• Akira Öken

IVF sommar/höst 2018

Nu startar vi snart vår 5:e IVF-behandling.

Häng gärna på i tråden, så hjälps vi åt att stötta varandra!

• Svar på tråden IVF sommar/höst 2018
  • My102
    Jooosen skrev 2018-12-20 21:46:54 följande:

Ja hoppas... ändå fick vi ut många ägg,

Många befrutade och flera som klarade sig rätt

Bra... så får för mig att jag kommer få göra exakt samma protokoll nästa gång. Håller tummarna stenhårt för dig!!!!

Nej vad tråkigt! :( fy fan, jag lider med er. Två veckor för oss på söndag när jag än en gång fick berätta för sambon att det inte gick vägen.. den här gången heller. Vi har fortfarande inte riktigt repat oss..detta suger.
  • mammsen79
    Wonderfluff skrev 2018-12-20 18:40:47 följande:
    Jag tror man blir trött både av alla hormoner och eventuell graviditet. Det händer ju massor i kroppen, även i tidigt skede. Jag pendlar mellan extrem trötthet och att va pigg och stark/uthållig.
    Så känner jag nu ganska pigg o det är ju bra då jag jobbar natt till kl 06:00, vilken ruvdag är du på?
  • mammsen79
    Fröken Rabarber skrev 2018-12-20 21:01:32 följande:
    Är på rd10, om rd1 är återföringsdagen. Lite ömhet i brösten och lite värk i livmodern ibland, men inget anmärkningsvärt ännu...hoppas på plus för båda! :)
    När är din testdag? min är ju inte förrens den 28 suck
  • Percafluviatilis
    Jooosen skrev 2018-12-20 17:18:12 följande:

Andra insättningen. Förra ggn färskförsök med tvådagars. Denna fryst med blasto. Ruvardag 10. Ingen stöd bara tre ovitrellesprutor. Forsar nu. :(

Vad tråkigt att det inte funkade denna gången :( Sett ditt nick länge nu i trådarna här på fl och hoppades så att du skulle slippa behöva gå igenom detta. Jag håller tummarna att andra plocket ger er ett guldägg!
  • Jooosen
    Percafluviatilis skrev 2018-12-21 07:21:06 följande:

Vad tråkigt att det inte funkade denna gången :( Sett ditt nick länge nu i trådarna här på fl och hoppades så att du skulle slippa behöva gå igenom detta. Jag håller tummarna att andra plocket ger er ett guldägg!

Tack söta du. Hoppas för dig med. Har tyvärr sett dig oxå länge :(. Minns att vi var med i gamla trådar där man försökt något halvår. Ja börjar bli så rädd att min kropp typ inte KAN vara gravid...
    Oförklarligt barnlös. 1 misslyckat ET. Kör igång med frysförsök snart
  • Percafluviatilis
    Jooosen skrev 2018-12-21 08:26:57 följande:

Tack söta du. Hoppas för dig med. Har tyvärr sett dig oxå länge :(. Minns att vi var med i gamla trådar där man försökt något halvår. Ja börjar bli så rädd att min kropp typ inte KAN vara gravid...

Haha, ja, så sorgligt... Det var jag som startade den med "Vi som försökt i ett halvår". Shit. Det är ju ingenting. Nu är vi uppe i ett år naturligt och drygt ett år med IVF..

Jag tycker du ska försöka att inte dra för höga växlar ännu. Det är ju många som behöver göra fler försök innan det lyckas utan att det är något fel. Men jag förstår din oro, jag är själv likadan. Försök sätta ditt hopp till att nästa äggplock så kommer ni få ut ett guldägg. Första gången kan man försöka tänka som en provomgång även fast det är svårt. Skickar över lite styrka! Vi är kämpar.
  • Fröken Rabarber
    mammsen79 skrev 2018-12-20 23:35:43 följande:

När är din testdag? min är ju inte förrens den 28 suck

Testdag redan på söndag den 23:e. Är riktigt hispig och vågar inte tro att jag faktiskt skulle kunna få ett plus, känns värre ju närmare jag kommer testdagen. Inga ömma bröst idag, lite värk som lika gärna kan vara tecken på att mensen är på väg, och vagt illamående som lika gärna kan vara nervositet. :/ men inget negativt resultat med faktisk mens eller minus(får inte testa i förväg för sambon) så hoppet lever att vi får ett julmirakel. ;)
  • nypan78

Ser inte bra ut här...ledsen. mensen kommer väl när som när jag slutat med Lutinus.

• Akira Öken
    jaktenpaflow skrev 2018-12-20 20:04:33 följande:

Jag förstår det, finns alltid någon milstolpe som gör det hela lugnare och mer verkligt men att få se det där plusset är en obeskrivlig känsla:) Tog test lite då och då bara för att se det haha:) Både vanligt och digitalt... Det kommer och går i början var det illamående och dålig aptit, nu är det mer foglossning och halsbränna... Ja det är det haha men som tur är börjar det så försiktigt att man tillslut vänjer sig med de stora rörelserna. Än så länge är han väldigt lugn:) Hur tar mannen allt detta?

Mannen är glad. Men han har lite samma känsla som mig, att han inte riktigt kan förstå att det är sant.
  • Wonderfluff
    Akira Öken skrev 2018-12-21 11:56:45 följande:

Mannen är glad. Men han har lite samma känsla som mig, att han inte riktigt kan förstå att det är sant.

En vän till mig med pcos ägnade 8 år av konstanta försök, vilket resulterade i två barn. I det ena fallet förstod hon inte att det lyckats förrän han var ett halvår gammal ^^).
Svar på tråden IVF sommar/höst 2018