• Anonym (Nyfiken)

Hur ofta ligger fula tjejer...

Med snygga killar?

• Svar på tråden Hur ofta ligger fula tjejer...
  • Anonym (anonym)

Varför skulle de killar som anses som snygga vilja ligga med kvinnor som de uppfattar som fula och oattraktiva när de kan välja bland de som de attraheras av?
    Vad är det för "system" som ska ändras, införande av restriktioner och skambeläggande angående sex så att de sexlösa inte märker när de sociala trevliga killarna får sällskap hem?
    Inget system kommer att tilldela osociala människor tillgång till partners helt enkelt för att människor hellre låter bli sex än har det med hon som döljer sig bakom sitt hår tittar i golvet och mumlar när Karl 32 försöker inleda ett samtal

• Anonym (SD 2018)
    Anonym (Vice) skrev 2018-08-23 08:43:26 följande:

Det Är ju det som är grejen. Jag har inget emot att bli ratad av någon som inte är intresserad av just mig. Jag har inget intresse av att ligga med någon som lika gärna skulle kunna ta vem som helst. Den jag har sex med ska tycka att just jag är THE SHIT!

Jag skulle säga att de flesta kvinnor håller med.

Jag vet, det är det som är grejen. I takt med att killarna sätter högre krav ökar jämställdheten på det området. Tjejer gillar sådana killar men de flesta tjejer skulle lik förbannat bli ratade och det vill jag, i motsats till vad du tror, hävda att många av tjejerna skulle ta hårt på den egna självkänslan (precis så som många många killar har fått uppleva).
  • Anonym (anonym)
    Anonym (SD 2018) skrev 2018-08-23 11:55:20 följande:
    Jag vet, det är det som är grejen. I takt med att killarna sätter högre krav ökar jämställdheten på det området. Tjejer gillar sådana killar men de flesta tjejer skulle lik förbannat bli ratade och det vill jag, i motsats till vad du tror, hävda att många av tjejerna skulle ta hårt på den egna självkänslan (precis så som många många killar har fått uppleva).
    de flesta människor har i alla tider ställt sina egna höga krav på vem de vill ha sex med möjligtvis under några år under 60-talet hade en del snällhetssex med ointressanta människor av ideella skäl
  • Anonym (SD 2018)
    Anonym (anonym) skrev 2018-08-23 12:49:25 följande:

de flesta människor har i alla tider ställt sina egna höga krav på vem de vill ha sex med möjligtvis under några år under 60-talet hade en del snällhetssex med ointressanta människor av ideella skäl

I alla tider säger du. Ja så länge har jag inte levt och nu börjar man ju förstå all det ifrågasättande som uppstår då fort någon hävdar att 'det alltid ha varit si eller så'. Utan att representera en särskild grupp skulle jag nog säga att många killar inte ställer lika höga krav på vare sig en partner för ett längre förhållande eller ett knull för kvällen än vad tjejer överlag gör. Annars skulle reproduktionen i ett längre perspektiv ha svårare att öka, vilket också är bevisat av idag i många av vörldens länder där exempelvis jämställdhet diskuteras flitigt.
  • Anonym (Vice)
    Cunnilingus18 skrev 2018-08-23 09:33:47 följande:

Vadå chansa?? Man vill ju ha bra sex varje gång, och för mig har bra sex alltid varit att få tjejen att njuta så mycket som möjligt! Eller hur menar du?

Ja jag vill ha bra sex varje gång så jag ligger bara med män som jag både har god anledning att tro att de kommer ge mycket i sängen och män jag känner så väl att vi kan kommunicera om sex.

Det finns väldigt många män som antingen inte vet vad kvinnor behöver för att njuta eller män som av olika anledningar inte orka lägga ner tid och energi på att det ska vara skönt för tjejen.

