IVF sommar/höst 2018
Nu startar vi snart vår 5:e IVF-behandling.
Häng gärna på i tråden, så hjälps vi åt att stötta varandra!
Nu startar vi snart vår 5:e IVF-behandling.
Häng gärna på i tråden, så hjälps vi åt att stötta varandra!
Det blir ju ännu konstigare nu. Tog ett ägglossningstest för att kolla lh-nivån och det var ett ganska starkt streck, märkligt om äggblåsorna bara är <8 mm samt det faktum att jag tagit orgalutran i tre dagar, den sista i förrgår kväll, vill säga 36 timmar sedan. Fundering: kan man vara gravid trots tunn slemhinna? Fundering 2: vad händer med embryot om man sprutat in en massa gonal f och orgalutran i en vecka?. Svag svag skugga på gravtest. Har dessutom fortfarande lite spottings. Det har jag aldrig på CD 10.
Nu är det 2 ivf jag gör o det var ett tag sedan sist, jag undrar får man som mensvärk när äggen växer till sig? Jag tar gonal f 225 aldrig tagit så stor dos. Jag måste åka nu till en annan stad för att hämta ut min andra spruta då den ej finns i stan så snäll chef som jag har och får tjänstledigt. I morgon ska jag på ultra o hoppas de har växt till sig några ägg är på dag 5 i dag. Kram till er alla jag mår så bra av östrogenet.
Låter ju jättemärkligt! Kan testen påverkas av hormonerna kanske?
Känner mig lite som ett barn dagen innan julafton samtidigt som det känns som om jag är på väg till slaktbänken. :) Imorgon är det äggplock och jag är helt peppad! (Och lite nervös).
Känner mig lite som ett barn dagen innan julafton samtidigt som det känns som om jag är på väg till slaktbänken. :) Imorgon är det äggplock och jag är helt peppad! (Och lite nervös).
Det blir ju ännu konstigare nu. Tog ett ägglossningstest för att kolla lh-nivån och det var ett ganska starkt streck, märkligt om äggblåsorna bara är <8 mm samt det faktum att jag tagit orgalutran i tre dagar, den sista i förrgår kväll, vill säga 36 timmar sedan. Fundering: kan man vara gravid trots tunn slemhinna? Fundering 2: vad händer med embryot om man sprutat in en massa gonal f och orgalutran i en vecka?. Svag svag skugga på gravtest. Har dessutom fortfarande lite spottings. Det har jag aldrig på CD 10.
Ja, det är vanligt att känna som mensvärk när äggblåsorna växer. Vad bra att du har en förstående chef! Får du östrogen under behandlingen?
Hej på er!
Tänkte uppdatera om vad som händer på mig front. Hade testdag förra måndagen och vi testade positivt söndag kväll, och redan då hade jag börjat blöda. Ringde sjukhuset på måndag och de sa att ivf-försöket troligtvis inte lyckades och det var därför jag blödde. Blev tillsagd att ta ett nytt gravtest en vecka senare så gjorde det idag och det visar fortfarande positivt. Fick tid för UL om två veckor för att se om det fins något får inne... Så nu är det denna väntan igen... Jag tror ju fortfarande att det ät omöjlig att det finns någon tillstymmelse till liv där inne.
Någon som har varit med om liknande?
Jag trodde det är det i sprutorna?