• Äldre 31 Oct 19:36
    6956 visningar
    8 svar
    8
    6956

    Min sambo vill inte ligga

    27 år, tvillingmamma och dökåt varje dag.

    Men min sambo ser inte ens åt mig på det sättet. Dom 3 gångerna vi haft sex i år har jag bett på mina knän att jag vill att han tar mig, jag har tvingat honom.

    I början så hade han ett sjukligt behov av att se på tjejer och kvinnor på internet, videos osv vilket jag blivit jättesårad över då jag redan i början känt att han inte åtrår mig. Han säger att han slutat glo på brudar så. Men Nu så känner jag att jag inte ens tar åt mig av komplimanger eller beröm från honom. Jag njuter inte av att vara med honom längre och mitt enda sexliv är med mig själv.

    Det är så jobbigt att varje dag längta efter sex med honom, för i mina ögon är han så manlig och åtråvärd och jag skulle sälja min själ för att få vara med honom sexuellt, men han vill inte. Han suckar jämt när jag försöker (har slutat försöka nu) och bryr sig inget om det sexuella. Eller ibland kan han komma och pilla på mina bröstvårtor, men vet inte vad jag ska tolka det som då han går iväg sen och visar starkt ointresse för att fortsätta. Alltså jag blir galen på detta livet.

    Jag är inte intresserad av att vara otrogen, jag vill bara få ligga med den man som påstår sig älska mig över allt.

    Jag känner mig bara som hans mamma, som ska tvätta, laga mat, städa och strukturera livet. Jag får ingen bekräftelse eller intimitet alls ???? hjälp, vad ska jag göra?

  • Svar på tråden Min sambo vill inte ligga
  • Äldre 31 Oct 19:55
    #1

    Har du förklarat för honom hur du känner och har du fått en förklaring till hans minskad sexlust?

  • Anonym (anony­mus)
    Äldre 31 Oct 20:21
    #2

    Hej, det verkar som du har en väldig jobbig situation. Jag tänker att det ni behöver samtala om detta. Jag tänker att det är bäst om du kollar med honom om att du har något viktigt å samtala om och fråga om han att han har tid o ork att samtala just då. Skapar bättre förutsättningar för att han lyssnar aktivt. Berätta hur du känner och fråga vad han känner och hur det kommer sig att han ändrat sig så. Jag vet ju ingenting men jag undrar ju om det är så att han fortfarande kollar på porr på nätet och tillfredsställer sina sexuella behov på det sättet. Jag tycker ju att han ska välja bort det skräpet och välja dig istället, alla dagar i veckan.... Problemet med porr är ju att det kan vara beroende framkallande.... Och då är det  väldigt svårt att sluta. Skam, skuld, förnekelse känslor, man är bra på att dölja det.  
    Så jag önskar verkligen att ni får ett bättre sexliv, jag tänker att ni måste kunna prata om problemen. Och säg att det behövs en lösning på problemet! Det skadar erat förhållande annars. Här kan du  bli tyst och vänta in hans förslag på problemlösning. Det behöver inte vara enkelt, snabbt och spikrak väg. Men ngt måste ju göras. 
    Hoppas du fick lite hjälp!!

  • Äldre 31 Oct 21:14
    #3

    Men alltså, så här kan du inte ha det! Har du pratat med honom och sagt ungefär det du skriver i din Ts utan att han reagerar eller vill jobba för en förändring, då är det nog kört på den fronten. Antingen tänder han inte på dig eller har han låg sexlust. Hur ofta hade ni sex i början, var det för lite redan då tycker du??Jag tror inte att porr är problemet, alla normalt funtade väljer verkligheten före fantasin om man älskar sin partner.

    Det lär inte bli bättre framöver, ditt val är att gilla läget eller att lämna.

  • Anonym (Trött­)
    Äldre 31 Oct 21:24
    #4

    Hur gamla är barnen? Han är kanske för trött helt enkelt. Har du möjlighet att avlasta honom hemma så han får vila mer, det kan göra att hans lust kommer igång igen. Mer egentid till något intresse också? Sen får du självklart sluta tjata eller tvinga honom till sex, det kommer inget gott alls ur sådant, tvärtom! Låt honom förstå att du älskar honom och bryr dig om honom och kan vänta tills han finner sin lust igen. Närhet utan krav...ja du vet allt man säger till män vars fruar har tappat lusten.

    Att prata är förstås bra, men jag tror på action från din sida samtidigt. Det värsta som finns är när man fastnar i att prata i all oändlighet och inget förändras i verkligheten.

  • Äldre 31 Oct 22:19
    #5

    .... Så du tvingar honom till sex. Bäst att sluta med det.

    .... Och du njuter inte längre av sex med honom

    ... Och han har haft ett sjukligt behov att titta på "brudar" , men nu går han bara fram och pillar på dina bröstvårtor, men sedan går därifrån.

    Ändå är du SÅ kåt på denne man...


    Anyone can hate. It costs to love.
  • Äldre 1 Nov 11:02
    #6

    I början hade vi samlag kanske 1-2 ggr / veckan. Det var ju inte allt för ofta och det var i princip alltid jag som ville och tog initiativ.

    I vårat liv som är nu så jobbar han, kommer hem och sitter och spelar på sin mobil. Sen ser vi på tv och går och lägger oss.

    Det är jag som sköter barnen, tvillingar 6 år, jag sköter om allt med huset, städ, renovering, tvätt, djur och matlagning. Jag pluggar också 75%. Innan jobbade jag. Mitt dilemma är att jag tvingas slita min kropp itu, jag arbetar och tänker för 4 personer och ibland känner jag att det hade varit så skönt om jag kunde få släppa allt och bara få känna mig älskad och åtråvärd en enda gång.

    Dom gångerna vi haft sex så har det gått till att jag totalt brutit ihop och gråtit och skrikit pga all besvikelsen och känslan av att aldrig duga. Usch, jag känner den panik-känslan just nu.. ????

    Och har vi haft sex efter det så ser jag det som att jag tvingat honom, och jag märker det på honom.

    Det är inte bara sex, det är kärlek överlag misstänker jag. Jag känner mig som askungen..

    Här Om dagen sa han till mig att han ska köpa ett plog-blad till åkgräsklipparen, så jag kan börja skotta också ???????? kan inte han göra det?

    Det är mkt prat och liten verkstad från min sida. Jag borde kanske lämna honom, men han är min bästa vän i livet och jag älskar honom så mkt.. Han får mig bara att känna mig så värdelös ???? men asså vad fan ska jag göra? Jag tror just nu att en gris hade gett mig mer lycka..

  • Underh­ill
    Äldre 1 Nov 12:04
    #7

    Ojämn balans i relationen, som blivit en vana/ovana...låter det som.


    E vi överens så kör vi
  • Mon 14 Dec 2020 16:15
    #8

    Det här är en svår sits och jo självklart så ska du försöka prata med honom men du kan inte pusha honom heller så säg att du upplever ett problem med ert sexliv och undrar vad som har hänt. Men tillägg att han inte behöver svara nu. Utan ni kan prata om det där när han vill prata om det. Så att du ge han valet att komma till dig. Fram till dess är det bara att vänta för att pusha funkar inte utan lär snarare bara irritera honom.

    Jag har varit i en liknande situation fast då bara en 3-4 månader. Och jag påpekade att detta är ett problem vi måste prata om. Men som sagt inte pusha och han tog upp det själv sen en nån månad senare. Och I hans fall handlade det om jobbet.

    Sen var vårt sexliv tillbaka.

Svar på tråden Min sambo vill inte ligga