• TrueLove12

För oss som tempar för att bli gravid

Hej, hoppas fler kan följa med vi som tempar, jag själv började med detta förra månaden då det inte har blivit något sedan nov 2017.

Denna månad bestämde vi oss för att inte testa med äl tester pga stressrelaterat för min del provar lite olika metoder.

Jag använder babyplan tempen och lägger in i Flo appen.

Jag är 27 år om en vecka ungefär och min man är 34

Vad använder ni?

Hur länge har ni försökt?

Vilka åldrar är ni?

• Svar på tråden För oss som tempar för att bli gravid
  • Karma91

Nej aldrig haft missfall tidigare, har aldrig varit gravid tidigare heller!

Det finns väl eventuellt en liten chans att det inte är det men som jag förstått det är just rött blod en stor flagga, brunt är mer okej. Bara att vänta och se, men bra idè att tempa, ska göra det imorn :)

Skönt att du mår bra SofieElise :)

• Jojjans
    Karma91 skrev 2018-11-24 21:05:55 följande:

Det finns väl eventuellt en liten chans att det inte är det men som jag förstått det är just rött blod en stor flagga, brunt är mer okej. Bara att vänta och se, men bra idè att tempa, ska göra det imorn :)

Under min graviditet blödde jag brunt ibland, rött ibland. Aldrig stora mängder, men så att det kom lite på pappret vid toalettbesök. Ofta är det små blodkärl som brister när livmodern växer. Blöder du mycket?
  • SofieElise
    Karma91 skrev 2018-11-24 21:05:55 följande:

Hur gick det med tempen? Boka privat vul i v 7-8 om det inte är uppenbart att det är just mf
  • Karma91

Idag är det uppenbart att det är ett missfall, blöder som vid mens och lite till. Har dock inte ont så kroppen tar det nog som en mens. Tempen imorse var 36.27 vilket är typ precis på converline för mig, men ja som sagt jag blöder mycket så det finns ingen chans att det inte är ett missfall. Det känns ändå okej, jag är glad att kroppen reagerade tidigt så att det inte gick massa veckor till! :)

• Jojjans
    Karma91 skrev 2018-11-25 15:05:37 följande:

Idag är det uppenbart att det är ett missfall, blöder som vid mens och lite till. Har dock inte ont så kroppen tar det nog som en mens. Tempen imorse var 36.27 vilket är typ precis på converline för mig, men ja som sagt jag blöder mycket så det finns ingen chans att det inte är ett missfall. Det känns ändå okej, jag är glad att kroppen reagerade tidigt så att det inte gick massa veckor till! :)

Ledsen att höra att det var det som hände. Och att du kände på dig vad som var på gång även om viss blödning kan vara ofarligt. Hoppas du slutar Böda snabbt och det tar sig snart igen!
  • SofieElise
    Karma91 skrev 2018-11-25 15:05:37 följande:

Tråkigt att höra :( En stor kram till dig
  • Jojjans

Hjälp vad är det som händer, har min äl uteblivit?

Enligt FF har den hamnat på ?rätt? plats enligt mina känningar, men min coverline brukar aldrig vara såhär låg. Jag brukar ligga runt 36.6 i lutealfasen...

Fick positiva äl-test torstag kväll, fredag förmiddag och fredag eftermiddag, men absolut starkast fredag förmiddag.

• Jojjans

Enligt FF har den hamnat på ?rätt? plats enligt mina känningar, men min coverline brukar aldrig vara såhär låg. Jag brukar ligga runt 36.6 i lutealfasen och enligt NC ligger min coverline på 36.4 från tidigare cykler.

Fick positiva äl-test torstag kväll, fredag förmiddag och fredag eftermiddag, men absolut starkast fredag förmiddag. Hade min vanliga äl-ömhet i magen tors-fre.

• Siri88

Någon här inne kan kanske hjälpa mig! I onsdags tog jag ett positivt äl-test och på torsdagen fick jag äl-känningar och därefter kom även temphöjningen som höll i sig tre dagar. Idag har tempen sjunkit igen. Den gjorde likadant förra månaden för att sedan dagen sänkningen stiga och ligga högt över basaltemperaturslinjen. Vad kan det bero på?

• SofieElise
    Jojjans skrev 2018-11-26 05:46:44 följande:

Enligt FF har den hamnat på ?rätt? plats enligt mina känningar, men min coverline brukar aldrig vara såhär låg. Jag brukar ligga runt 36.6 i lutealfasen och enligt NC ligger min coverline på 36.4 från tidigare cykler.

Fick positiva äl-test torstag kväll, fredag förmiddag och fredag eftermiddag, men absolut starkast fredag förmiddag. Hade min vanliga äl-ömhet i magen tors-fre.

Jag hade det liknande den här senaste månaden (blå), den steg inte lika mkt som tidigare o fick en lägre coverline. Men bara du fått positiva lh-test o en tempökning så är det säkert inga problem :)
Svar på tråden För oss som tempar för att bli gravid