• Anonym (Längtar efter kärlek)

Hur fungerar Tinder?

Hej jag har inte så stor erfarenhet av tjejer så nätdejting har jag känt mig bekväm med. Har testat flera olika sidor tills en kompis föreslog att jag skulle testa Tinder då han själv träffade sin flickvän där.

Gick med vid midsommar och tryckt in det gröna hjärtat på x antal tjejer och fått 4 matchningar kanske, sedan finns det en blå stjärna som heter super like som man har tillgång till en gång per dygn? Som jag uppfattat super like så ser tjejen direkt att jag gillat henne. Brukar använda den blå stjärnan för skojs skull på tjejer jag aldrig skulle ha chans på, senast i helgen klickade jag på super like på en tjej som skulle platsa i paradis hotell och swipade vidare till det stog att jag måste vänta 24 h innan jag kan fortsätta.

Kom hem från affären och såg att jag hade en matchning, från hon jag gett en blå stjärna. Hon hade även skrivit ett meddelande som jag besvarade och vi konverserade fram och tillbaka. Hon verkade riktigt trevlig och konversationen flöt på bra. Sedan åkte jag iväg till några kompisar och deras flickvänner på middag och hade samtidigt den här tjejen i huvudet större delen av kvällen,

När jag kom hem runt midnatt så gick jag in på tinder och märkte att chatten vi skrev till varandra var borta! Blev riktigt besviken, har hänt så tidigare att jag pratat lite med en tjej och en stund senare är chatten borta :(

Är det någon bugg i appen, har det hänt er?
    Tanken slog mig att de matchningar jag fått är robotar som skriver till mig med enbart syfte att få mig att köpa vip?

• Svar på tråden Hur fungerar Tinder?
  • MaryM

Bara swipa vidare som sagt. Lönlöst att gissa varför hon gjorde så. Ett tips är att försöka ses så snart som möjligt och även att flytta chatten till nån annan kanal, som tex Kik eller Messenger.

Det är hur som helst inget fel på Tinder och du behöver inte köpa betalversionen.

She knows she's more than just a little misunderstood. She has trouble acting normal when she's nervous.
  • Anonym (Fia)
    Anonym (Längtar efter kärlek) skrev 2018-09-17 15:22:37 följande:

Vet inte varför jag skulle ta det som en komplimang, om hon nu tog bort mig så var det ju uppenbarligen någon fel. På två bilder står jag med två olika vänner som ser bra ut. De har haft lätt att få tjejer. Vet ju inte vilka bilder som visas men kan ju vara så att hon trodde jag var någon av dom!

Jag tycker att du bör undvika foton med kompisar eller sudda bort kompisarna från fotot. Det kan bli förvirrande vem på fotot som är du och är dessutom kompisarna snyggare så hjälper det ju inte dig det minsta. Bara ett tips från en annan Tindrare.
    MaryM skrev 2018-09-17 15:31:41 följande:

Bara swipa vidare som sagt. Lönlöst att gissa varför hon gjorde så. Ett tips är att försöka ses så snart som möjligt och även att flytta chatten till nån annan kanal, som tex Kik eller Messenger.

Det är hur som helst inget fel på Tinder och du behöver inte köpa betalversionen.

Jag swipar vidare men kan inte riktigt smälta det då jag verkligen gillade henne!
    Jäkligt tråkigt men får gå vidare helt enkelt och hoppas det inte upprepar sig.
    Anonym (Fia) skrev 2018-09-17 15:40:46 följande:
    Jag tycker att du bör undvika foton med kompisar eller sudda bort kompisarna från fotot. Det kan bli förvirrande vem på fotot som är du och är dessutom kompisarna snyggare så hjälper det ju inte dig det minsta. Bara ett tips från en annan Tindrare.
    Ja anledningen är att jag har två bilder där jag står med kompisar är att jag lät mina kompisars flickvänner en gång när jag var dit kolla igenom mina bilder på tinder och de sa att jag skulle lägga in någon bild på där jag är social med folk, att det såg bättre ut än bilderna där jag hade innan, vanliga selfies i hemmamiljö :)

Några av mina vänner har träffat sin flickvän via tinder så vet att det fungerar!

