• Anonym (K)

    Min kille slår mig

    Allt började i början av vårat förhållande, allt verkade perfekt tills han blev riktigt full och puttade på mig hårt och skrek att jag skulle göra som han sa. Sen dess har han slagit mig då och då när han har blivit riktigt full. Men inte alla gånger, ibland är han mysig och kramgo också. Jag älskar han så mycket! Men jag börjar bli lite rädd för honom när han slår mig, såklart är jag väldigt ledsen över detta också. Han säger att han aldrig kommer ihåg när han har slagit mig, men att anledningen är kanske på grund av att jag var dryg mot honom då. (Vilket jag inte har varit.) Han ber dock alltid om ursäkt när jag har berättat vad som har hänt då han är nykter. Detta har pågått i ca 2 år nu och ingenting blir bättre. Jag vill verkligen inte dumpa han, han är världens bästa kille annars! Men han kan vara jävligt äcklig när han är packad.

    Tillexempel: Vi var på kryssning och skulle övernatta en natt där. Vi drack och han blev för full. Jag la mig bredvid honom i sängen och berättade hur mycket jag älskade honom. Han svarade: jävla hora, du är Inte värd och du bryr dig inte om någonting och fortsatt sedan mumla. Jag svarade att vi borde sova, då slog han mig hårt på käften så jag fick ont dagen efter och vände sig om. Sedan så tvingade han mig att ta av mina kläder. Jag vet att detta inte är ett normalt beteende, men jag älskar honom.... vad ska jag göra?

  • Svar på tråden Min kille slår mig
  • AndreaBD

    Du tror att han är bra och att du älskar honom, för att du inte har träffat bättre. En man som slår sin tjej och kallar henne för hora är ett svin. Så är det bara. Det är du som har valet: Du kan lämna honom och träffa andra män som inte slår och inte kallar dig för nedvärderande ord.  Om du stannar hos honom, kanske även skaffar barn med honom, då får du mycket svårare att ta dig ur. Och det kommer inte bara att fortsätta, det brukar bli värre om man skaffar barn med en sån person. Dels för att de kan - kvinnan har ju svårare att lämna - och dels för att de inte brukar ha tålamod med barn heller. Då förstör du inte bara ditt liv, utan framtida barns också.

    Det här är viktigt: Det är DU som bestämmer hur du ska bli behandlad. Men du kan inte ändra på en människa, det funkar inte. Du ska välja bort män som behandlar dig illa. DET är sättat att få en bra man.

    Och jo, jag talar av egen erfarenhet.

  • Anonym (fy fan.)
    Anonym (M) skrev 2018-10-12 10:14:47 följande:

    De hemskaste i dessa trådar är att kvinnorna verkligen framhäver hur fantastiska deras män är när dom inte slår. Hur fantastisk kan en man vara när han slår nån i underläge? En psykopat är ofta fantastisk för o kunna charma sina offer. Dom lovar gärna guld och gröna skogar, att dom aldrig ska slå igen. Att det är kvinnans fel att dom slår eller yttre omständigheter.

    Spring säger jag, han kommer inte sluta. Oavsett hur jävla fantastisk han är när han inte slår. En dag kommer du vakna på sjukhuset eller i värsta fall kommer du inte vakna alls.


    Det handlar kanske om andra kvinnor nu, än de som vi är vana vid. Men många är kanske födda här! Eller kom hit när de var väldigt små. De kanske har föräldrar som i te alls lyssnar på dem.
  • Anonym (Varit där)

    För varje dag du lever kvar i detta förhållande så kommer du bli successivt svagare och bli mer och mer nerbruten, det gör att när du till sist inser att enda sättet att klara livhanken är att lämna honom, så är du så mentalt svag och helt utan självkänsla att du inte klarar dig ur det.

    Du älskar honom? Du TROR det. Man älskar inte människor som plågar en. Punkt. Du har uppenbarligen kommit en bit på resan ovan...

