IVF sommar/höst 2018
Nu startar vi snart vår 5:e IVF-behandling.
Häng gärna på i tråden, så hjälps vi åt att stötta varandra!
Nu startar vi snart vår 5:e IVF-behandling.
Häng gärna på i tråden, så hjälps vi åt att stötta varandra!
Precis som Akira Öken skriver så vet man inte förrän man tagit testet på testdagen. Det kan mycket väl vara positivt även om du inte känner av en enda symptom. När hade du testdagen nu igen?
Varför tunnar mat ut skalet? Har jag aldrig hört av läkarna, kanske kan vara något att testa...
Det kan göra det lättare att fästa men kliniken sa det inte fanns några bevis på att det hjälpte så det var inget som dom gör. Tror också att det kan ske konsekvenser för embryot men jag är osäker
Hej igen, nu håller vi på med vårt andra ivf försök. I fredags fick jag två fyracelliga embryon insatta. Denna gång körde vi med menopour och en startdos med elonva. De resulterade vid äggplock fyra ägg och tre blev befruktade. De tredje skulle de fortsätta odla och vi får veta om det går att frysa. Jag tycker andra gången känns bättre eftersom alla steg har man gått igenom. Helvetet som jag har nu är den jäkla lutinus. Har sådan klåda överallt flera ggr per dag. Ska ringa läkaren och se om de kan skriva ut Tavegyl. Har testdag 7/12 och denna gång ska jag inte tjuvtesta. Finns det någon mer som är på ruvning här?
Hej igen, nu håller vi på med vårt andra ivf försök. I fredags fick jag två fyracelliga embryon insatta. Denna gång körde vi med menopour och en startdos med elonva. De resulterade vid äggplock fyra ägg och tre blev befruktade. De tredje skulle de fortsätta odla och vi får veta om det går att frysa. Jag tycker andra gången känns bättre eftersom alla steg har man gått igenom. Helvetet som jag har nu är den jäkla lutinus. Har sådan klåda överallt flera ggr per dag. Ska ringa läkaren och se om de kan skriva ut Tavegyl. Har testdag 7/12 och denna gång ska jag inte tjuvtesta. Finns det någon mer som är på ruvning här?
det är den dosen som jag ska ta hela vägen :). Jag är idag på stimdag 6 och ska på vul på måndag. Så får vi se hur det ser ut. Hade lite hjärtklappning förra ggn av gonal-f, inget sånt denna gång. Känner mig ganska opåverkad hittills. Hur mår du? vilken jag är du på?
Spännande med två embryon tillbaka! Elonva har jag inte hört talas om innan, vad är det för något? Jag ruvar också, fick tillbaka ett embryo förra torsdagen och har testdag nästa lördag.
Okej! Så det är alltså något man gör efter befruktningen?