• Akira Öken

IVF sommar/höst 2018

Nu startar vi snart vår 5:e IVF-behandling.

Häng gärna på i tråden, så hjälps vi åt att stötta varandra!

• Svar på tråden IVF sommar/höst 2018
  • Akira Öken
    nypan78 skrev 2018-12-21 19:03:02 följande:

Har varit med om biokemisk graviditet ...det var lika svagt ...blev liite starkare, sen såg man inget på ul

Det låter jättetufft. Håller tummarna för dig! Hur mår du?
  • Wonderfluff
    nypan78 skrev 2018-12-21 19:03:42 följande:

Hmm finns det verkligen fall där det har "fäst sent"?

Det verkar ju som att det kan fästa efter 5-10 dagar så några dagars variation kan det nog va! Har det fäst först dag 10 syns nog inte hcg förrän ytterligare några dagar senare.
  • Wonderfluff
    Wonderfluff skrev 2018-12-21 22:00:08 följande:

Det verkar ju som att det kan fästa efter 5-10 dagar så några dagars variation kan det nog va! Har det fäst först dag 10 syns nog inte hcg förrän ytterligare några dagar senare.

Jag menar alltså antal dagar som det befruktade ägget är gammalt.
  • mammsen79

Ruv 12 i dag aldrig hänt tidigare att jag ruvat då länge. hur mår ni alla? Själv varit ganska trött o lite illamående idag.

• Fröken Rabarber
    mammsen79 skrev 2018-12-22 22:32:31 följande:

Ruv 12 i dag aldrig hänt tidigare att jag ruvat då länge. hur mår ni alla? Själv varit ganska trött o lite illamående idag.

Min första IVF, ruvardag 13, testdag, och jag är gravid!!! Tog två test för att vara 100, men det var ingen tvekan på något av dem. Så nu hoppas vi att det stannar i magen. :D känner stundtals molvärk, blir snabbt trött, var lite illamående igår men inget farligt ännu. Första gången jag någonsin fått ett positivt test. :)
  • authentic
    Fröken Rabarber skrev 2018-12-23 08:52:26 följande:
    Min första IVF, ruvardag 13, testdag, och jag är gravid!!! Tog två test för att vara 100, men det var ingen tvekan på något av dem. Så nu hoppas vi att det stannar i magen. :D känner stundtals molvärk, blir snabbt trött, var lite illamående igår men inget farligt ännu. Första gången jag någonsin fått ett positivt test. :)
    Stort grattis Fröken Rabarber, vad roligt att det gått vägen :)
    Har du meddelat kliniken de goda nyheterna ännu då? 

Jag tycker det är lite härligt med så påtagliga symptom som illamående faktiskt, än så länge iaf haha men man kommer väl bli tokig på det till slut också om det inte går över. 
  • authentic
    mammsen79 skrev 2018-12-22 22:32:31 följande:

Snart dags för test då? var det på julafton ni har testdag egentligen? Hoppas på positivt resultat :)
  • Jooosen

Grattis!!! Vilken julklapp ;)
    Oförklarligt barnlös. 1 misslyckat ET. Kör igång med frysförsök snart
  • nypan78

Grattis till plusset, själv testade jag negativt igår rd10 igen och avslutar lutinus kuren nu...tror inte det kommer att bli ngn ändring på det

• Akira Öken

Stort grattis! Vilka härliga nyheter! Tänk vad härligt att äntligen få se det där strecket som man längtat så mycket efter!
Svar på tråden IVF sommar/höst 2018