:

Vi gjorde återföringen den 22 oktober med en 5dagars blastocyst. Jag har mer eller mindre inte haft några symtom dom här 5 dagarna. Liiite liite molvärk då och då men ytterst lite. Idag nu på dag 5 (räknar inte insättningsdag som dag 1) så kom det ljusrosa blod på lutinuspinnen. I mellanåt känns det precis som mensvärk innan mensen kickar igång.

Är det någon av er som haft samma erfarenheter att ni fått en blödning så tidigt in på era ruvardagar? :(

Har förstått att det är rätt vanligt med en mindre blödning några dagar efter återföring. Det kan bero på att embryot fäster i livmoderslemhinnan. Hoppas att det är så i ditt fall!
  • Wonderfluff
    mammsen79 skrev 2018-10-24 10:56:50 följande:

Det låter klokt, då kanske vi kommer hamna i fas med varandra.? Tror det kommer bli runt 20 November eller i slutet av November som jag kommer börja.

Ja det blir det nog då :). igen!
  • Wonderfluff
    Akira Öken skrev 2018-10-24 10:46:39 följande:

Såg längre fram i tråden att ni har bestämt er för att vänta en cykel. Tycker alltid det är en svår avvägning, men brukar försöka tänka på att sätta hälsan främst. Samtidigt är jag stressad över min ålder och över att tiden bara går och går. Vi har tagit pauser när det blivit för tufft och det har varit helt nödvändigt för min och vår återhämtning.

Tack för svar. Ja hälsan måste trots allt komma först.
  • Bubbly8990
    Akira Öken skrev 2018-10-27 17:00:03 följande:

Har förstått att det är rätt vanligt med en mindre blödning några dagar efter återföring. Det kan bero på att embryot fäster i livmoderslemhinnan. Hoppas att det är så i ditt fall!

Tack för svar Akira Öken. Jag hoppas att det kan vara så. Kanske även är mina slemhinnor som påverkas av lutinusen? Blä. Så nervös av detta. Kom även ljusrosa lutinusflytning på pappret nu :(

Jag har hört mycket om att nidblödning inte alls är så vanligt som man tror att det är. Men hoppas ju såklart det....
  • Florence123
    Bubbly8990 skrev 2018-10-27 17:44:43 följande:

Tack för svar Akira Öken. Jag hoppas att det kan vara så. Kanske även är mina slemhinnor som påverkas av lutinusen? Blä. Så nervös av detta. Kom även ljusrosa lutinusflytning på pappret nu :(

Jag har hört mycket om att nidblödning inte alls är så vanligt som man tror att det är. Men hoppas ju såklart det....

Jag fick en nidblödning dag 2-4 efter ET. Ljusrosa både på pinnen och när jag torkade mig.

Därefter kunde det ske någon gång ibland under de två första veckorna, det tror jag främst berodde på könsliga slemhinnor som var trött på att få in en pinne som störde.

Rosa/rost/brun är .bra. färger, färskt rött är alarmerande.
  • Hönsmorsa

Hej alla kämpar! 
    Jag vill gärna hänga med här

Jag och min man ska påbörja vår första IVF i början av november. Äter Provera nu för att framkalla mens och sedan ska jag börja. Vi ska göra korta protokollet. Jag är väldigt spänd och nervös och hoppas, hoppas, hoppas att det ska funka för oss. Doktorn säger att jag har bra förutsättningar enligt undersökning. Jag har PCOS, så jag har gott om ägg, men ägglossningen funkar inte. 

Jag har gjort ägglossningsstimuleringar i tre år nu med Letrozol. Har lyckats bli gravid två gånger, men fått missfall tidigt. En gång av sig själv och en gång MA som jag behövde skrapa. Innan dess försökte vi på egen hand i två år. Vi har en dotter på sex år sedan innan och då var det inga problem att bli gravid. Men nu vill det sig inte. Både vi och vår dotter längtar så efter att syskon. 

• Bubbly8990

Detta blev inte bara en nidblödning :(

Började blöda mer igårkväll och inatt har det börjat blöda ordentligt. Rött. Tjockt blod.

Så det blev ingenting denna gången.. fick inte ens hoppas i en vecka. Mensen kom alltså på ruvardag 5. Känner mig så tom nu.

Svar på tråden IVF sommar/höst 2018