IVF sommar/höst 2018
Nu startar vi snart vår 5:e IVF-behandling.
Häng gärna på i tråden, så hjälps vi åt att stötta varandra!
Nu startar vi snart vår 5:e IVF-behandling.
Häng gärna på i tråden, så hjälps vi åt att stötta varandra!
Hej! Var på VUL idag, CD 9 och har stimulerat i sju dagar. Det hade inte hänt något! Jag har vanligtvis regelbunden ÄL och tjock fin slemhinna varje cykel, men denna har det alltså inte hänt nåt, slemhinnan var jättetunn, och detta trots stimulering. Någon som varit med om något liknande? Jag hade nån form av magsjukevirus strax före min mens, kan det vara därför?
Ingen av er som har nåt svar?
Tyvärr inge svar alls på detta, inte läst om det här förut heller. Vad sa läkarna att det kunde bero på? Vad är planen nu, måste ni börja om på nästa mens?
Hej igen, nu håller vi på med vårt andra ivf försök. I fredags fick jag två fyracelliga embryon insatta. Denna gång körde vi med menopour och en startdos med elonva. De resulterade vid äggplock fyra ägg och tre blev befruktade. De tredje skulle de fortsätta odla och vi får veta om det går att frysa. Jag tycker andra gången känns bättre eftersom alla steg har man gått igenom. Helvetet som jag har nu är den jäkla lutinus. Har sådan klåda överallt flera ggr per dag. Ska ringa läkaren och se om de kan skriva ut Tavegyl. Har testdag 7/12 och denna gång ska jag inte tjuvtesta. Finns det någon mer som är på ruvning här?
Det bästa för mig var att gå tillbaka och jobba efter ett par veckor, man tänker ju på det då och då, men försöker även se det som att det var ngn mening med att det blev som det , men det är svårt. Lycka till med äggplocket!
Hej! Var på VUL idag, CD 9 och har stimulerat i sju dagar. Det hade inte hänt något! Jag har vanligtvis regelbunden ÄL och tjock fin slemhinna varje cykel, men denna har det alltså inte hänt nåt, slemhinnan var jättetunn, och detta trots stimulering. Någon som varit med om något liknande? Jag hade nån form av magsjukevirus strax före min mens, kan det vara därför?
Jag har en fråga. Det är som sagt första gången för mig och maken. Jag har inte tänkt ivf jag hade hoppas att det skulle gå naturligt. vet att vi planerat ivf efter nyår om det inte blir bäbis självmant. Vi hade pratet om hur allting går till. Det vart nog lite mäktigt för mig att ta in all informationen. Så efteråt fick jag massa olika känslor. Är det vanligt? Jag är som sagt helt oerfaren. Inom detta
Ingen av er som har nåt svar?
Nämen, vad konstigt. Vad sa läkaren? Fanns det inga/få äggblåsor eller hade de inte vuxit som förväntat? Kan dosen ha varit för låg?
stort lycka till idag - det är ju möjligt att fragminsprutorna är det sista som behövs för dig! jag fick mitt första plus när jag använde dem!! (och mitt andra som nu går som det ska)
Kram!!