• Anonym (Nyfiken)

Hur ofta ligger fula tjejer...

Med snygga killar?

• Svar på tråden Hur ofta ligger fula tjejer...
  • Anonym (Nyfiken)
    Anonym (Vice) skrev 2018-08-21 10:52:29 följande:

Även om du har rätt i din tes, vilket du nog har. Jag tror också det är männen som slappar till sig och odlar ölmage. Så innebär det ju ändå i längden att fler fula snubbar får ligga med snygga tjejer.

Om inte tjejerna slutar tända på sina försoffade snubbar och det blir sextorka förstås....

Räknat i antal sexpartners stämmer väl inte det?

Också intressant att fler killar uppger att de är missnöjda med sina sexliv, samtidigt som fler tjejer säger att de mer sällan får orgasm. Hur går den ekvationen ihop? Kan det vara manlig sextorka som får männen att svara så?

Vad gäller ölmage vet jag inte vad du talar om. Jag ser betydligt fler överviktiga kvinnor i 50-årsåldern med kort hår, än dito män.
  • Anonym (Nyfiken)
    Anonym (SD 2018) skrev 2018-08-21 11:28:19 följande:

Fel. Eftersom fler killar än tjejer har lägre krav på motsatt kön ligger därav fler fula tjejer oftare än fula killar. Hade killar haft större självrespekt så skulle fler av tjejerna haft mindre heterosex.

Därav? Därmed/därför heter det väl?

Jag tror för övrigt också att *systemet* måste läggas om på något sätt så att fula tjejer får lika svårt som fula killar.
  • Anonym (Nyfiken)
    Anonym (Ghvcb) skrev 2018-08-21 11:55:16 följande:

Jag antar du är kille? Det är alltid lättare att tro att "dom andra" har det lättare än en själv. Jag är du tjej och fick aldrig ligga. (Nu är jag gift och behöver inte jaga ragg längre).

Hur många har din man legat med?
  • Cunnilingus18
    Anonym (Nyfiken) skrev 2018-08-22 01:50:25 följande:

Kan bara svara för mig själv och killar jag känner, men det kan inte vara så att när en tjej ligger runt så tänker man att hon har väldigt lätt för att göra det, dvs lättfotad, medan när en kille gör det (som inte är känd) så är det resultatet av hårt slit för att få till villiga tjejer?

Där satte du faktiskt fingret på en sak, den tesen har jag inte tänkt på! Ligger ju något i det faktiskt. En tjej behöver inte göra mycket för att få ligga, men en kille behöver jobba en hel del för det...
  • Cunnilingus18
    Anonym (Nyfiken) skrev 2018-08-22 01:56:41 följande:

Också intressant att fler killar uppger att de är missnöjda med sina sexliv, samtidigt som fler tjejer säger att de mer sällan får orgasm. Hur går den ekvationen ihop? Kan det vara manlig sextorka som får männen att svara så?

Vad gäller ölmage vet jag inte vad du talar om. Jag ser betydligt fler överviktiga kvinnor i 50-årsåldern med kort hår, än dito män.

Men har nog andra mer fysiska sexbehov än tjejer. En tjej har ju inte samma behöver av att lätta på trycket om man säger det så ;)
  • Anonym (Vice)
    Anonym (Nyfiken) skrev 2018-08-22 01:56:41 följande:

Enkelt: männen vill knulla (alltså penetrera, vilket väldigt få kvinnor kommer av) kvinnorna vill inte ligga för att de aldrig får orgasm. Båda blir missnöjda.

Med lite bättre kunskap om sex och njutning skulle det kunna avhjälpas.

Ang utseende så är det ju en generalisering, finns såklart olika snygga av bägge kön i alla åldrar. Men vad jag kan se i min omgivning är generellt att kvinnor håller på mycket mer med sitt utseende, sminkar sig, fixar hår, bantar, går på yoga osv oavsett ålder.
  • Anonym (Vice)
    Anonym (Nyfiken) skrev 2018-08-22 01:52:26 följande:

Varför generaliserar du samtidigt som du säger *inte alla*?

Jag tror tjejer och killar är lika dumma, men på olika sätt. På så sätt är stupiditeten jämställd eller vad man ska säga.

En generalisering är just en generalisering och betyder inte alla. Skrev till det som inte förstår skillnaden mellan att generalisera och säga att alla män är på ett sätt. Det är annars väldigt vanligt att vissa män (vissa människor) tar åt sig personligen.

Det är väl just det enkelspåriga tänket att 1. Kunna ligga med vem som helst oavsett om den är attraktiv bara för att man vill stoppa in kuken i nåt och 2. Utgå från att sex och relationer bara handlar om hierarkier, makt och tävling och därför inte vara ärlig mot partners och dejter. Som jag tycker är dumt.

Men visst det finns ju många kvinnor som tänker likadant så på sätt och vis är det väl jämställt...
  • Anonym (SD 2018)
    Anonym (Nyfiken) skrev 2018-08-22 01:59:37 följande:

Därav? Därmed/därför heter det väl?

Jag tror för övrigt också att *systemet* måste läggas om på något sätt så att fula tjejer får lika svårt som fula killar.

Det systemet kommer inte läggas om förrän killar blir lila selektiva som tjejer i vilka de väljer att ligga med. En kille som nobbar sex ses inte som en riktig man, en kvinna som nobbar sex anses bara förnuftig i sitt avvisande snarare än att inte ses som kvinnlig. Jag är övertygad om att många kvinnor skulle ångra sig om det här pratet om jämställdhet verkligen inkluderade respekten för killar samt dess självresepekt. Då om någon gång skulle kvinnor känna sig förfördelade.
  • Anonym (Vice)
    Cunnilingus18 skrev 2018-08-22 07:03:18 följande:

Men har nog andra mer fysiska sexbehov än tjejer. En tjej har ju inte samma behöver av att lätta på trycket om man säger det så ;)

Jag behöver ofta lätta på trycket. Men det är både enklare, snabbare och skönare att fixa det själv jämfört med att gå ut och ragga upp någon fumlig snubbe som inte ens vet var klittan sitter. Alternativt slösa tid på ex antal dejter tills man hittar någon som man kan tänka sig att ligga med.

Sex är så mycket bättre i en relation eller med sig själv än med någon random ny dejt eller krogragg.
  • Anonym (Vice)
    Anonym (SD 2018) skrev 2018-08-22 10:03:14 följande:

Det systemet kommer inte läggas om förrän killar blir lila selektiva som tjejer i vilka de väljer att ligga med. En kille som nobbar sex ses inte som en riktig man, en kvinna som nobbar sex anses bara förnuftig i sitt avvisande snarare än att inte ses som kvinnlig. Jag är övertygad om att många kvinnor skulle ångra sig om det här pratet om jämställdhet verkligen inkluderade respekten för killar samt dess självresepekt. Då om någon gång skulle kvinnor känna sig förfördelade.

Ojojoj! Du är så fel på det. Män med självrespekt nog att inte ragga urskillningslöst på allt och alla är något av det mest åtråvärda tjejer vet.
Svar på tråden Hur ofta ligger fula tjejer...