saijda skrev 2018-11-19 20:23:06 följande:
Bifogar bild från fertilityfriend
Ja på ett ungefär. Kan ha skett förändring efter jag skadade min fot (fraktur och annat) då jag sov sämre för jag hade så pass ont. Och ibland sov jag lite längre. Och då la jag inte in tempen från 9e - 11e. Men det har har bara blivit så denna månad. andra månader har det varit mer exakt tid.
Som SofieElise säger har du väldigt stora tempskillnader, vilket kan göra det svårt för FF att hitta rätt. Du har dessutom ganska många "tomma cirklar" vilket är när FF tycker du har tempat en avvikande tid.
Jag skulle tipsa om att köpa en termometer med två decimaler för det gör faktiskt stor skillnad. Och sen se om det finns något du kan tighta till i tempningen.
Nedan har du min nuvarande kurva i FF. Som du kan se har jag också skillnader, men jag hållet mig oftast inom +/- 0,1 grad från 36,26, vilket är mitt medeltemperatur i follikulärfasen enligt NC. De tre avvikande temperaturerna i början av cykeln vaknade jag ca 2,5h senare än normalt då jag var utomlands så har avaktiverat dem. Helgtempersturer är också avaktiverade av sömnskäl. Har jag inte tempat har jag varit sjuk. Nu har jag inte haft ÄL än, men efter ÄL brukar jag ligga mellan 36,5 och 36,7 ungefär.