• Akira Öken

IVF sommar/höst 2018

Nu startar vi snart vår 5:e IVF-behandling.

Häng gärna på i tråden, så hjälps vi åt att stötta varandra!

• Svar på tråden IVF sommar/höst 2018
  • mammsen79
    Akira Öken skrev 2018-12-20 17:27:05 följande:

Hoppas att det är tecken på att det funkat!

Hade du några av dessa känningar?
  • mammsen79
    Wonderfluff skrev 2018-12-20 17:46:10 följande:

låter som du kan va gravid!

Ska ha mens i dag eller i morgon. Jädra trötthet är sjuk jobbig. Blir man det så tidigt om man är gravid? Skulle vara en underbar julklapp få ett plus. Har ju inte testdag förrens den 28.
  • Wonderfluff
    mammsen79 skrev 2018-12-20 18:01:29 följande:

Ska ha mens i dag eller i morgon. Jädra trötthet är sjuk jobbig. Blir man det så tidigt om man är gravid? Skulle vara en underbar julklapp få ett plus. Har ju inte testdag förrens den 28.

Jag tror man blir trött både av alla hormoner och eventuell graviditet. Det händer ju massor i kroppen, även i tidigt skede. Jag pendlar mellan extrem trötthet och att va pigg och stark/uthållig.
  • Elcca
    Akira Öken skrev 2018-12-20 17:25:33 följande:

Usch vad tråkigt att höra! Vet hur det kan kännas och det ÄR fruktansvärt orättvist. Man bryter ihop och kommer igen, om man vill och orkar. Här finns många som delar detta med dig och genomlider liknande känslor vid varje misslyckat försök. Stor kram till dig!

Tack för dina ord! Det är så skönt att detta forum finns! <3
  • mammsen79
    Elcca skrev 2018-12-20 19:00:22 följande:

Tack för dina ord! Det är så skönt att detta forum finns! <3

Stor kram till dig >3
  • jaktenpaflow
    Akira Öken skrev 2018-12-19 23:39:02 följande:

Åh, jag njuter lite försiktigt, nästan i smyg. Men kan inte fatta det än. Tror att det kanske blir mer verkligt efter ultraljudet (8 januari) om nu allt ser bra ut.

Har du fått mer eller mindre besvär efter hand? Vad mysigt det låter att känna rörelserna! Samtidigt tänker jag också att det på sätt och vis måste vara en lite absurd känsla att känna rörelser inom sig. :)

Jag förstår det, finns alltid någon milstolpe som gör det hela lugnare och mer verkligt men att få se det där plusset är en obeskrivlig känsla:) Tog test lite då och då bara för att se det haha:) Både vanligt och digitalt... Det kommer och går i början var det illamående och dålig aptit, nu är det mer foglossning och halsbränna... Ja det är det haha men som tur är börjar det så försiktigt att man tillslut vänjer sig med de stora rörelserna. Än så länge är han väldigt lugn:) Hur tar mannen allt detta?
  • Fröken Rabarber
    Jooosen skrev 2018-12-20 17:18:12 följande:

Andra insättningen. Förra ggn färskförsök med tvådagars. Denna fryst med blasto. Ruvardag 10. Ingen stöd bara tre ovitrellesprutor. Forsar nu. :(

Beklagar att det inte gick vägen denna gång. :/ hoppas att de testar något nytt grepp kommande gång. Kram
  • Fröken Rabarber
    mammsen79 skrev 2018-12-20 17:08:40 följande:

Är på rv 10 illamådende i vågor, extremt trött mellan åt o mycket flytningar. Hoppas mensen håller sig borta. Någon med liknande symtom? Vilken ruv är ni alla på?

Är på rd10, om rd1 är återföringsdagen. Lite ömhet i brösten och lite värk i livmodern ibland, men inget anmärkningsvärt ännu...hoppas på plus för båda! :)
  • Jooosen
    Fröken Rabarber skrev 2018-12-20 20:57:37 följande:

Beklagar att det inte gick vägen denna gång. :/ hoppas att de testar något nytt grepp kommande gång. Kram

Ja hoppas... ändå fick vi ut många ägg,

Många befrutade och flera som klarade sig rätt

Bra... så får för mig att jag kommer få göra exakt samma protokoll nästa gång. Håller tummarna stenhårt för dig!!!!
    Oförklarligt barnlös. 1 misslyckat ET. Kör igång med frysförsök snart
Svar på tråden IVF sommar/höst 2018