Du som använder tinder, ge mig lite tips, vad gör att du swipar höger? Går du enbart på bilderna, eller går du igenom killens intressen och vad ska man skriva i profiltexten?

• Mongoliet
    Anonym (Längtar efter kärlek) skrev 2018-09-17 15:50:01 följande:

Ja anledningen är att jag har två bilder där jag står med kompisar är att jag lät mina kompisars flickvänner en gång när jag var dit kolla igenom mina bilder på tinder och de sa att jag skulle lägga in någon bild på där jag är social med folk, att det såg bättre ut än bilderna där jag hade innan, vanliga selfies i hemmamiljö :)

Några av mina vänner har träffat sin flickvän via tinder så vet att det fungerar!

Du som använder tinder, ge mig lite tips, vad gör att du swipar höger? Går du enbart på bilderna, eller går du igenom killens intressen och vad ska man skriva i profiltexten?

Aldrig någon annan än dig själv på bilderna. Kan säga att jag skippar alla tjejer som har det. Skippa även djur & barn om du nu har such. Även bilder på moln, tecknade bilder mm där du inte ens finns på bilden. Alla de bilderna tillför inte ett skit. Däremot måste du ha mer än 1 bild. 2-3 räcker dock. På den ena måste man se hela dig. Tips när du ser tjejer utan helkroppsbilder (Tjejer älskar foto när de sitter i sin bil där man bara ser överkroppen) så är de feta. Ogillar du feta tjejer så swipea inte dessa. Tjejer som bara har en bild & denna bilden är lite väl fin är troligtvis fake. Du lär dig se det snabbt på typen av foto.

Ställ dig in på att du kommer att det är väldigt få som kommer att gilla dig. Om du inte trollar med din tråd här så är du på tok för snäll för Tinder.
  • Anonym (Y)

Folk som har bilder på sig själv tillsammans med andra skapar bara förvirring, och det är alltid den fulaste som är den riktiga personen, vilket gör att man inte ens orkar kolla resten av bilderna.

Så jag svajpar aldrig höger på folk som har kompisbilder och liknande.

Bra bilder skulle jag säga är en ansiktsbild och en helkroppsbild så man vet vad man har att möta.

Och ja, skittrist med matchningar som tas bort.

• Anonym (H)

Antingen blev du utsatt för någon som fejkat sin profil och fiskar uppmärksamhet, eller så tänkte hon som jag kunde tänka ibland när jag matchade med nån.. Varför i helvete swipeade jag höger på honom?! Så raderar man. Ibland raderar man för att konversationen helt enkelt inte är intressant eller rapp nog. Det måste gå undan! Och inga tråkiga frågor.. Himla svårt det där, men man har en magkänsla om hur människor är genom konversationen. Tyvärr dömer man snabbt. Hon kanske kollade upp dig på Facebook eller instagram också och såg nåt hon inte gillade. En bild där man såg hur du verkligen såg ut eller nån hjärndöd status.. Eller, som sagt, så var hon bara ute efter uppmärksamhet då hon vet att hon var snyggare än dig och du skrev inget om hennes utseende..

Mongoliet skrev 2018-09-18 04:27:12 följande:
    Aldrig någon annan än dig själv på bilderna. Kan säga att jag skippar alla tjejer som har det. Skippa även djur & barn om du nu har such. Även bilder på moln, tecknade bilder mm där du inte ens finns på bilden. Alla de bilderna tillför inte ett skit. Däremot måste du ha mer än 1 bild. 2-3 räcker dock. På den ena måste man se hela dig. Tips när du ser tjejer utan helkroppsbilder (Tjejer älskar foto när de sitter i sin bil där man bara ser överkroppen) så är de feta. Ogillar du feta tjejer så swipea inte dessa. Tjejer som bara har en bild & denna bilden är lite väl fin är troligtvis fake. Du lär dig se det snabbt på typen av foto.

Ställ dig in på att du kommer att det är väldigt få som kommer att gilla dig. Om du inte trollar med din tråd här så är du på tok för snäll för Tinder.
    Ja det har jag faktiskt tänkt på, en del profiler har bara en bild men är väldigt söt. Men jag brukar aldrig swipa tjejer som inte har med sina intressen.

