• AnnaOctavia

VI SOM PLANERAR SYSKON MED BF 2019

Hej!

Jag hade en tråd här när jag blev gravid med min son (2010, BF 2011) och det var så skönt att bolla tankar med andra i samma situation så tänkte testa och se om någon/några vill haka på igen.

Det är dags för syskon för oss nu är det tänkt, (börja i september/oktober), vår son är 7 år nu så det är ganska stort glapp men äsch, vad gör det :)

• Svar på tråden VI SOM PLANERAR SYSKON MED BF 2019
  • Jsv17

Idag kom mensen, så jag hade tydligen NOLL koll på äl den här gången också haha Men nu hade jag äntligen en normal lång cykel på 30 dagar, precis som jag brukade ha innan, så kroppen kanske (förhoppningsvis) stabiliserat sig lite nu

Nu har vi bestämt att då vi tydligen inte kan vara säkra på nånting så måste vi försöka hålla varannan dag eller iaf var 3:e dag denna cykel, så nu satsar vi på det, sonen blev till på 3:e försöket och första gången vi testade varannan dag och höll det, så vara lite kul pm det blev lika nu

Mamma till en liten pojke sedan 9-12-17
  • Syskonlängtan2019

Vi planerar syskon 2019, våran dotter är snart 1,5 år. Slutade med p-piller 17/8 och fick sista p-pillermensen 21/8. Ingen mens än trots att jag hade räknat med det den här veckan. Enligt flo skulle mensen kommit i tisdags/onsdags, men det är ju beräknat från cykeln med p-piller.

När jag hade pillerstopp 2016, så kom mensen tillbaka snabbt och var ganska regelbunden. Just nu har jag haft lite symptom som humörsvängningar, kissnödig oftare, ökad aptit och hungerkänsla. Tycker även att magen är lite svullen emellanåt och brösten ser större ut (kan också vara inbillning...)

Gravtest visar dock negativt...

• Syskonlängtan2019
    Tasha82 skrev 2018-09-22 09:06:46 följande:

Beräknad bim om 7 dagar, nästa lördag. Antingen så haglar graviditetssymtomen eller så är jag fullständigt inbillningssjuk/skengravid. Vi prickade in mys på äl och 2 dagar innan. I förrgår så hade jag såna smärtor i bebismagen på em att jag kved o led och kunde inte resa mig upp på ca en timme. Var nära att åka in akut. Hade molvärl i ca 1 dygn efter, nu börjar det släppa. Har mått illa lite också, nu kämpar jag nästan med att behålla frukosten. Mådde även lite illa när jag vaknade tidigare imorse. Och sambon reagerade imorse på att mina bröst kändes större när han tafsade lite.. ;) Ja ni hör ju. Vad ska man tro? Gravid eller inbillning? KAN ju såklart vara hormonspel innan mens, men roligare att tänka i andra banor... ;)

Låter ju som gravidsymptom! Testa och se, annars avvakta lite till. Håller tummarna!
  • Mia86a

Nu är mensen slut här så vi väntar på ägglossning, vilket kan ske när som då jag inte har någon koll på hur cykeln ser ut. Men har hört att den snarare brukar vara sen än tidig efter förlossning och amning så det borde dröja. Men vi kommer inte köra enligt något schema utan ska försöka få till det några gånger i veckan fram till nästa mens/BIM.

• AnnaOctavia

Hej kompisar!

Hoppas det går bra för alla och att alla mår bra.

Enligt FLO och NC (har börjat med den igen) så är ÄL på g runt helgen, dock så har jag dragit på mig världens virusinfektion sen förra fredagen och är fortfarande dålig, kan det påverka något?

Ni som har testat med ÄL stickor, när kan man börja göra det? (Har aldrig testat förut)

Ha en fin onsdag, kram från sjukstugan

• Kalasapan
    AnnaOctavia skrev 2018-09-26 09:02:19 följande:

Hej kompisar!

Enligt FLO och NC (har börjat med den igen) så är ÄL på g runt helgen, dock så har jag dragit på mig världens virusinfektion sen förra fredagen och är fortfarande dålig, kan det påverka något?

Ni som har testat med ÄL stickor, när kan man börja göra det? (Har aldrig testat förut)

Hola! Tror inte sjukdom ska påverka något? Men nu killgissar jag bara... jag brukar testa några dagar tidigare så att jag inte missar den! För min del så har det funkat bäst med o testa på kvällen, eller ja, runt 17 och framåt eftersom jag märkt att jag oftast får utslag då. Vet inte om det är så för alla eller bara mig? Krya på dig og!
  • Kalasapan

Tog preggotest imorse och det visade positivt? Men alltså... det är 6 dagar sen ÄL, det kan väl inte vara möjligt va??

• AnnaOctavia
    Kalasapan skrev 2018-09-26 09:19:04 följande:
    Hola! Tror inte sjukdom ska påverka något? Men nu killgissar jag bara... jag brukar testa några dagar tidigare så att jag inte missar den! För min del så har det funkat bäst med o testa på kvällen, eller ja, runt 17 och framåt eftersom jag märkt att jag oftast får utslag då. Vet inte om det är så för alla eller bara mig? Krya på dig og!

Vad skönt att höra, känns som att min kropp är så svag och att det kanske kan påverka.

Ska testa med testerna till helgen :)

• Jsv17
    AnnaOctavia skrev 2018-09-26 09:02:19 följande:

Hej kompisar!

Här lider mensen mot sitt slut så vi kan ge oss på försök #3 vi har ju haft otur och missat äl hittills, men 3:e gången gillt säger dom ju

Tror inte infektionen påverkar, möjligtvis att den kan skjuta på äl nån dag, men det gör ju inget.
    Mamma till en liten pojke sedan 9-12-17
  • Ardnas89

Hej! Får jag hoppa in här också? :)

Är idag på BIM-4. Har vissa symtom såsom konstant molvärk, tröttare än vanligt, går på toa oftare och blir snabbt hungrig.

Tänkte testa idag, men har inget test hemma. Ska ner och köpa sen och hoppas på att det kan visa, trots att det inte är morgonurin.

Vi är på vårt tredje försök. Jag har två barn sen tidigare och sambon har inga :)

Svar på tråden VI SOM PLANERAR SYSKON MED BF 2019