• Anonym (Trådskaparinnan)

Finlandsfärja

Finlandsfärjorna verkar vara ett paradis för otrohet..

Hur många av er har lämnat partnern hemma och dragit på kompisresa där och haft sex på båten? "

Det som händer på båt stannar på båten"

• Svar på tråden Finlandsfärja
  • Anonym (man)
    Anonym (Swing for fun) skrev 2018-09-20 17:12:49 följande:
    Självklart är det så. Vuxna personer som ger sig in i leken får ta ansvar för eventuella relationer, samvetskval och problem. Tänker inte börja med legitimationtvång och koll mot skattemyndigeten hur relationsstatusen är för de män, kvinnor och par som jag träffar på swingers och bdsm-klubbar eller privata tillställningar.
    Njae, vuxna människor borde väl också kunna vara kapabla att ta ansvar för vad de medvetet väljer att delta i?

Givetvis behöver du inte inför legitimeringstvång och koll mot skattemyndigheten men i de fall du vet eller misstänker att personen bedrar sin partner så kan du ju tacka nej? Du har väl också ett val?
  • Anonym (Lajla S)
    Anonym (Snälla frun) skrev 2018-09-20 15:45:16 följande:
    Det är väl ändå deras val isf. Jag letar inte efter upptagna män och skulle det visa sig att de är det så är det upp till dem.
    Håller med  ! Självklart är det så, men moraltanterna måste lägga seg i här också.  Slår aldrig fel, lite svartsjuka eller ?
  • Anonym (Swing for fun)
    Anonym (man) skrev 2018-09-20 17:35:27 följande:

Njae, vuxna människor borde väl också kunna vara kapabla att ta ansvar för vad de medvetet väljer att delta i?

Givetvis behöver du inte inför legitimeringstvång och koll mot skattemyndigheten men i de fall du vet eller misstänker att personen bedrar sin partner så kan du ju tacka nej? Du har väl också ett val?

Ja jag har ett val och det är väldigt enkelt. Vuxna människor bör betraktas som vuxna människor och får ta ansvar för sina handlingar. På klubbar och GB och liknande är det väldigt annonymt oftast vet man inte vad personen heter mer än kanske ett förnamn eller ett BC nick. Om det kommer så lång att man bjuder in personen till någon mera provat så har man förmodligen redan haft sex ett antal gånger så då är det bara fånigt att börja bry sig om någon eventuell relation. Om man skall vara lite taskig så framstår du minst sagt som lite naiv.
  • Anonym (man)
    Anonym (Lajla S) skrev 2018-09-20 18:38:53 följande:
    Håller med  ! Självklart är det så, men moraltanterna måste lägga seg i här också.  Slår aldrig fel, lite svartsjuka eller ?
    Självklart blir det så, gillar man att pyssla med omoraliska saker så får man liksom stå ut med att få lite kritik. Vill man slippa ja då ska man kanske låta bli att pyssla med sånt.

Sen kan jag absolut förstå att man helst vill äta kakan och ha den kvar, bete sig omoraliskt OCH slippa kritik, det hör ju liksom till den egoistiska mentaliteten. Men riktig så enkelt är det inte surru....
  • Anonym (man)
    Anonym (Swing for fun) skrev 2018-09-20 18:45:33 följande:
    Ja jag har ett val och det är väldigt enkelt. Vuxna människor bör betraktas som vuxna människor och får ta ansvar för sina handlingar. På klubbar och GB och liknande är det väldigt annonymt oftast vet man inte vad personen heter mer än kanske ett förnamn eller ett BC nick. Om det kommer så lång att man bjuder in personen till någon mera provat så har man förmodligen redan haft sex ett antal gånger så då är det bara fånigt att börja bry sig om någon eventuell relation. Om man skall vara lite taskig så framstår du minst sagt som lite naiv.
    Japp, men ditt deltagande i deras otrohet är ju också ett vuxet val som DU bär ansvar för. Varför lägger du då ansvaret på de som väljer att vara otrogna? De har väl inget ansvar för dina val?

