• Kermit1561

    Någon mer än jag som är trött på alla incels som hatar på kvinnor jämt?

    Anonym (NoIncelsplease) skrev 2018-11-10 05:20:54 följande:

    Är så innerligt trött på dessa tangentbordshatare till "män" som ständigt upprepar sin stereotypa bild av kvinnor som alltid faller för "Alfa-hannen" och bara bryr sig om pengar, status och utseende m.m. Kallar feminister för feminazister osv.

    Tvinga ut dessa innesittande och hatande män i verkligheten så att de får umgås med folk, så kanske de blir som människor.

    Samma killar menar ofta att de tillhör de "snälla" men pga att de aldrig lyckas få tjejer (buhuu) så har de blivit hatare istället. Nej, tacka fan för att de aldrig får någon kvinna när de är som de är. Sitter man bara hemma framför skärmen och hatar och spyr galla så är det självklart att man inte på något sätt attraherar kvinnor, eller människor överhuvudtaget. Befria internet från dessa negativa hatspridare och tvinga dem ut i verkligheten!


    Det är väl bara att sätta igång! Om du tror det är så enkelt är det väl bara att du börjar umgås med dem och ser till att de träffar folk?

    Av allt att döma skulle det vara lärorikt för dig också och ni har ju samma intresse för att spy galla på nätet ni kan bonda kring...
  • Kermit1561
    Anonym (NoIncelsplease) skrev 2018-11-10 11:16:56 följande:
    Du tolkar mig fel. Jag menar att dessa bittra män som är missnöjda med sina liv måste ta ansvar för sina egna, och framförallt sin egen lycka. Det är varken mitt eller någon annans ansvar.
    Och du missar helt min poäng som är att du är precis som dem, sitter och spyr galla och vädrar fördomar anonymt på ett forum. Du förpestar ju själv internet just nu, varför inte lyda ditt eget råd och ta dig ut i verkligheten i stället?
  • Kermit1561
    Anonym (Hmm) skrev 2018-11-12 00:56:27 följande:

    Grabbar, såhär är det: NI är ansvariga för ert eget liv. NI är ansvariga för er egen lycka. NI är ansvariga för att hitta en livspartner om ni så önskar. Ingen annan än NI är ansvariga. Det låter kanske cyniskt och okänsligt av mig och tro inte att jag inte vet att det är svårt för det vet jag. Men jag har lärt mig en sak genom livet och det är att INGEN ANNAN bör och ska inte ha kontroll över ert liv.

    Det finns tusen miljoner olika dejtingsidor som kan ge er tips. Att bli bitter och att bli arg när man gång på gång blir ratad är kanske fullt legitima känslor men de är inte ett dugg användbara. Så försök att göra något åt er situation för om man skyller på andra så överlåter man pckså kontrollen över sitt liv och sin lycka på andra och det är farligt eftersom att ingen annan kan göra er lyckliga förutom ni själva. Det är den trista sanningen och spelregler vi alla måste förhålla oss till.


    Fast raggningskurser och böcker som The Game klagas det också på. När män klagar på kvinnors preferenser är det fel och när de försöker anpassa sig är det också fel. Dubbelbestraffning kallas det för...
  • Kermit1561
    Mimosa86 skrev 2020-01-21 11:08:10 följande:
    Definiera manshat. Snälla. Det pratas så mycket om manshat men ingen verkar ge ett svar på hur det tar sig utryck. Är genuint intresserad.

    Hur påverkas din vardag av manshatet? Kan du inte gå ut vissa tider på dygnet pga av rädsla att råka ut för en galen feminist? Går du omvägar när du ser en grupp kvinnor för att du är rädd att de ska trakassera dig eller antasta dig? Har du nycklar redo i handen när du är ute och joggar utifall du skulle attackeras av en kvinna? Tänker du på hur du klär dig, hur du tittar och sänker din röst när du möter en bullrig och framfusig kvinna? Är du orolig att ingå relation med en kvinna av rädsla för ditt liv? Lyssnar inte chefen på din röst utan berömmer enbart din kvinnliga kollegor? Upplever du att dina argument naturligt möts med skeptism och måste backas upp med fakta för att anses trovärdiga enbart för att du ör man? Blir du kallad lilla gubben och få serva alla med kaffe medan den frågan aldrig ställs till dina kvinnliga kollegor? Blir du i huvudsak värderad efter ditt utseende och knullbarhet av kvinnor för att öht vara en intressant person för dem att umgås med?

    Ge exempel från din vardag hur ditt utrymme och rörelsemönster begränsas av manshatet. Hat och diskriminering är nolltolerans. Men då måste du ju förklara vad hatet består av för att vi ska kunna motverka det.
    Vet inte om jag orkar ge mig in i en sådan här diskussion igen men här är mitt bidrag, de jag kan komma på utan någon större eftertanke: 
    * Min sexualitet skam och skuldbeläggs
    * Jag värderas bara efter vad jag presterar
    * Mina argument ifrågasätts och förlöjligas
    * Mina upplevelser ifrågasätts och förlöjligas
    * En relativt ny är att om jag som man tror nånting så avfärdas det som killgissning  
    * Nu är det inte aktuellt (som tur är) men skulle jag vara ute och ragga skulle jag råka ut för dubbelbestraffning genom att antingen riskera att bli betraktad som osäker tråkmåns om jag var försiktig eller som ett svin som begår övergrepp om jag tog för mycket kontakt
    * Jag måste hela tiden tänka på vad jag gör, vad jag säger och var och hur jag tittar för att inte någon kvinna skall känna sig utsatt
    * Ännu värre är det när man umgås med barn, då gäller det verkligen att inte säga eller göra nått fel eller som går att misstolka för att inte riskera att bli misstänkt pedofil
    * Jag lever med en ständig oro att om det skulle skita sig med min fru så kan jag förlora mina barn om hon anklagar mig för att antasta våra barn. Nånting som är hopplöst att försvara sig mot. 
    * Jag lever med vetskapen att om jag blir påhoppad på stan så kommer många tolka det inte som att jag blir överfallen utan som att jag givit mig in i slagsmål och därför inte hjälpa till på samma sätt som om en kvinna blev överfallen.

