• Anonym (Usch)

Snoppen stinker trots tvätt!

Jag har bara varit med en man men börjar misstänka att detta inte är helt normalt. Han luktar alltid illa där nere, nyduschad eller ej. Jag har hjälpt honom tvätta noggrant för jag tänkte att han kanske slarvade, men det hjälpte inte. Har provat både vanlig, parfymerad tvål samt parfymfri intimtvål/-olja med kräm och hela kitet - ingen skillnad. När jag går in i ett rum han sitter i och han inte är helt nyduschad så kan jag känna på lukten ifall han kliat sig innanför byxorna. Jag vet att jag har ett känsligt luktsinne men jag står inte ut, har genom åren utvecklat en penisfobi pga att den alltid känns så äcklig. Vill inte röra den eller vara nära den/se den längre. Hans händer luktar ofta snopp så då kan vi inte sitta nära eller hålla om varandra. Han luktar precis som jag gör om jag inte tvättat underlivet på flera dagar, bara att han alltid luktar så oavsett.

Vad gör man??

• Svar på tråden Snoppen stinker trots tvätt!
  • Anonym (Usch)
    Anonym (öh) skrev 2018-08-31 22:00:06 följande:

Du pratade om flera dagar. Inget jag varit med om. Vid magsjuka är det ju väldigt härligt och nödvändigt att duscha. Under värkarbetet låg jag i badet och under amningsperioderna var mina bebisar så drogade av bröstmjölk att jag utan problem kunde duscha, de få gånger de inte somnade duschade jag med dem.

Vad skönt för dig =)
  • Anonym (öh)
    Anonym (Usch) skrev 2018-08-31 22:17:52 följande:
    Vad skönt för dig =)
    Och för omgivningen.

Du är ju liksom inte mindre äcklig än din man om det är så att du låter det gå flera dagar innan du tvättar dig.
  • Anonym (Usch)
    Anonym (öh) skrev 2018-08-31 22:21:34 följande:

Och för omgivningen.

Du är ju liksom inte mindre äcklig än din man om det är så att du låter det gå flera dagar innan du tvättar dig.

Det verkar vara viktigt för dig att trycka till. Det har absolut hänt att jag inte varit helfräsch, precis som alla människor någon gång (inklusive dig, det är jag säker på).

Sedan har jag inte skrivit att han är äcklig och inte tvättar sig, tvärtom hjälper det inte mot lukten och det är det som är problemet. Om du har något tips får du gärna uttrycka det istället.
  • Tom Araya
    Anonym (öh) skrev 2018-08-31 22:21:34 följande:
    Och för omgivningen.

Nu får du väl ge dig! Tänk lite längre än näsan räcker!

Kampa/fjällvandra eller delta i flera dagars eller en veckas militärövning utan tillgång till dusch och bad så är man inte så fräsch i slutet.
    Eller som exemplet, vid sjukdom eller under en period långt tillbaka i livet då man inte satte samma prioritet på hygien.
    Men man kan ändå idag vara en normal människa som i normalfallet sköter sin hygien bra.
  • Anonym (Usch)
    Anonym (öh) skrev 2018-08-31 22:43:19 följande:

Inte?

"Jag vet att jag har ett känsligt luktsinne men jag står inte ut, har genom åren utvecklat en penisfobi pga att den alltid känns så äcklig. Vill inte röra den eller vara nära den/se den längre."

Nej, precis. Han tvättar sig men du tycker att hans penis är äcklig ändå trots att den tydligen luktar som ditt underliv när du låter bli att tvätta dig.

Här är ett tips: sköt din egen intimhygien så kanske odörerna inte smittar er emellan.

Och nej, det händer inte alla människor att de inte har möjlighet eller ids tvaga sig på flera dagar.

Hahaha oj. Skillnad på "jag tycker att den känns äcklig" och "den är äcklig" ändå va?

Inte för att du förtjänar svar med din argumentationsteknik, men vid magsjuka vid ett tillfälle svimmade jag flera gånger och kunde varken stå eller sitta upp, då duschade jag inte på ett par dagar. När första barnet föddes kunde jag inte heller stå upp på flera dagar, dvs varken gå på toaletten eller duscha. Inte under det låånga värkarbetet heller (du skrev att du badade under FL men gissar att du inte gned mellan blygdläpparna med intimtvål liksom, man blir inte ren av att sitta i vatten). Och med kolikbebis var jag nog konstant äcklig i flera månader då jag prioriterade att försöka hinna äta och gå på toaletten någon gång om dagen. Men jag vet inte hur det hjälper problemet med min mans lukt nu (trots välskött hygien)... Kanske är något straff för att jag själv varit så äcklig som nyförlöst m.m.?
  • Occam
    toughshit skrev 2018-08-30 22:55:45 följande:

Han kanske har fått en svampinfektion. Man ska aldrig tvätta med tvål.. Kolla upp det?

Det kanske man inte ska. Men för egen del så blir jag inte ren (i alla fall inte luktfri) utan tvål. Det ska vara riktig tvål, inte någon fjantig ?duschtvål?. Jag tror det gäller för alla män (i alla fall de som inte är omskurna) att det krävs tvål!

I tillägg så vet jag att om jag inte tvättar mig efter sex på kvällen (dvs sover med diverse på snoppen) så luktar det väldigt starkt av något annat än hallontårta på morgonen. Det brukar ta någon dag eller två (och ett antal tvättar MED TVÅL) för lukten att försvinna helt. En rolig detalj är att lukten brukar vara värre efter fellatio ...
  • Anonym (Ehhh)
    Anonym (öh) skrev 2018-08-31 22:00:06 följande:

Du pratade om flera dagar. Inget jag varit med om. Vid magsjuka är det ju väldigt härligt och nödvändigt att duscha. Under värkarbetet låg jag i badet och under amningsperioderna var mina bebisar så drogade av bröstmjölk att jag utan problem kunde duscha, de få gånger de inte somnade duschade jag med dem.

Helt seriöst, vad är du för nojjig person? Har du aldrig levt ordentligt? Tågluffat, kört bil i flera dygn, sovit i bilen, varit utomlands på platser där det inte dagligen finns dusch? Jösses vilken renlighetsfobi!
  • Anonym (Normal man)

Eftersom fingrarna luktar tror jag inte lukten kommer från något under förhuden. Det är inte där man kliar sig. Jag tror mer på pungsvett. Man måste tvätta med tvål i alla veck runt pungen för att det ska bli luktfritt.

• Teddy01

Det här låter väldigt märkligt. Även om han har tvättat sig och duschat. Låter väldigt konstigt.

Själv har jag aldrig haft problem med detta. Och jag använder mig alltid av Lactacyd med parfym. Finns både med parfym och utan. Även med parfym så funkar den klockrent för mig. Min man har aldrig klagat, och inte häller minna andra förhållanden ????

Har man förhud, så måste man dra tillbaka helt, och tvätta sig noga. Med varmt vatten. Eller denna tvålen som jag har nämt här ovan.

Måste vara hämst för dig, att alltid känna att hans penis luktar illa. Och pilla sig på penisen hela tiden, låter konstigt. Är han ren om händerna, eller luktar han illa om händerna och pilla sig där nere. Då kan hanns penis lukta illa baför det.

Kontakta annars en läkare om det finns andra problem med hans penis.

All lycka till dig. Och hoppas nu att det löser sig med allt.

Mvh Teddy Nallen. Kramisar till dig ????????

Svar på tråden Snoppen stinker trots tvätt!