Inlägg från: Mickis1982 |Visa alla inlägg
  • Mickis1982

    Clearblue 2-3 veckor stämmer ej?

    Hej i sommarvärmen,

    Jag hittade precis ett Clearblue grav test hemma (exp 2019) med veckoindikator. Jag har känt mig lite gravid senaste dagarna (svullna bröst, extra trött, lite illamående) och bestämde mig för att testa imorse innan familjen vaknade. Testet visade gravid, 2-3 veckor och jag borde vara 3+ (5+3). Jag har fått många tidigare Ma så tyvärr är inte detta något vidare positivt resultat då jag brukar tycka att veckoindikatorn signalerar om graviditeterna (för mig) varit bra eller ej. Jag ska testa igen om några dagar men är på landet så ej så nära till ett apotek. Jag läste att någon skrivit att CB tester från 2019 visat fel. Long shot, absolut! Men antar att det sista som överger en i dessa situationer är hoppet. Någon som varit med om att ni fått för "få" veckor men det ändå har gått bra? Jag hittar mest gamla svar.

    För min del är det ej svårt att bli gravid men att behålla graviditeterna. Så när vänner gråter av lycka när de får ett + så börjar min oro/panik. Vet inte om det är värt att gå igenom detta igen men nu är jag iallafall här.

    Tacksam för all input ni har om tidigare liknande situationer.

    //Orolig..

  • Svar på tråden Clearblue 2-3 veckor stämmer ej?
  • Mickis1982

    Stort tack för tipset med magnesium & zink blandningen. Mycket intressant! Jag ska absolut kolla upp det framöver.

    Jag vet hur CB testerna fungerar och självklart är det inte alltid 100% men kändes ändå intressant att fråga om det finns några solskenshistorier då veckorna ej stämt. Så tack för en sån :) vad skönt.

    För min del så har det tidigare varit Ma som kommit då veckorna inte stämt på testerna, dvs för "få" vs befruktningsdatumet. Men jag ska testa igen om ett par dagar och hoppas så på ett 3+ då. Uppdaterar självklart hur det går framåt.

    Tack till alla som svarat

  • Mickis1982

    Uppdatering, 5 dagar senare var det dags för ett till CB test igen. Jag hade verkligen låga förhoppningar på att det skulle visa mer än 2-3 veckor men jag blev positivt överraskad när det dök upp 3+ På Stickan! Mina 3 senaste Ma har aldrig gått över 2-3 så ett litet steg i rätt riktning iallafall och jag känner mig faktiskt gravid. Men det har varit tufft att gå igenom 3 MAs i rad, speciellt på tidiga VULs som inte visat något mer än en tom liten säck så har smått panik nu faktiskt ändå men är ändå glad att hoppet om ett syskon lever vidare... Jag ska försöka hålla mig positiv men börjar nu tänka på allt annat som kan gå fel och att jag kanske tom har varit lyckligt lottad att mina MAs uppsträckts i V 12, sen V 7-8 de andra gångerna. Har läst om många som fått sena missfall som ju måste vara ännu tuffare :(

    När skulle ni rekommendera att boka in ett VUL med tanke på mina senaste MAs? Vecka 8? Jag borde vara runt ca: V 6+1. Blir till att ära mer folsyra iallafall, trodde att mina dagliga vitaminer innehåll tillräckligt men såg precis att det ej gör det.

    Tack igen för support här. Vågar ej prata med någon av våra vänner om detta just nu innan jag vet mer då jag är så rädd att det inte ska gå bra den här gången heller. De flesta har nyfödda bebisar eller är lyckligt gravida med fina magar. Några av er vet säkert hur det känns även om det är fina vänner på andra sätt.

  • Mickis1982

    Kort uppdatering

    Jag ska på UL nästa vecka då jag borde vara i v 8+. Ringde runt och berättade om att jag haft 3 MAs och att jag är orolig. Det var svårt att få en tid men tillslut pratade jag med en supportisk dam som bokade in mig. Känner mig nervös då jag 3 ggr tidigare inte sett något liv vid liknande situationer. Har lite grav symptom: bröst, stick i magen, lite illamående men ej mycket alls. Hemskt att inte veta.

Svar på tråden Clearblue 2-3 veckor stämmer ej?