• TrueLove12

För oss som tempar för att bli gravid

Hej, hoppas fler kan följa med vi som tempar, jag själv började med detta förra månaden då det inte har blivit något sedan nov 2017.

Denna månad bestämde vi oss för att inte testa med äl tester pga stressrelaterat för min del provar lite olika metoder.

Jag använder babyplan tempen och lägger in i Flo appen.

Jag är 27 år om en vecka ungefär och min man är 34

Vad använder ni?

Hur länge har ni försökt?

Vilka åldrar är ni?

• Svar på tråden För oss som tempar för att bli gravid
  • Jojjans
    TrueLove12 skrev 2018-11-14 16:24:03 följande:

Jasså har ja de tycker de hoppar hela tiden hehe

Ja minns inte det i huvudet just nu

Att det varierar med 2-3 dagar räknas som regelbunden tror jag :)

Är ju värre om det ibland är 28 dagar och ibland är 38 dagar, då är det ju svårare att hålla koll.

Sen är det ju inte omöjligt att din ägglossning ändå skjutits fram denna cykel, sånt kan ju hända ibland. Fortsätt att mäta temp tills du får mens/plussar iallafall tycker jag, spännande att se var som händer med din kurva.
  • SofieElise
    oshark skrev 2018-11-14 12:33:58 följande:

Du ligger ju fortfarande en bra bit över CL

Ja.. håll tummarna, om jag vaknar med 36.14 imorgon är det kört (min temp på mensdagen de två senaste månaderna)
  • Jojjans
    SofieElise skrev 2018-11-14 16:53:26 följande:

Ja.. håll tummarna, om jag vaknar med 36.14 imorgon är det kört (min temp på mensdagen de två senaste månaderna)

Spännande, håller tummarna för dig!
  • SofieElise
    Jojjans skrev 2018-11-14 17:12:59 följande:

Spännande, håller tummarna för dig!

Tack söta, detsamma till er alla! Hoppas vi alla har en varsin baby i famnen 2019
  • Clemmentina
    SofieElise skrev 2018-11-14 16:53:26 följande:

Håller tummarna!
  • WanderChild
    oshark skrev 2018-11-14 07:51:12 följande:

Ouch Hoppas det blir så att det går över snart!

Tack! Ja, alltså sjukt märkligt och frustrerande.... I övrigt är allt bra iaf, v7+5 nu och känner bara av ökad hunger.
  • TrueLove12
    Jojjans skrev 2018-11-14 16:27:43 följande:

Att det varierar med 2-3 dagar räknas som regelbunden tror jag :)

Är ju värre om det ibland är 28 dagar och ibland är 38 dagar, då är det ju svårare att hålla koll.

Sen är det ju inte omöjligt att din ägglossning ändå skjutits fram denna cykel, sånt kan ju hända ibland. Fortsätt att mäta temp tills du får mens/plussar iallafall tycker jag, spännande att se var som händer med din kurva.

Japp jo de är ju jobbigt när de pendlar men nu är det inte så farligt ändå.

Får väl göra de idag hade den ändå sjunkit lite men inte jätte mycket dock. Du kan skriva pm är lättast
  • SofieElise

BIM idag, tempen har gått upp från 36.40 till 36.55.

Förra månaden använde jag progesterall för första ggn, vilken den månaden gav mig en två dgr längre lutealfas. Den här månaden skippade jag den. Kan den ha påverkat längden på min nuvarande lutealfas?

• Jojjans
    SofieElise skrev 2018-11-15 06:36:53 följande:

BIM idag, tempen har gått upp från 36.40 till 36.55.

Förra månaden använde jag progesterall för första ggn, vilken den månaden gav mig en två dgr längre lutealfas. Den här månaden skippade jag den. Kan den ha påverkat längden på min nuvarande lutealfas?

Det låter märkligt tycker jag, den är väl direktverkande? Märkligt om den hade hängt kvar då hade den väl stört follikulärfasen? Ta ett test nu vettja haha :)
  • SofieElise
    Jojjans skrev 2018-11-15 06:42:50 följande:

Det låter märkligt tycker jag, den är väl direktverkande? Märkligt om den hade hängt kvar då hade den väl stört follikulärfasen? Ta ett test nu vettja haha :)

Ja jag tänker också det. Fan, nu blir jag alldeles för förväntasfull, man är så rädd att bli besviken.. jag får väl köpa ett test idag helt enkelt :)
Svar på tråden För oss som tempar för att bli gravid