• TrueLove12

För oss som tempar för att bli gravid

Hej, hoppas fler kan följa med vi som tempar, jag själv började med detta förra månaden då det inte har blivit något sedan nov 2017.

Denna månad bestämde vi oss för att inte testa med äl tester pga stressrelaterat för min del provar lite olika metoder.

Jag använder babyplan tempen och lägger in i Flo appen.

Jag är 27 år om en vecka ungefär och min man är 34

Vad använder ni?

Hur länge har ni försökt?

Vilka åldrar är ni?

• Svar på tråden För oss som tempar för att bli gravid
  • SofieElise
    WanderChild skrev 2018-11-18 11:50:48 följande:

Grattis till plusset, men Sluta tempa! Det bara stressar o kan ge nödig oro. I FF kommer det direkt upp varning att man ska sluta tempa om man fortsätter lägga in temp efter att man registrerat positivt gravtest då det kan va missvisande o kroppen reagerar olika på hormonerna. Jag tempade en dag efter plusset o sen igen en dag nån vecka senare (av rent intresse) o då hade tempen gått ner lite! Då var jag kring v4-5. Fick se ett hjärta picka i 6+5 o nu är jag i v8+2 och har inte tempat sen den gången i v4-5 :).

Tack! :) Då slutar jag nu helt enkelt, det är likabra!

Är på 4+0 idag, så gick precis in i v 5.

Vad skönt att få se, gjorde du tidigt ultraljud alltså? Funderar också på att göra det
  • Murresmäck

såhär såg testet ut imorse.. men negativt clearblue!

jag tycker att de skulle varit positivt på clearblue när jag har bim-1 ??? åhh allt känns så konstigt bara.

ja det är sant, men man har vättre koll om man vet när äl är :(

tycker ni det ser positivt ut?

huvudet snurrar med tankar..
  • Jojjans
    Murresmäck skrev 2018-11-18 12:14:12 följande:

jag tycker att de skulle varit positivt på clearblue när jag har bim-1 ??? åhh allt känns så konstigt bara.

Jag ser ett svagt sträck faktiskt. Och om jag sett rätt så har du ganska kort cykel? Isåfall tycker jag inte att det är konstigt att det fortfarande är svagt. Det är bättre att tänka hur många dagar efter äl du är, än hur många dagar innan bim.
  • Murresmäck

har 29-30 dagar lång cykel! å enligt NC så har jag en lutealfas på 11 dagar.. så vet inte hur jag ska räkna ut allt.

ja jag ser ett sträck med men bara konstigt att de e så svagt varje dag och clearblue neg..

tror mensen kommer komma, bara att fortsätta!!

appen har ändrat massa så har glömt när jag har mens,äl osv för att appen ändrar för varje cykel.. lite störande faktiskt :/

• SofieElise
    Murresmäck skrev 2018-11-18 12:14:12 följande:

Hej, det handlar om längden på lutealfasen dvs längden mellan äl och mens. Ser på din graf att du har en kort lutealfas och även om du är på bim -1 så är du tex bara på ÄL+9(?).

Min fas är också kort (11 dgr), plussade svagt på bim+1. Två dagar senare var plusset starkare och det är först då jag uppnått ?medelfasen? 14 dagar (-ish) som testerna utgår ifrån.

Jag ser ett svagt streck. Ge det två dagar och testa igen med ett testa tidigt. Du har fortf hög temp så det ser ljust ut
  • SofieElise
    Murresmäck skrev 2018-11-18 12:24:25 följande:

har 29-30 dagar lång cykel! å enligt NC så har jag en lutealfas på 11 dagar.. så vet inte hur jag ska räkna ut allt.

ja jag ser ett sträck med men bara konstigt att de e så svagt varje dag och clearblue neg..

tror mensen kommer komma, bara att fortsätta!!

appen har ändrat massa så har glömt när jag har mens,äl osv för att appen ändrar för varje cykel.. lite störande faktiskt :/

Då har du precis samma längd på lutealfasen som mig.

Vänta till bim + 1 Då fick jag dessa..det är ej med testa tidigt.

Igår på bim+3 var stickan starkare
  • Murresmäck

okej!! men har fått mensen runt dom här dagarna fom andra månaderna åh bärjar få känningar på den, ömma bröst osv. men får hoppas att de är sena symptom! tiden får visa ska försöka slappna av framöver!

hoppas de är som du säger att de bara e för tidigt än!! :D

• Jojjans
    Murresmäck skrev 2018-11-18 12:38:44 följande:

okej!! men har fått mensen runt dom här dagarna fom andra månaderna åh bärjar få känningar på den, ömma bröst osv. men får hoppas att de är sena symptom! tiden får visa ska försöka slappna av framöver!

hoppas de är som du säger att de bara e för tidigt än!! :D

Jag håller med SofieElise, kort lutealfas gör ju att ett ägg inte fått så många dagar på dig att fästas innan det är dags för mens. Det kan ibland göra det svårare att bli gravid för att ägget inte hinner fästa. Men det gör också att man antagligen inte får positivt gravtest förrens efter bim. Efter äl tar det ju visst antal dagar för ägget attfsta, och sen ett visst antal dagar innan HcG stiger. Alla gravtest utgår ifrån 14 dagar lutealfas när dom skriver Testa från Bim. Så egentligen menar dom Testa på äl+13 tidigast. Och där är du ju inte än...
  • TrueLove12

Min mens dök upp imorse tyvärr så nu blir de nytt igen. Har inte varit mitt år alls tyvärr.

• Murresmäck

okej! då får jag hålla tummarna!! men har lite värl i livmodern och är typ förstoppad (förlåt för infrotmationen) så kan va mensen på g.. vet inte vad symptomer för graviditet är. men bara å vänta å se :D

Svar på tråden För oss som tempar för att bli gravid