Om man inte vet så kan man givetvis inte klandras, helt rätt, men om man vet så kan man ju låta bli om man vill, eller hur?
  • Anonym (Swing for fun)
    Anonym (man) skrev 2018-09-20 18:50:05 följande:

Japp, men ditt deltagande i deras otrohet är ju också ett vuxet val som DU bär ansvar för. Varför lägger du då ansvaret på de som väljer att vara otrogna? De har väl inget ansvar för dina val?

Om man inte vet så kan man givetvis inte klandras, helt rätt, men om man vet så kan man ju låta bli om man vill, eller hur?

Men varför skulle jag bry mig. Jag tar ansvar för mina beslut och hur det påverkar min relation och andra får stå för sina beslut och sina relationer allt annat är bara fånigt och ett omoget sätt att lägga näsan i blöt i andras liv. Lev som du vill och vårda dina relationer efter ditt huvud men sluta tramsa och försöka styra hur andra lever sina liv.
  • Anonym (man)
    Anonym (Swing for fun) skrev 2018-09-20 18:57:10 följande:

Men varför skulle jag bry mig. Jag tar ansvar för mina beslut och hur det påverkar min relation och andra får stå för sina beslut och sina relationer allt annat är bara fånigt och ett omoget sätt att lägga näsan i blöt i andras liv. Lev som du vill och vårda dina relationer efter ditt huvud men sluta tramsa och försöka styra hur andra lever sina liv.

Varför du ska bry dig?

Jadu varför ska man bry sig om sina medmänniskor. I grunden handlar det väl om vilken slags person man vill vara.

Nja, att lägga ansvaret för vad man själv väljer att delta i på andra och ursäkta det med att man inte har något ansvar för vad de väljer att göra men "glömma" ansvaret för vad man själv väljer är inte att ta ansvar för sina beslut det är att skylla ifrån sig.

Att tacka nej till att delta i någon annans otrohet är inte att lägga näsan i blöt eller tramsa. Du lägger näsan eller andra kroppsdelar mycket mer i blöt när du ligger med någon annans partner än om du väljer att inte göra det. Och att delta i att såra och förnedra andra människor är garanterat tramsigt.
  • Anonym (Kvinna46)
    Anonym (Swing for fun) skrev 2018-09-19 23:16:43 följande:

37 eller 38. Minns inte riktigt vilket år det var. Rätt nyligen skild och helt vild. Köp en plug och testa den samtidigt som du rider. Inte riktigt samma sak men grymt skönt. Med tanke på ditt nick tolkar jag det som att du är nästan lika gammal som jag. Är själv 48 så din ålder är absolut inget hinder för att börja ett mer utlevande sexliv.

ja jag är 46 år gammal och jag känner att mitt sexuella liv trumpeterar någonting nytt. Jag har en kille men i sängen ger mig inte vad jag vill ha.

Jag måste ändra något och du gav mig inspiration för det. Tack????
  • Anonym (Swing for fun)
    Anonym (man) skrev 2018-09-20 19:25:23 följande:

Varför du ska bry dig?

Jadu varför ska man bry sig om sina medmänniskor. I grunden handlar det väl om vilken slags person man vill vara.

Nja, att lägga ansvaret för vad man själv väljer att delta i på andra och ursäkta det med att man inte har något ansvar för vad de väljer att göra men "glömma" ansvaret för vad man själv väljer är inte att ta ansvar för sina beslut det är att skylla ifrån sig.

Att tacka nej till att delta i någon annans otrohet är inte att lägga näsan i blöt eller tramsa. Du lägger näsan eller andra kroppsdelar mycket mer i blöt när du ligger med någon annans partner än om du väljer att inte göra det. Och att delta i att såra och förnedra andra människor är garanterat tramsigt.

Jösses vad du kan.

Du kan dock sluta tramsa.

Jag fattar mina beslut i livet och har du svårt för det så ja då är det ditt problem och inget jag fäster någon som hälst vikt vid.
  • Anonym (man)
    Anonym (Swing for fun) skrev 2018-09-20 19:33:56 följande:

Jösses vad du kan.

Du kan dock sluta tramsa.

Jag fattar mina beslut i livet och har du svårt för det så ja då är det ditt problem och inget jag fäster någon som hälst vikt vid.

Absolut du väljer själv vad du vill vara för slags person. Det är ditt val. Ja bestämmer däremot själv vad jag vill eller inte vill kritisera. Det är mitt val :)
Svar på tråden Finlandsfärja