Ok1020 skrev 2018-11-11 11:52:26 följande:
Ja men man vet inte, det kanske tar sig snabbt för er :) ja alltså min ÄL var rätt punktlig men när jag bara körde med ältester tänkte jag inte på att äggen släppte ett tag efter positivt test. För mig har jag märkt att det släpper mer än ett dygn efter positivt test. Så tidigare månader har vi nog lagt för mkt krut på dagarna innan men och andra sidan ska ju spermierna överleva x antal dagar. Provade minipiller i ca 1 månad i våras men sen kom vi överens om att vi ville ha barn istället. Vissa månader har vi bara lyckats få till det 2 ggr (vid ÄL) pga annat som kommit ivägen..men den här månaden har det gått riktigt bra. Men vågar inte hoppas.. blir så ledsen och besviken då. Ni då?
Okej, håller tummarna denna gång då! Vi är ju rätt så synkade ändå! :) eftersom det var första försöket var vi väldigt flitiga och låg varje dag fem dagar innan äl fram till äl dagen. Tror inte man kommer orka ligga så månad efter månad dock! Jag vågar inte heller hoppas. I mitt huvud har jag redan hunnit fundera över om nästa mens kommer att krocka med något i schemat. Försvarsmekanism garanterat.
Jag har inte bestämt mig när jag ska testa flesta gången. Men äl+10 verkar vara en dag då vissa kan plussa så funderar på att börja då och fram till bim (tre dagar till) då jag ändå har rätt många test hemma. Hur brukar du göra med testande?