• Ok1020

Första barnet

Hej, tycker det är svårt att komma in i de andra trådarna med så många svar.. så jag startar en egen. Har försökt bli gravid sen juni/juli och det börjar bli jobbigt nu när det inte går. Vi ingen problematik som borde påverka, tar CB ältest med dubbel indikator samt börjat med NC sen 1 mån tillbaka. Har längtat så länge och varje gång mensen kommer vill jag bara gräva ner mig själv.

Har förövrigt regelbunden cykel och är under 30. Någon som är i samma situation och vill följas åt?

• Svar på tråden Första barnet
  • Ok1020
    MissKelli skrev 2018-11-18 08:37:10 följande:

Ja, men var ju bara första försöket så jag laddar om för ett nytt försök! Synd bara att det är såå mycket väntande. Nästa bim är på Lucia och det känns ju superlångt dit! Okej Vad spännande! Håller tummarna!

Ja precis, första gången är det ju inre alls konstigt att det inte går. Den där väntan gör sig påmind! Usch, efter dom här månaderna skulle jag nog inte kunna förstå att jag skulle vara gravid utan kanske skulle jag tänka att mensen måste komma för att vänta in nästa ÄL..knäppt haha. Menvi hoppas väntan går snabbt!
  • MissKelli
    Ok1020 skrev 2018-11-18 10:56:08 följande:

Ja precis, första gången är det ju inre alls konstigt att det inte går. Den där väntan gör sig påmind! Usch, efter dom här månaderna skulle jag nog inte kunna förstå att jag skulle vara gravid utan kanske skulle jag tänka att mensen måste komma för att vänta in nästa ÄL..knäppt haha. Menvi hoppas väntan går snabbt!

Nä precis, en gång är ingen gång. Men kan verkligen förstå att det blir värre och värre för varje gång. Jag skulle nog inte heller kunna tro på att jag var gravid. Inte förrän magen syns typ. Hoppas jag med!
  • MissKelli
    Ok1020 skrev 2018-11-22 06:22:28 följande:

Jaha, bim idag och negativt på CB digital :( är så less

Vad jobbigt! Förstår att du är less. Vissa plussar ju lite senare, så behöver ju inte vara kört om mensen inte kommit.

Min mens är slut nu så väntan på äl har börjat.
  • Ok1020
    MissKelli skrev 2018-11-22 17:16:01 följande:

Vad jobbigt! Förstår att du är less. Vissa plussar ju lite senare, så behöver ju inte vara kört om mensen inte kommit.

Min mens är slut nu så väntan på äl har börjat.

Ja men jag skrev en annan tråd på FL om att jag har förhöjd temp också och den stegrade ännu mer idag men ja fick negativt på CB.. och alla svar var att det bara är förhöjd kroppstemperatur och jag är inte gravid. Så det är väl bara att acceptera :/ blir försök 5 nästa månad :/

Åh jag vill också att mensen kan komma så man kan invänta ÄL igen. Då känner man sig så hoppfull!
  • MissKelli
    Ok1020 skrev 2018-11-22 17:25:48 följande:

Ja men jag skrev en annan tråd på FL om att jag har förhöjd temp också och den stegrade ännu mer idag men ja fick negativt på CB.. och alla svar var att det bara är förhöjd kroppstemperatur och jag är inte gravid. Så det är väl bara att acceptera :/ blir försök 5 nästa månad :/

Åh jag vill också att mensen kan komma så man kan invänta ÄL igen. Då känner man sig så hoppfull!

Om tempen är hög och mensen inte har kommit är hoppet inte ute ännu. Ibland kan man ha hög temp under mensen också men det är inte lika vanligt. Om du söker på hcg levels och kollar bilder finns tabeller om hur låg hcg vissa kan ha flera dagar efter bim utan att något är fel. Även om det vanligaste är att man plussar på bim om man är gravid.

Ibland kan lutealfasen bli en dag längre så du får väl se hur tempen är imorgon, om den fortfarande är hög.
  • Ok1020
    MissKelli skrev 2018-11-22 18:36:14 följande:

Om tempen är hög och mensen inte har kommit är hoppet inte ute ännu. Ibland kan man ha hög temp under mensen också men det är inte lika vanligt. Om du söker på hcg levels och kollar bilder finns tabeller om hur låg hcg vissa kan ha flera dagar efter bim utan att något är fel. Även om det vanligaste är att man plussar på bim om man är gravid.

Ibland kan lutealfasen bli en dag längre så du får väl se hur tempen är imorgon, om den fortfarande är hög.

Det är sant, jag kollade på tabellerna. Får ta tempen nu som vanligt och se vad som sker om inte mensen kommer :/
  • MissKelli
    Ok1020 skrev 2018-11-22 19:04:58 följande:

Det är sant, jag kollade på tabellerna. Får ta tempen nu som vanligt och se vad som sker om inte mensen kommer :/

Ja, så tråkigt som det är så är det bara att avvakta i nuläget. Du kommer ju få svar inom några dagar men det hjälper ju inte dig nu :/
  • Ok1020
    MissKelli skrev 2018-11-22 19:29:12 följande:

Ja, så tråkigt som det är så är det bara att avvakta i nuläget. Du kommer ju få svar inom några dagar men det hjälper ju inte dig nu :/

Och där kom mensen ..
  • MissKelli
    Ok1020 skrev 2018-11-23 07:23:44 följande:

Och där kom mensen ..

Åh nej, vad tråkigt! :(
  • MissKelli
    Ok1020 skrev 2018-11-23 07:23:44 följande:

Och där kom mensen ..

Hur gör ni med liggandet kring äl? Har ni en plan ni går efter eller kör ni de dagar ni är sugna?
  • Ok1020
    MissKelli skrev 2018-11-23 20:58:36 följande:

Hur gör ni med liggandet kring äl? Har ni en plan ni går efter eller kör ni de dagar ni är sugna?

Vi kör så gott vi hinner kan varannan dag den veckan jag har ÄL. Inte varje dag, det prövade vi först men då blev det bara hälften av tiden pga trötthet. Så jag ger han 1dags paus emellan gångerna och då borde det iaf funka enligt ?reglerna?. Själv då?
  • MissKelli
    Ok1020 skrev 2018-11-24 06:59:56 följande:

Vi kör så gott vi hinner kan varannan dag den veckan jag har ÄL. Inte varje dag, det prövade vi först men då blev det bara hälften av tiden pga trötthet. Så jag ger han 1dags paus emellan gångerna och då borde det iaf funka enligt ?reglerna?. Själv då?

Ja, då bör det ju alltid finns spermier som väntar på ägget. Vi har ju bara haft ett försök och då körde vi all in med varje dag från fem dagar innan äl och fram till att äl bekräftats. Planen är samma denna gång men om vi blir för trötta blir det varannan. Vi har pratat om att försöka få till det efter middagen istället för sent på kvällen för att inte bli för trötta men det återstår att se om det faktiskt blir så!
  • TrueLove12

Vi har försökt sen nov 2017 ungefär och ev ska göra fertilitetsundersökning men min man ska vara med på dessa oxå.

Ja känt många gånger som dig man blir så himla ledsen varje gång mems dyker upp och man känner ofta hopplöshet.

Jag försöker tänka nu att de inte kommer ta sig detta år för att inte bli besviken sen att de kanske blir bättre nästa år..

Min man är väl mer inställd de kommer när de kommer ta sig ungefär

Svar på tråden Första barnet