Varför är jag för snäll för tinder, vad menar du? Mina vänner är långt ifrån bad guys och de har träffat sina flickvänner på tinder.
    Anonym (Y) skrev 2018-09-18 06:58:50 följande:

det är alltid den fulaste som är den riktiga personen

Tack för den :) Nu känns det mycket bättre.
    Anonym (H) skrev 2018-09-18 07:56:56 följande:

Antingen blev du utsatt för någon som fejkat sin profil och fiskar uppmärksamhet, eller så tänkte hon som jag kunde tänka ibland när jag matchade med nån.. Varför i helvete swipeade jag höger på honom?! Så raderar man. Ibland raderar man för att konversationen helt enkelt inte är intressant eller rapp nog. Det måste gå undan! Och inga tråkiga frågor.. Himla svårt det där, men man har en magkänsla om hur människor är genom konversationen. Tyvärr dömer man snabbt. Hon kanske kollade upp dig på Facebook eller instagram också och såg nåt hon inte gillade. En bild där man såg hur du verkligen såg ut eller nån hjärndöd status.. Eller, som sagt, så var hon bara ute efter uppmärksamhet då hon vet att hon var snyggare än dig och du skrev inget om hennes utseende..

Jag kan förstå att man kan swipa fel men då tar man ju bort direkt isåfall.
    Sedan fick hon en superlike från mig så antar att det kommer upp för henne att hon har en beundrare och får välja om hon vill ha kontakt med mig eller inte. Sedan så var det hon som skrev först, vi pratade några timmar, hon frågade om jag ville ta en fika någon dag. Några timmar senare när jag kom hem från mina vänner så var chatten borta :( Hon var lite bra för att vara sann, utseende 10/10 men fick aldrig uppfattningen om att hon lekte med mig eller var ointresserad.
  • Anonym (Tyr)

Tycker att du ska ha följande bilder:

1) (först) En bild med bara dig på. Inte en selfie. Ditt ansikte bör synas tydligt.

2) En bild där du gör något socialt, men inte där du står och hänger med två hunks om du inte är en hunk själv. :)

3) En bild där din kropp syns, om den inte syns tydligt på no. 2.

Och, tinder är ju mer en bildmatchningsapp vid första anblick än en intressematch. Inte fel att skriva nåt intressant själv, men de som inte fyllt i intressen kan ändå vara intressanta tror jag.

Anonym (Tyr) skrev 2018-09-18 09:46:24 följande:

Tycker att du ska ha följande bilder:

1) (först) En bild med bara dig på. Inte en selfie. Ditt ansikte bör synas tydligt.

2) En bild där du gör något socialt, men inte där du står och hänger med två hunks om du inte är en hunk själv. :)

3) En bild där din kropp syns, om den inte syns tydligt på no. 2.

Och, tinder är ju mer en bildmatchningsapp vid första anblick än en intressematch. Inte fel att skriva nåt intressant själv, men de som inte fyllt i intressen kan ändå vara intressanta tror jag.

Bra råd Tyra, tack.
  • Anonym (Fia)
    Anonym (Längtar efter kärlek) skrev 2018-09-18 09:30:33 följande:

Jag kan förstå att man kan swipa fel men då tar man ju bort direkt isåfall.

Sedan fick hon en superlike från mig så antar att det kommer upp för henne att hon har en beundrare och får välja om hon vill ha kontakt med mig eller inte. Sedan så var det hon som skrev först, vi pratade några timmar, hon frågade om jag ville ta en fika någon dag. Några timmar senare när jag kom hem från mina vänner så var chatten borta :( Hon var lite bra för att vara sann, utseende 10/10 men fick aldrig uppfattningen om att hon lekte med mig eller var ointresserad.

Det finns en massa anledningar till att ta bort en matchning. Jag kan ta bort för att jag kanske har någon eller några andra som jag fått känsla för och vill satsa lite mer tid och ansträngning på. Eller för att jag har mycket annat på gång i livet just då och inte känner att jag hinner med att dejta just då. Eller för att jag tycker att chatten är långtråkig och inte får den respons jag är ute efter. Eller bara för att magkänslan säger mig att den matchningen inte är något för mig.

