• TrueLove12

För oss som tempar för att bli gravid

Hej, hoppas fler kan följa med vi som tempar, jag själv började med detta förra månaden då det inte har blivit något sedan nov 2017.

Denna månad bestämde vi oss för att inte testa med äl tester pga stressrelaterat för min del provar lite olika metoder.

Jag använder babyplan tempen och lägger in i Flo appen.

Jag är 27 år om en vecka ungefär och min man är 34

Vad använder ni?

Hur länge har ni försökt?

Vilka åldrar är ni?

• Svar på tråden För oss som tempar för att bli gravid
  • oshark
    Murresmäck skrev 2018-11-19 17:21:38 följande:

har varit bäldigt noga med temp alla andra månaderna men denna va jag sjuk så blev ogiltiga temp därför de e lite!!

ja jag vet inte alls när jag har äl :/

Det är inte ovanligt att man har ÄL lite olika dagar. Du verkar dessutom bara vara på din tredje cykel - har du ätit p-piller innan?

Jag slutade med p-piller i augusti och har haft tre äggkossningar, CD 27, 21, och 18. Är idag på CD 18 i cykel 4 och har inga direkta känningar att ÄL är på g. Det gör det dock änny viktigare för NC att man ger dem data. Men man kan ju inte göra så mycket om man blir sjuk

Men som sagt vänta lite till och se vad som händer. Håller tummarna för dig
  • oshark
    saijda skrev 2018-11-19 18:05:56 följande:

Aha okej det visste jag inte faktiskt :0 intressant! Så jag kan lika gärna haft ÄL 1-2 veckor efter den blinkande gubben? Förstår jag det rätt då? Åh hoppas jag inte har missat ÄL då :(

Men då räknas inte blinkande gubbe som positivt ÄL test då?

Min cykel har aldrig varit såhär lång. Det är konstigt :/

Jag tror jag har haft temphöjning.

Jag använder inte dem men jag skulle inte göra det. Bara glad fast gubbe visar att LH-värdet har stigit, vilket är det som gör att ägget släpper. Östrogenet bröjar dock produceras innan ÄL också och gör att man får mer fertila flytningar och så. Men LH är det man ska gå på.

Har du en kurva du kan slänga upp? Tyckte jag såg någonstans att du låg på ca 36,9 och brukar ligga runt 36,2? Isf låter ju det som en temphöjning!
  • Murresmäck

jag slutade med p piller i mars men köpte NC I juli!

ja jag hoppas nc har rätt men ska börja testa med ältest nästa gång sambon kommer hem! ja jag ber till gud att de tagit sig endå. men har on i nedre delen av ryggen å molvärk i tjejmagen så det båder inte gott :( men hoppas hoppas!

• saijda
    oshark skrev 2018-11-19 18:10:52 följande:

Jag använder inte dem men jag skulle inte göra det. Bara glad fast gubbe visar att LH-värdet har stigit, vilket är det som gör att ägget släpper. Östrogenet bröjar dock produceras innan ÄL också och gör att man får mer fertila flytningar och så. Men LH är det man ska gå på.

Har du en kurva du kan slänga upp? Tyckte jag såg någonstans att du låg på ca 36,9 och brukar ligga runt 36,2? Isf låter ju det som en temphöjning!

Jag köpte faktiskt de andra från clearblue denna gång för det känns som det vore enklare. Så jag skulle inte lagt in dem som positiva på ägglossningstest?

Jo jag har en kurva men den kanske är missvisande då jag missade några enstaka dagar... gör det en massa? :(

Min temp brukar ligga på 36.2-36.5 (max) jag bifogar bild från en av apparna där man inte kan lägga in ÄL - tester.

• SofieElise
    saijda skrev 2018-11-19 18:28:22 följande:

Jag köpte faktiskt de andra från clearblue denna gång för det känns som det vore enklare. Så jag skulle inte lagt in dem som positiva på ägglossningstest?

Jo jag har en kurva men den kanske är missvisande då jag missade några enstaka dagar... gör det en massa? :(

Min temp brukar ligga på 36.2-36.5 (max) jag bifogar bild från en av apparna där man inte kan lägga in ÄL - tester.

Ser ut som ÄL typ 10 nov. Testade du dig m ÄL-test då? För isf är du på ÄL+9 och då är det inte konstigt att du inte får ett plus, än
  • saijda
    SofieElise skrev 2018-11-19 19:14:03 följande:

Ser ut som ÄL typ 10 nov. Testade du dig m ÄL-test då? För isf är du på ÄL+9 och då är det inte konstigt att du inte får ett plus, än

9e - 11e så glömde jag ta temp så vet inte, men har tydligare bild från fertiltiyfriend där det syns. och nej jag tog inga ÄLtester då för hade inga :(
  • SofieElise
    saijda skrev 2018-11-19 19:51:23 följande:

9e - 11e så glömde jag ta temp så vet inte, men har tydligare bild från fertiltiyfriend där det syns. och nej jag tog inga ÄLtester då för hade inga :(

Okey för på tempen ser det mest troligt ut, för först då håller sig dina temperaturer höga.

Men du har stora tempskillnader, tar du samma tid varje dag direkt när du vaknar o innan du gått upp?
  • saijda
    SofieElise skrev 2018-11-19 20:02:36 följande:

Okey för på tempen ser det mest troligt ut, för först då håller sig dina temperaturer höga.

Men du har stora tempskillnader, tar du samma tid varje dag direkt när du vaknar o innan du gått upp?

Bifogar bild från fertilityfriend

Ja på ett ungefär. Kan ha skett förändring efter jag skadade min fot (fraktur och annat) då jag sov sämre för jag hade så pass ont. Och ibland sov jag lite längre. Och då la jag inte in tempen från 9e - 11e. Men det har har bara blivit så denna månad. andra månader har det varit mer exakt tid.
  • oshark
    saijda skrev 2018-11-19 20:23:06 följande:

Ja på ett ungefär. Kan ha skett förändring efter jag skadade min fot (fraktur och annat) då jag sov sämre för jag hade så pass ont. Och ibland sov jag lite längre. Och då la jag inte in tempen från 9e - 11e. Men det har har bara blivit så denna månad. andra månader har det varit mer exakt tid.

Jag kan inte se dina bilder på mobilen så ska kolla på datorn när jag kommer hem, men ifall ÄL har satts ut, flyttas ÄL om du tar bort de test du markerat som positiva?
  • oshark
    saijda skrev 2018-11-19 20:23:06 följande:

Som SofieElise säger har du väldigt stora tempskillnader, vilket kan göra det svårt för FF att hitta rätt. Du har dessutom ganska många "tomma cirklar" vilket är när FF tycker du har tempat en avvikande tid.

Jag skulle tipsa om att köpa en termometer med två decimaler för det gör faktiskt stor skillnad. Och sen se om det finns något du kan tighta till i tempningen.

Nedan har du min nuvarande kurva i FF. Som du kan se har jag också skillnader, men jag hållet mig oftast inom +/- 0,1 grad från 36,26, vilket är mitt medeltemperatur i follikulärfasen enligt NC. De tre avvikande temperaturerna i början av cykeln vaknade jag ca 2,5h senare än normalt då jag var utomlands så har avaktiverat dem. Helgtempersturer är också avaktiverade av sömnskäl. Har jag inte tempat har jag varit sjuk. Nu har jag inte haft ÄL än, men efter ÄL brukar jag ligga mellan 36,5 och 36,7 ungefär.

Svar på tråden För oss som tempar för att bli gravid