Du och jag har diskutera sex i någon annan tråd också så jag vet att du är en givmild sexpartner men kolla runt lite här på familjeliv i sextorka och/eller dåligt sex -trådarna så berättas det i princip samma bakgrund till problemen: tjejerna kommer aldrig eller mycket sällan, sexet som utövas är oftast uteslutande kif penetration.
  • Anonym (anonym)
    Anonym (SD 2018) skrev 2018-08-23 12:54:38 följande:
    I alla tider säger du. Ja så länge har jag inte levt och nu börjar man ju förstå all det ifrågasättande som uppstår då fort någon hävdar att 'det alltid ha varit si eller så'. Utan att representera en särskild grupp skulle jag nog säga att många killar inte ställer lika höga krav på vare sig en partner för ett längre förhållande eller ett knull för kvällen än vad tjejer överlag gör. Annars skulle reproduktionen i ett längre perspektiv ha svårare att öka, vilket också är bevisat av idag i många av vörldens länder där exempelvis jämställdhet diskuteras flitigt.
    Förr hade de välbeställda sällan fler än ett par barn eftersom de hade kunskap om när de var störst risk för graviditet och de som hade bra äktenskap ville sällan ha fler barn än de kunde ge en bra utbildning. 
    Reproduktionen har självfallet minskat med möjligheten till preventivmedel som alla båda fattiga och rika har råd med dessutom behöver inte föräldrar har horder av barn längre för att ha några som överlever som kan ta hand om föräldrarna när de blir gamla.
    Fungerande killar ställer självklart höga krav på en partner eftersom det är någon man ska dela säng, soffa, köksbord och badrum med under lång tid
  • Anonym (SD 2018)
    Anonym (anonym) skrev 2018-08-23 16:25:35 följande:

Förr hade de välbeställda sällan fler än ett par barn eftersom de hade kunskap om när de var störst risk för graviditet och de som hade bra äktenskap ville sällan ha fler barn än de kunde ge en bra utbildning. 

Reproduktionen har självfallet minskat med möjligheten till preventivmedel som alla båda fattiga och rika har råd med dessutom behöver inte föräldrar har horder av barn längre för att ha några som överlever som kan ta hand om föräldrarna när de blir gamla.

Fungerande killar ställer självklart höga krav på en partner eftersom det är någon man ska dela säng, soffa, köksbord och badrum med under lång tid

Det beror på hur långt tillbaka i tiden man ska gå för att ditt argument ska vara hållbart. Förr i tiden som förr i tiden var det vanligt med flera barn. Förklara inte detta för mig utan ta det med preventivmedlet till exempelvis de tiggare som ynglar av sig och tvingas lämna hela skocken med barn ensamma medans de själva drivs under maffialiknande förhållanden. Att hävda reproduktionen har minskat där jämställdhet inte är den klarast lysande frågan är att fara med osanning.

Du förstår inte. Killar ställer lägre krav än vad tjejer gör oavsett om det är som partner eller tillfälligt knull.
  • Anonym (mmm)
    Anonym (SD 2018) skrev 2018-08-23 16:35:25 följande:
    Du förstår inte. Killar ställer lägre krav än vad tjejer gör oavsett om det är som partner eller tillfälligt knull.
    Precis, det här är något kvinnor har svårt att acceptera. 
    Allt ska vara så dåligt för kvinnor men när männen visar vad som tydligt är en problematik för män så blir det värsta debatten.
  • Anonym (SD 2018)
    Anonym (mmm) skrev 2018-08-23 18:39:34 följande:

Precis, det här är något kvinnor har svårt att acceptera. 

Allt ska vara så dåligt för kvinnor men när männen visar vad som tydligt är en problematik för män så blir det värsta debatten.

Det är för att den problematiken oftast är dold och något män får stå ut med i tysthet, finna sig i. När kvinnor får reda på saker framstår det för dem som absurt och där finns en stor skillnad mellan könen. Vill man prata jämställdhet på riktigt handlar det inte om att enbart utgå från kvinnors viljor och behov.
  • Anonym (anonym)
    Anonym (SD 2018) skrev 2018-08-23 16:35:25 följande:
    Det beror på hur långt tillbaka i tiden man ska gå för att ditt argument ska vara hållbart. Förr i tiden som förr i tiden var det vanligt med flera barn. Förklara inte detta för mig utan ta det med preventivmedlet till exempelvis de tiggare som ynglar av sig och tvingas lämna hela skocken med barn ensamma medans de själva drivs under maffialiknande förhållanden. Att hävda reproduktionen har minskat där jämställdhet inte är den klarast lysande frågan är att fara med osanning.

Varför skulle killar ställa låga krav och nöja sig med en partner de varken attraheras av eller tycker om att umgås med verkar ytterst märkligt att de inte hellre väljer att leva ensamma än att plåga sig med ett liv de inte trivs med
Svar på tråden Hur ofta ligger fula tjejer...