Oftast är en avmatchning en handling av omtanke för den andra personen. Alltså för att tydligt visa att intresse inte finns så att man inte slösar med den personens tid.
  • Anonym (Fia)

Vill också tipsa om att inte använda superlike! Jag får alltid desperado-vibbar från de som använder superlike. Blir liksom avtänd på direkten. Men det är ju bara jag förstås, andra kanske gillar den funktionen jättemycket.

Anonym (Fia) skrev 2018-09-18 10:07:28 följande:

Vill också tipsa om att inte använda superlike! Jag får alltid desperado-vibbar från de som använder superlike. Blir liksom avtänd på direkten. Men det är ju bara jag förstås, andra kanske gillar den funktionen jättemycket.

Se det som en fin komplimang istället!

Om jag ger dig en superlike så ser jag något speciellt med dig, tänk så många tjejer det finns på tinder och jag använder den blå stjärnan på just dig.
    Man har ju bara tillgång till den en gång per varannat dygn eller något sånt.

Jag skulle bli smickrad av att få en superlike men sen så får jag ju inte så många matchningar heller så kanske är annorlunda för dig om du får 10 matchning per dag.
    Anonym (Fia) skrev 2018-09-18 10:04:35 följande:
    Det finns en massa anledningar till att ta bort en matchning. Jag kan ta bort för att jag kanske har någon eller några andra som jag fått känsla för och vill satsa lite mer tid och ansträngning på. Eller för att jag har mycket annat på gång i livet just då och inte känner att jag hinner med att dejta just då. Eller för att jag tycker att chatten är långtråkig och inte får den respons jag är ute efter. Eller bara för att magkänslan säger mig att den matchningen inte är något för mig.

Oftast är en avmatchning en handling av omtanke för den andra personen. Alltså för att tydligt visa att intresse inte finns så att man inte slösar med den personens tid.
    Sötis jag har en fråga om tinder som du säkert har koll på.

Finns en symbol med en diamant och där står det "här visas topprofiler bara för dig"
    Vad menas med det, är det bara jag som ser och kan swipa på dessa tjejer?
    Swipade på en tjej men när jag skulle swipa på nästa så kom det upp att jag måste köpa tinder gold? Ser hon att jag gillat henne eller måste jag ha tinder gold?
  • Anonym (Höger)

Om man tycker att en person ser trevlig ut, är attraktiv, så "sveper" man höger.
    Om den andra också svept höger så blir det en matchning.

Sedan så skriver mannen först.

• StudierKemi

Jag tror inte att tinder fungerar. Jag tror på att man måste träffas i verkligheten i en gemensam miljö där det finns anknytning. Mannen ska dessutom nå ut till tjejen på den gemensamma platsen som de vistas på, genom att han är hjälpsam, inte för att han söker genvägar till kärlek och sex! Efter fåtals träffar. Blä! :( Det fungerar inte så, det kommer göra kvinnor obekväma.

Förhållanden ska bygga på vänskap som varat lång tid, eller är jag ute och cyklar tror du? Det finns inga genvägar till kärlek. Och om man har såna sociala svårigheter IRL så är det dessa som man börjar med att jobba bort = genom att befrienda kvinnor på arbetsplatsen, men inte i syfte att få sex. Man hjälper till för att man är en riktig man med gott hjärta som kan sociala koder. Och för att man vill inte leva ensam utan man söker sig ut till folk och vänner i närheten bara sådär, utan större förväntningar. Man går inte till tinder utan att ens ha jobbat med sig själv, eller någonting... Sånt leder ingenstans, det är en dead-end.

• Anonym (Höger)

Läste om en undersökning. Över 50% av tjejer på Tinder har pojkvän.
    Jag har fått matchningar med ett par unga tjejer senaste dagarna. Båda har kille.

Undersökningen visade också att tjejer fönstershoppar i större utsträckning än killar gör.
    Men tjejer går inte så mycket efter utseendet, hör man ofta?

• Anonym (4567)

Det fungerar så att de som skapade Tinder, blir rika på desperata människor oftast då killar.

Svar på tråden Hur fungerar Tinder?