IVF sommar/höst 2018
Nu startar vi snart vår 5:e IVF-behandling.
Häng gärna på i tråden, så hjälps vi åt att stötta varandra!
Nu startar vi snart vår 5:e IVF-behandling.
Häng gärna på i tråden, så hjälps vi åt att stötta varandra!
Imorgon bär det av till Falun för fet. Pratade med kliniken i fredags och vi får bara sätta tillbaka ett embryo :(. Tydligen är jag för ung för att sätta tillbaka 2, 31 år, känner mig inte så ung kan jag säga! Samt att det är vår första IVF behandling. Och att tunna ut skalet på embryot gör dom inte heller. Så det blir princip samma sak som sist, kortison, intralipid, lutinus men jag har också börjat tagit fragmin sprutor from igår, blodförtunnande. Men det känns hopplöst ändå.. trots att vi inte ens har gjort återföringen än.
Återupprepa samma sak utan nån direkt förändring sen den senaste gången gör mig inte direkt hoppfull att det ska funka just den här återföringen :/ suck.
Hej! Var på VUL idag, CD 9 och har stimulerat i sju dagar. Det hade inte hänt något! Jag har vanligtvis regelbunden ÄL och tjock fin slemhinna varje cykel, men denna har det alltså inte hänt nåt, slemhinnan var jättetunn, och detta trots stimulering. Någon som varit med om något liknande? Jag hade nån form av magsjukevirus strax före min mens, kan det vara därför?
Hej igen, nu håller vi på med vårt andra ivf försök. I fredags fick jag två fyracelliga embryon insatta. Denna gång körde vi med menopour och en startdos med elonva. De resulterade vid äggplock fyra ägg och tre blev befruktade. De tredje skulle de fortsätta odla och vi får veta om det går att frysa. Jag tycker andra gången känns bättre eftersom alla steg har man gått igenom. Helvetet som jag har nu är den jäkla lutinus. Har sådan klåda överallt flera ggr per dag. Ska ringa läkaren och se om de kan skriva ut Tavegyl. Har testdag 7/12 och denna gång ska jag inte tjuvtesta. Finns det någon mer som är på ruvning här?
Ja, ruvare ska det naturligtvis stå, inte rövare.
Sådär, då var jag också rövare från och med idag till 2 stycken 5 dagars blastar. Testdag är 9/12. Nu börjar den eviga väntar på domedagen och det dagliga kladdet.
Innan, dom tunnar ut skalet på embryot innan insättning
Hej, hur känns det? Förra gången jag ruvade var jättejobbigt. Lutinus höll mig vaken på nätterna- kunde inte sova. Har du några biverkningar från lutinus? Elonva är ett långtidsverkande hormon- en spruta första dagen i kombination med menopour. Jag är 42 år så de ville väl skjuta i så mycket de kan. Vart gör du din behandling. Jag bor i stockholm.
Hej, hur känns det? Förra gången jag ruvade var jättejobbigt. Lutinus höll mig vaken på nätterna- kunde inte sova. Har du några biverkningar från lutinus? Elonva är ett långtidsverkande hormon- en spruta första dagen i kombination med menopour. Jag är 42 år så de ville väl skjuta i så mycket de kan. Vart gör du din behandling. Jag bor i stockholm.
Jag har en fråga. Det är som sagt första gången för mig och maken. Jag har inte tänkt ivf jag hade hoppas att det skulle gå naturligt. vet att vi planerat ivf efter nyår om det inte blir bäbis självmant. Vi hade pratet om hur allting går till. Det vart nog lite mäktigt för mig att ta in all informationen. Så efteråt fick jag massa olika känslor. Är det vanligt? Jag är som sagt helt oerfaren. Inom detta
Jag har en fråga. Det är som sagt första gången för mig och maken. Jag har inte tänkt ivf jag hade hoppas att det skulle gå naturligt. vet att vi planerat ivf efter nyår om det inte blir bäbis självmant. Vi hade pratet om hur allting går till. Det vart nog lite mäktigt för mig att ta in all informationen. Så efteråt fick jag massa olika känslor. Är det vanligt? Jag är som sagt helt oerfaren. Inom detta