• AnnaOctavia

VI SOM PLANERAR SYSKON MED BF 2019

Hej!

Jag hade en tråd här när jag blev gravid med min son (2010, BF 2011) och det var så skönt att bolla tankar med andra i samma situation så tänkte testa och se om någon/några vill haka på igen.

Det är dags för syskon för oss nu är det tänkt, (börja i september/oktober), vår son är 7 år nu så det är ganska stort glapp men äsch, vad gör det :)

• Svar på tråden VI SOM PLANERAR SYSKON MED BF 2019
  • bligravid123
    Mia86a skrev 2018-09-19 20:29:14 följande:

Jag känner igen det där! Ville också ha igång mensen omgående så man kunde få syskon tätt men fick vänta ända till idag innan den äntligen kom (minsta är 9 månader nu). Har tyvärr inget tips på hur man får igång det utan att sluta amma. Du får helt enkelt hålla tummarna att du tillhör den skaran som får igång äl och mens tidigt trots amning. Har annars hört att amning är ett relativt bra skydd sålänge det aldrig dröjer mer än 5 timmar mellan gångerna, men det ska nog tas med en nypa salt då vissa blir gravida trots helamning och andra måste sluta amma helt innan det tar sig.

ja och här går det inte några fem timmar emellan utan det är en glupsk liten rackare som gärna äter 24/7 eller åtminstonde varannan timme och ingen mens i sikte så jag får nog vänta....

Jag tänkte om det fanns några hälsokost eller naturpreparat man kunde äta som man kan ta samtidigt som man ammar och som får igång mens och ägglossning men jag har googlat och hittar inget så man får vänta till lillen blir större och inte vill amma mer :)
  • AnnaOctavia
    Mia86a skrev 2018-09-19 15:32:38 följande:

Vi är också sugna på syskon till våra små. Fick min mens idag för första gången sedan förlossning och amning, så inväntar äl om ett par veckor. Ska bli så kul att äntligen kunna starta med syskonförsök på riktigt!

Vet ju inte hur lång cykel jag har nu men chansar på att BIM är kring 17-20 oktober.

Åh vad kul! Vi får hoppas och hålla tummarna för att det tar sig i Oktober :)
  • AnnaOctavia
    Kalasapan skrev 2018-09-19 17:06:21 följande:

Hejhej! Vi försöker få till en bebis! Har fött två barn sen innan, första dog tyvärr i magen i v.42 :?(, och min andra kom -15, och vi är så sugna på en till nu! Vi är nog på tredje försöket nu tror jag, men denna månaden verkar inte ÄL komma eller så har jag missat den, vilket är märkligt? Är på dag 20 sen mensens första dag så vi får väl se när eller om ÄL kommer denna månad...

Oj, jag beklagar verkligen och skickar lite extra kärlek till dig!!

Hur vet du att du kanske har missat ÄL? (Nyfiken och ska börja hålla stenkoll på ÄL nu)

Kram
  • AnnaOctavia
    Blixtan skrev 2018-09-19 17:14:37 följande:

Håller också på att försöka få till ett syskon, har en son född i april 2017. Allra helst så skulle man önska att man får till det innan sgi sjunker men har väl inte alltför stora förhoppningar då jag precis påbörjat utredning privat ang kort luteal fas. Har försökt aktivt sen årsskiftet men det faktum att jag har haft äl på dag 21-23( min cykellängd är 28-29dagar) kan ju va en orsak till att det inte tagit sig helt enkelt! Har bim idag men än ingen mens ??

Finns det kanske chans till ett plus nu då eftersom mensen inte har kommit? :)
  • Kalasapan
    AnnaOctavia skrev 2018-09-20 14:22:01 följande:

Oj, jag beklagar verkligen och skickar lite extra kärlek till dig!!

Hur vet du att du kanske har missat ÄL? (Nyfiken och ska börja hålla stenkoll på ÄL nu)

Kram

Tack! Jag har tagit ägglossningstester, brukar ha så himla regelbunden mens, så äl brukar komma runt 14, men ältestet visade faktiskt positivt imorse så nu blir det åka av! Funkar NC bra för dig eller håller du koll på annat sätt oxå?
  • Blixtan
    AnnaOctavia skrev 2018-09-20 14:23:05 följande:

Finns det kanske chans till ett plus nu då eftersom mensen inte har kommit? :)

Ja det är ju inte omöjligt men vågar knappt hoppas, är ju ingen ide att testa än på ett par dagar även om det kliar i fingrarna ;)
  • Jsv17
    AnnaOctavia skrev 2018-09-18 07:20:04 följande:

Hej :) Vad kul att ni försöker!

När är nästa ÄL och BIM för er?

Första försöket nu, ÄL 4/10 och BIM 19/10 enligt FLO appen som jag precis bytt till, har slutat med Neovletta 28 för ca 1 månad sen, har använt NC förut, kanske börjar använda tempen igen nu när vi börjar försöka.

Har egentligen noll koll på äl och bim då mensen varit sjukt oregelbunden sedan den kom igång efter graviditeten, varierat från 50 till 34 dagar, men om det var äl jag kände av förra veckan (som ju vi tyvärr missade då mannen var bortrest :( ) så borde bim vara nästa vecka, men jag hade jättefel sist, så vi får se hur det blir den här gången

Första försöket är alltid så pirrigt Sonen tog tre försök räknar med att det kan ta lite längre tid nu då det är svårare att få till det så ofta som man vill när man har en 9 månaders Gick det fort för er sist?
    Mamma till en liten pojke sedan 9-12-17
  • Jsv17
    Mia86a skrev 2018-09-19 15:32:38 följande:

Vi är också sugna på syskon till våra små. Fick min mens idag för första gången sedan förlossning och amning, så inväntar äl om ett par veckor. Ska bli så kul att äntligen kunna starta med syskonförsök på riktigt!

Vet ju inte hur lång cykel jag har nu men chansar på att BIM är kring 17-20 oktober.

Härlig att ni kan komma igång! Kanske vi får följas i en graviditets till
  • Jsv17
    Jsv17 skrev 2018-09-20 18:14:32 följande:

Skulle stå gravidtråd haha
  • Mia86a
    Jsv17 skrev 2018-09-20 18:14:32 följande:

Ja så kul! Haha, jag håller tummarna för oss!
Svar på tråden VI SOM PLANERAR SYSKON MED BF 2019