• TrueLove12

För oss som tempar för att bli gravid

Hej, hoppas fler kan följa med vi som tempar, jag själv började med detta förra månaden då det inte har blivit något sedan nov 2017.

Denna månad bestämde vi oss för att inte testa med äl tester pga stressrelaterat för min del provar lite olika metoder.

Jag använder babyplan tempen och lägger in i Flo appen.

Jag är 27 år om en vecka ungefär och min man är 34

Vad använder ni?

Hur länge har ni försökt?

Vilka åldrar är ni?

• Svar på tråden För oss som tempar för att bli gravid
  • TrueLove12
    SofieElise skrev 2018-11-16 17:44:03 följande:

Har du testat?

Inte idag testade igår men negativt då
  • TrueLove12
    SofieElise skrev 2018-11-16 17:44:03 följande:

Har du testat?

Inte idag testade igår men negativt då
  • saijda

Hej, Är på BIM+4/5 idag. Inte vågat ta test ännu. Har de senaste dagarna vaknat med halsbränna/illamående som dyker upp flera gånger under dagen med samt så drar det i höfterna. Förutom det så är jag extremt trött och humöret svänger. Tempen ligger högre än vad den brukar, 36.89 idag , brukar ligga på 36.2-36.5.

Ska se om jag vågar ta ett test idag :0

Hur går det för er? :)

• Jojjans
    saijda skrev 2018-11-17 10:58:06 följande:

Hej, Är på BIM+4/5 idag. Inte vågat ta test ännu. Har de senaste dagarna vaknat med halsbränna/illamående som dyker upp flera gånger under dagen med samt så drar det i höfterna. Förutom det så är jag extremt trött och humöret svänger. Tempen ligger högre än vad den brukar, 36.89 idag , brukar ligga på 36.2-36.5.

Ska se om jag vågar ta ett test idag :0

Hur går det för er? :)

Hej, om du vet hur lång din lutealfas är och vet när ägglossning var, så låter det osannolikt att din mens skulle vara ?sen?. Lutealfasen brukar sällan ändra i längd, är mensen sen så är det för att äl var senare. Alltså tycker jag att det låter som att du är gravid. Varför testar du inte bara? Förstår inte vad du väntar på ;)

Jag har äl om en vecka, så inte mycket som händer ännu
  • saijda
    Jojjans skrev 2018-11-17 11:10:47 följande:

Hej, om du vet hur lång din lutealfas är och vet när ägglossning var, så låter det osannolikt att din mens skulle vara ?sen?. Lutealfasen brukar sällan ändra i längd, är mensen sen så är det för att äl var senare. Alltså tycker jag att det låter som att du är gravid. Varför testar du inte bara? Förstår inte vad du väntar på ;)

Jag har äl om en vecka, så inte mycket som händer ännu

Jag körde på ägglossningstester från clearblue med dubbla hormonindikator denna gång. Förutom temp metoden då :)

Varför jag inte har testat mig ännu är för att jag fick svagt plus tre dagar i rad förra cykeln som sedan försvann och vet inte om det var spökstreck eller något annat. På grund av det så blev cykeln 40 dagar lång. Så därför ville jag vänta tills denna cykeln är på dag 40 vilket den är idag. Så jag ska våga testa idag :$
  • Jojjans
    saijda skrev 2018-11-17 11:18:38 följande:

Jag körde på ägglossningstester från clearblue med dubbla hormonindikator denna gång. Förutom temp metoden då :)

Varför jag inte har testat mig ännu är för att jag fick svagt plus tre dagar i rad förra cykeln som sedan försvann och vet inte om det var spökstreck eller något annat. På grund av det så blev cykeln 40 dagar lång. Så därför ville jag vänta tills denna cykeln är på dag 40 vilket den är idag. Så jag ska våga testa idag :$

Tycker nästan det låter som ett tidigt missfall för dig den gången då? Och att testen var svaga kanske hade med att göra att det inte utvecklades som det skulle... hoppas du plussar nu! Testa så snart du kan tycker jag
  • saijda
    Jojjans skrev 2018-11-17 11:23:23 följande:

Tycker nästan det låter som ett tidigt missfall för dig den gången då? Och att testen var svaga kanske hade med att göra att det inte utvecklades som det skulle... hoppas du plussar nu! Testa så snart du kan tycker jag

Jag misstänker också att det var missfall... igen :/ jag hoppas också att jag plussar nu.
  • saijda

Jag ser kanske ett ytterst svagt streck... men vågar inte hoppas. Så därför tror jag det är negativt :(

Bifogar bild som jag tog nyss... vad tror ni?

• Murresmäck

hej hej!! såhär ser min tempgrad ut och år nu inne på dag 11 i lutealfasen och temningen ser helt annorlunda ut denna månad. tempen höjs sakta men säkert varje dag. hoppas att de tagit sig. två dagar kvar till mens. vad tror ni? jag är så okunnig med det här. vet inte ens om appen hittat min sanna ägglossning än. tycker det är svårt. men vad ser ni?

• Jojjans
    Murresmäck skrev 2018-11-17 19:11:56 följande:

hej hej!! såhär ser min tempgrad ut och år nu inne på dag 11 i lutealfasen och temningen ser helt annorlunda ut denna månad. tempen höjs sakta men säkert varje dag. hoppas att de tagit sig. två dagar kvar till mens. vad tror ni? jag är så okunnig med det här. vet inte ens om appen hittat min sanna ägglossning än. tycker det är svårt. men vad ser ni?

Går det att lägga upp bild så man kan se cykel-dagar? Infaller äl alltid på samma cykeldag enligt NC? Har du kollat nåt med äl-tester för att bekräfta äl?
Svar på tråden För oss som tempar för att bli gravid