    Det intressanta är att de som framförallt står för många av de här sakerna är två kategorier människor, feminister och konservativa/reaktionära.
      

     
  • Kermit1561
    AndreaBD skrev 2020-01-21 12:57:48 följande:
    Njaaa.... alltså vissa av dessa punkter är ändå lite överdrivna. Och väldigt många drabbar faktiskt BÅDA könen. Vi kan börja med det - dina 5 första punkter drabbar kvinnor lika mycket som män, även om man kanske måste anpassa dem två första lite grann. Och då menar jag att kvinnor inte skam-och skuldbeläggs för exakt samma beteende som män, men kvinnor blir också det, och verkligen mycket. 

    Överdrivet tycker jag är att man inte skulle kunna ragga "lagom". Så länge man inte TAR på någon kvinna kan man väl inte bli anklagat för övergrepp?  Att prata med folk behöver varken vara tråkig och så kan det inte vara något övergrepp heller.

    Och jag tror inte heller att man måste tänka på vart man tittar som man. Visst, min ex-man råkade också en gång ut för en galen kvinna, som skrek åt honom bara för att han råkade titta åt henne håll. Men man kan alltid träffa på galningar. Ren otur.  Vad man säger - där måste man vara försiktig, överlag. 

    Pedofilmisstankar - jo, det är lite trist. Jag vet från min man, och från kollegor att många inte vågar vara ensamma med något barn. T.ex. när jag berättat att jag försökte trösta ett gråtande barn som jag hittade i parken, så sa min man att han inte hade vågat göra det. Visst, det kanske man får undvika. Jag tror det är lite extra mycket sånt just nu, för att det inte uppmärksammats tillräckligt förut. Så nu upptäcker folk hur ofta det ändå förekommer och då är de paranoida. Förhoppningsvis blir det bättre. 

    Däremot - litar du inte tillräckligt på din fru, så att du tror hon skulle kunna göra något sånt? Säg inte nu att jag inte kan tänka mig in i det - det finns ju alltid hemska sak som ex-partner kan tänkas göra. Men varken min nuvarande man eller min ex-man skulle göra sånt. 

    Och jag tror inte riktigt att man inte får hjälp, bara för att man är man. Det är klart att man tänker att man framför allt måste hjälpa kvinnor om de blir utsatta av män. Dels är de i regel svagare och dels är det större risk att syftet där är våldtäkt. Men man tittar ju ändå på hela situationen. Om man ser tjejer slåss med varandra så tänker man kanske också att det bara är slagsmål. 
    Jag förstår att du som kvinna tycker de är överdrivna, jag tycker mimosa överdriver men som man har jag fått lära mig att inte ifrågasätta kvinnors upplevelser för vi män vet ju inte hur det är att vara kvinna men det omvända gäller uppenbarligen inte, kvinnor är experter på hur det är att vara man.. 

    Ja, mycket drabbar kvinnor och män på liknande men inte exakt samma sätt. Men eftersom det som drabbar kvinnor betraktas som kvinnohat måste väl det som drabbar män rimligtvis betraktas som manshat? Det är talande att du opponerar dig när jag skriver att män drabbas av det men inte när mimosa skrev att det drabbar kvinnor..  

    Förr eller senare måste man ta på någon man raggar på, annars blir det inte mer än ett samtal. Jag förstår att du som kvinna inte ser några problem där eftersom du inte är den som förväntas ta initiativen. Du kan vänta på att mannen tar nästa steg och riskerar att göra fel, och även om du skulle ta risken att göra nått så är risekn att en man tar illa upp mycket mindre än att en kvinna gör det.  

    Det handlar inte om tillit, det handlar om att man aldrig kan veta säkert hur någon reagerar vid en skilsmässa, hur mycket man än tror att man känner någon så kan man ha fel. Och den typen av anklagelser är väldigt svåra att försvara sig mot, handläggs ofta av inkompetent personal  och många kommer tycka att man skall ta det säkra för det osäkra.. 
    Pedofilskräcken är inte speciellt ny, den började på 80-talet (påhejad av tongivande feminister dessutom) och har rätt långtgående konsekvenser. Det fanns fler manlig förskolepersonal på 70-talet än det finns idag.

    Som sagt är det inte så konstigt att du tycker det verkar överdrivet, men det tycker män om kvinnors klagande också. Och om du förväntar dig att män skall ta kvinnors upplevelser på allvar bör ju vara beredd att ta mäns upplevelser på allvar och inse att du har en begränsad förståelse för hur män har det eftersom du inte är man. 
Svar på tråden Någon mer än jag som är trött på alla incels som hatar på kvinnor jämt?