    Lycka till!

  • Anonym (Ger upp...)

    Börjar faktiskt få svårt att känna empati för kvinnor i våldsamma förhållanden..

    Är ju samma historia hela tiden... Han är såååå snäll när han inte slår mig, och jag älskar honom.. Bla bla

    Om nu kvinnor är så lättmanipulerade kanske det är dags att fundera om det var så lämpligt med allmän rösträtt... Många kvinnor verkar ha uppenbara problem med att förstå sitt eget bästa...

  • Anonym (Man 47)

    Han tål inte alkohol ...,

    Med tiden finns en risk att han kommer slå ihjäl dig.

    Finns två alternativ ...lämna honom direkt eller 100 % ett liv utan alkohol.

    Dock så verkar han vara livsfarlig och våldet mot dig kommer bara att trappas upp.

    Inget svårt val i mina ögon.

  • Anonym (fy fan.)

    Ta är du kvar? Ingen får slå någon. De kämpar på förskolan för att lära barnen det.

  • Anonym (--..--)
    Anonym (Ta hand om dig) skrev 2018-10-12 07:03:29 följande:

    Prata med någon du känner förtroende för, som kan hjälpa dig att lämna denne hemska kille.
    För din egen skull måste du tänka på dig själv, du är viktigast i ditt liv! 


    Håller med, 

    Jag vet att det inte är så lätt som en del tror att bryta upp en sådan här relation och man behöver hjälp för att se helt klart och göra det som måste göras.
  • Anonym (Bimbi)
    Anonym (Ger upp...) skrev 2018-10-13 23:11:23 följande:

    Börjar faktiskt få svårt att känna empati för kvinnor i våldsamma förhållanden..

    Är ju samma historia hela tiden... Han är såååå snäll när han inte slår mig, och jag älskar honom.. Bla bla

    Om nu kvinnor är så lättmanipulerade kanske det är dags att fundera om det var så lämpligt med allmän rösträtt... Många kvinnor verkar ha uppenbara problem med att förstå sitt eget bästa...


    Eller hur!
    Vi borde frånta män rösträtten så blir det snart fred på jorden.
  • elmadumle

    "Han är världens bästa kille", han är världens sämsta kille snarare, lämna innan det blir ännu värre, han är inte värd dig.

  • Anonym (Anna)
    elmadumle skrev 2018-10-27 22:03:13 följande:

    "Han är världens bästa kille", han är världens sämsta kille snarare, lämna innan det blir ännu värre, han är inte värd dig.


    Precis!!

    Han är dessutom den allra sämsta sorten då han lajvar ?snäll kille? mellan slagen så att det blir ännu svårare för TS att bryta sig loss.
  • Anonym (Ger upp...)
    Anonym (Bimbi) skrev 2018-10-27 18:50:43 följande:

    Eller hur!

    Vi borde frånta män rösträtten så blir det snart fred på jorden.


    Och det tror du..

    För det första så startar inte demokratier krig med varandra, för det andra, så med tanke på hur överjävligt kvinnor kan intrigiera och baktala varandra, så hade vi nog sett 3:e världskriget bryta ut ganska omgående.

    Kvinnor är som sagt väldigt känslostyrda, istället för logiskt tänkande.
  • Anonym (Nej!)

    Älskar du verkligen honom när han behandlar dig illa och inte respektera och älskar dig?Det finns ingen framtid med sådan man,skaffa inga barn med sådan man,då kommer du inte ha ett bra liv tyvärr.Vakna tjejen,gå vidare innan det är försent.

  • Drottningen1970

    Man behöver inte dela säng, bostad eller livsluft med någon bara för att man älskat denna. Man gör slut, klipper all kontakt så kommer kärleken automatiskt att försvinna. Och om ett år kommer du att vilja slå dig själv på käften för att du var så korkad att du trodde du älskade aset.

Svar på tråden Min kille slår mig