• Klockan86

Detta är inte friskt....

Det jag kommer att skriva kommer nog att göra många upprörda och jag ber om ursäkt i förväg till alla. Men detta är nåt jag måste få ut mej. Jag är gift och är gravid i vecka 11+4. Varje dag hoppas jag att jag ska få missfall. Jag tycker de e jätte jobbigt att vara gravid. Jag älskar inte barnet och jag vill knappt ta på min mage. Födde en son för 7 år sedan och såhär kände jag inte för han. Jag älskade min underbara son redan när han va i magen. Från första dagen jag fick reda på att jag va gravid. Men med detta så känner jag inte så. Jag älskar det inte och varje dag, så önskar och tänker jag ska få missfall. Jag vet att detta inte är normalt. Och jag är ledsen att jag känner såhär. Det kanske går över. Jag har inte haft det bra med min man på länge och de e kanske därför jag känner såhär. Eller är det en graviditets depression?

Förlåt att jag skriver detta, vet att jag är en hemsk person men de e såhär jag känner.

• Svar på tråden Detta är inte friskt....
  • Meriall

Hur kände du inför att bli gravid innan du blev det? Var du tveksam då också eller ville du?

• Klockan86

Jag ville bli gravid. Vi hade försökt i många år innan jag blev gravid. Så jag borde ju var glad och lycklig nu

• Klockan86

Jag ville bli gravid. Vi hade försökt i många år innan jag blev gravid. Så jag borde ju var glad och lycklig nu

• modsey
    Klockan86 skrev 2018-11-09 17:15:31 följande:

Det jag kommer att skriva kommer nog att göra många upprörda och jag ber om ursäkt i förväg till alla. Men detta är nåt jag måste få ut mej. Jag är gift och är gravid i vecka 11+4. Varje dag hoppas jag att jag ska få missfall. Jag tycker de e jätte jobbigt att vara gravid. Jag älskar inte barnet och jag vill knappt ta på min mage. Födde en son för 7 år sedan och såhär kände jag inte för han. Jag älskade min underbara son redan när han va i magen. Från första dagen jag fick reda på att jag va gravid. Men med detta så känner jag inte så. Jag älskar det inte och varje dag, så önskar och tänker jag ska få missfall. Jag vet att detta inte är normalt. Och jag är ledsen att jag känner såhär. Det kanske går över. Jag har inte haft det bra med min man på länge och de e kanske därför jag känner såhär. Eller är det en graviditets depression?

Förlåt att jag skriver detta, vet att jag är en hemsk person men de e såhär jag känner.

Vet du det är inte helt ovanligt och många gånger en ren skyddsmekanism du inte ens nog är medveten om vad den står för. Mitt råd är att be mvc om en remiss till en psykologin detta. Tro mig, det är inte första gången de hört denna typ av historia! Och du är inte en hemsk person!
  • Meriall

Om det svängde efter att du blev gravid så skulle jag tro att det är graviditetshormoner som spökar och att du faktiskt skulle bli ledsen om du får missfall efter att de gått ur kroppen. I så fall borde det bli bättre med tiden. Kring v 13 och v 18 förändras hormonerna så du kan börja må bättre då.

• LaFontaine

Jag känner igen mig! Fast jag ville inte ha missfall, för jag tyckte att det verkade så jobbigt om jag behövde bli skrapad.

Det vände när gränsen för abort var passerad. Då hade jag inte längre något val och kunde istället fokusera på det som skulle komma. Jag tyckte dock aldrig att det var kul att vara gravid och jag älskade varken magen eller det som var i den. Men känslorna vände och blev starkare.

Jag fick också hjälp av en fantastisk psykolog. Först hamnade jag hos en som mvc hade kopplad till sig, men hon var helt värdelös. Jag mådde nästan sämre av att gå till henne. Det är viktigt att hitta rätt!

Lycka till!

• Klockan86

Jag vet inte om jag vill gå och prata med nån. Vill inte ses som psykiskt sjuk fast jag vet att detta inte är normalt. Det känns skönt att läsa det ni skriver. Att detta är vanligt och jag inte är ensam om det. Tack fina underbara ni????

• LittleSunshine84

Jag var i lite liknande situation. Graviditet ett var positiv men läskig. Fick en underbar son som idag är snart 2 år gammal.

Blev gravid tidigt i år. Ren lycka och jag var så glad. Tyvärr slutade det i missfall. Jag blev jätte ledsen. Ledsen på ett sätt jag inte kunde beskriva.

Ca 8 veckor senare plussade jag igen. Kunde inte glädjas alls. Ville inte prata om graviditeten. Grät mkt, ångrade mig ngt enormt. Skämdes så otroligt för mina känslor? Min man var helt okej inför en abort om jag ville det för jag mådde så dålig. Jag fick remiss till bedömningssamtal och träffade en idiot till läkare som bara frågade om barnet var planerat. Jag svarade ja och han bara kläckte ur sig ?då förstår jag inte problemet?.

Jag blev ännu mer sänkt. Men valde att prata och älta med vänner och min man. Jag hoppades även på missfall så jag slapp ta ngt beslut själv. Såg jag ett nyfött barn eller barnkläder så fick jag en panikångestattack.

Med tiden växte tanken och känslorna och jag är nu i v23 och känner mig upprymd och glad över den här graviditeten och möjligheten till att ge min son ett syskon.

Jag kan än idag inte riktigt förstå min reaktion men jag tror att mkt var pga hormoner.

Känner så för din situation och hoppas att du får må bättre snart!

• Klockan86

LittleSunshine84:

Hur långt kommer va du fick ditt missfall? När jag sa detta till min man att jag kände såhär, han sa bara att han ska köra mej till sjukhuset för en abort. Blev ännu mera ledsen och förtvivlad.

Hur känns det nu?

• LittleSunshine84
    Klockan86 skrev 2018-11-09 22:51:31 följande:

LittleSunshine84:

Hur långt kommer va du fick ditt missfall? När jag sa detta till min man att jag kände såhär, han sa bara att han ska köra mej till sjukhuset för en abort. Blev ännu mera ledsen och förtvivlad.

Hur känns det nu?

Jag var i v7-8 när jag fick mitt missfall.

Jag är överlycklig över graviditeten nu. Jag längtar efter lillebror. Jag tror att det var mkt hormoner och överväldigande känslor av rädsla och osäkerhet. Men nu är dom känslorna som bortblåsta!

Prata med din bm. Hon måste kunna hjälpa dig igenom det här.

Förstår att det är svårt för din man att förstå och veta hur han ska agera.
Svar på tråden Detta är inte friskt....