• TrueLove12

För oss som tempar för att bli gravid

Hej, hoppas fler kan följa med vi som tempar, jag själv började med detta förra månaden då det inte har blivit något sedan nov 2017.

Denna månad bestämde vi oss för att inte testa med äl tester pga stressrelaterat för min del provar lite olika metoder.

Jag använder babyplan tempen och lägger in i Flo appen.

Jag är 27 år om en vecka ungefär och min man är 34

Vad använder ni?

Hur länge har ni försökt?

Vilka åldrar är ni?

• Svar på tråden För oss som tempar för att bli gravid
  • Jojjans
    oshark skrev 2018-11-20 21:43:12 följande:

Oj vad konstigt. Men som SofieElise sa så rättar den säkert till sig när du lägger in ett positivt ÄL-test och får en temphöjning!

Jo det tror jag också. Men förstår verkligen inte HUR appens algoritmer kan tolka äl där? Ingen ökning har ju skett...
  • saijda
    Karma91 skrev 2018-11-21 06:56:19 följande:

Och där är det svart på vitt. Försöker påminna mig själv då och då att jag faktiskt är gravid men det är så surrealistiskt att jag inte ens får glada pirrningar av det för det känns inte sant!

Åh grattis grattis vad glad jag blir för din skull! :D hoppas man får följa dig vidare i din graviditet <3
  • oshark
    Jojjans skrev 2018-11-21 07:45:08 följande:

Jo det tror jag också. Men förstår verkligen inte HUR appens algoritmer kan tolka äl där? Ingen ökning har ju skett...

Du kanske blivit hackad av ryssarna
  • Murresmäck

tror det är kört hörni..

brunrosa flytningar, dipp, och negativt test BIM+2

:(

helt förstörd
  • oshark
    Murresmäck skrev 2018-11-21 10:04:15 följande:

tror det är kört hörni..

brunrosa flytningar, dipp, och negativt test BIM+2

:(

helt förstörd

Hur har det gått?

Det är inte kört förrän mensen kommer! Dippen är inte under baslinjen och brunrosa flytningar kan man få och ändå vara gravid. Frågan är väl hur kroppen brukar bete sig innan mens? Brukar då få såna flytningar och en sån dipp?
  • Murresmäck

hej!!

min ?vanliga? typ av mens är jäääääätte mycket värk. blir sängliggandes och jag känner när mensen kommer. att jag måste gå på toa å bajsa å då kommer mensen.

och fått dipp på mensdagen mellan 36,13-36-20. så under coverline. har aldrig haft såhär å känner ej igen detta. har bara brunrosa och lite. gått över 3 dagar men inget pluss. känner mig varm.

men inget mer än de :/

drömt mardrömmar i en vecka (väldigt ovanligt för mig)

as hungrig men de kan bero på att jag tränar!

har ingen värk, inga sammandragningar, ingen pms.

så det är konstigt :/

• Karma91

Här är troligen ett troligen ett tidigt missfall på g. Blödde lite rött på pappret vid toabesök igår som sen upphörde, idag är det tillbaka, lite mer men inte mycket. Hade lite mer molvärk under dagen idag innan det började, har slutat göra ont nu men väntar på att det ska dra igång. Känns tungt även om det är tidigt.

Har slutat tempa men så vet inte hur tempen ser ut.

Hur går det för er andra? :)

• SofieElise
    Karma91 skrev 2018-11-24 17:21:48 följande:

Här är troligen ett troligen ett tidigt missfall på g. Blödde lite rött på pappret vid toabesök igår som sen upphörde, idag är det tillbaka, lite mer men inte mycket. Hade lite mer molvärk under dagen idag innan det började, har slutat göra ont nu men väntar på att det ska dra igång. Känns tungt även om det är tidigt.

Vad tråkigt att höra! Har du haft missfall tidigare? Haft kontakt med bm? De finns ju de som blöder lite trots att de har missfall.

Du kan ju testa att tempa imorgon bitti ändå, bara för att se hur du ligger till. Jag har försökt sluta men gör det då o då.

Jag mår bra, går snart in i v6 :)
  • SofieElise
    SofieElise skrev 2018-11-24 18:20:32 följande:

Vad tråkigt att höra! Har du haft missfall tidigare? Haft kontakt med bm? De finns ju de som blöder lite trots att de har missfall.

Du kan ju testa att tempa imorgon bitti ändå, bara för att se hur du ligger till. Jag har försökt sluta men gör det då o då.

Jag mår bra, går snart in i v6 :)

Trots att de INTE ha missfall - Ska det stå
  • Jojjans
    Karma91 skrev 2018-11-24 17:21:48 följande:

Jag instämmer med tidigare talare. Man kan ju blöda lite utan att det är någon fara. Skulle också rekommendera dig att tempa, för vid missfall brukar temperaturen gå ner som vid mens. Håller tummarna för dig!
Svar på tråden För oss som tempar för att bli gravid