• Alxx

    Feber utan feber

    Hej. Jag har i två-tre dagar nu haft en skum sjukdomskönsla i kroppen jag är förkyld med ont i halsen det ska sägas, sen har jag fått någon form av inflammation i ögat då det är rätt och väldigt geggigt på morgonen.

    Nästan lite influensasyntom, ligger nästan utslagen i soffan men det konstiga är att det känns som jag har 39 graders feber men den ligger enligt termoteren på 36,9-37,2. Jättekonstigt, aldrig känt så utan feber förut.

    Jag opererade ut en visdomstand i måndags, vet inte om det också spökar.

    Men det jag undrar är just feber utan feber, vad beror det på? :)

  • Svar på tråden Feber utan feber
  • AndreaBD

    Jag brukar få det också. Men jag får egentligen aldrig feber. Ibland har jag bara lite över 37 och eftersom jag har ganska låg temperatur för vanligt så är det väl feber för mig då. Men det förekommer också, som du säger, att man inte ligger alls över normalt och ändå känner som om man har feber.

  • Alxx
    Trippelmamma76 skrev 2018-10-19 09:25:38 följande:

    Tycker du ska åtminstone ringa 1177, med tanke på att du nyss opererats. Det kan ha hänt något med såret.


    Jag ringde käkkirurgen igår och frågade om ögoninfektionen kunde komma från tanden men dom så att det nog beror på förkylningen. Såret känns ändå bra, lite svullet men inget konstigt
Svar på tråden Feber utan feber