• Hedblomster

IVF vintern 2018/2019

Hej!

Någon som ska göra ivf nu i vinter och vill följas åt lite?

Jag och min sambo är 28 och 29 och ska göra vår första ivf och det blir privat på Livio i Falun via en hemortsläkare i Örebro som ligger lite närmare oss än Falun :) Första besöket hos läkaren blir 23 november och jag förutsätter att vi inte hinner börja innan jul men hoppas på januari. Vi har försökt sedan mars 2017 med ett utomkvedshavandeskap i maj 2017. Utredningen gjorde vi klart våren 2018 och den visade inget speciellt men jag har tagit bort en äggledare i samband med utomkvedshavandeskapet.

För ivf i vårt landsting ska det ha gått två år efter en graviditet och vi orkar inte vänta till sommaren 2019. Vi kommer nog börja med att köpa bara en behandling dock, det är ju så dyrt... Håller helt enkelt tummarna för att vi får det lätt!

Hoppas få några att hålla tummarna tillsammans med här!

Blogg: havingyourbaby.vimedbarn.se. Insta: ttcsomewhereinsweden. TTC sen mars-17. X i maj-17.
  • Svar på tråden IVF vintern 2018/2019
  • Hoppomliv
    MrsBaker skrev 2019-02-10 11:15:40 följande:

Vad tråkigt att de hittills slutat dela sig dag 2. Gör man något för att kolla upp varför det har skett vid tidigare försök? Håller tummarna för att ert nästa försök tar sig!

Tack! Nej tyvärr inte, som jag förstår det kan man inte göra så mycket åt det - forskningen har väl inte kommit längre där utan för oss betyder det att förutom min sambos avvikelser på spermierna så är det även dålig kvalité på äggen, alternativt att den nya arvsmassan som bildas inte klarar sig helt enkelt. Så det låter ju inte jättehoppfullt, men vi har två försök kvar så vi vill inte ge upp än även om det känns tungt!
  • LLW
    Hoppomliv skrev 2019-02-10 19:17:34 följande:

Vi kör Menopur! Övergav Gonal-f efter två försök, fantastisk skillnad på befruktningsgraden sedan vi bytte! Låter ju som ett väldigt bra försök för er denna gång! Har du tjuvtestat då, eller ni väntar tills testdag?

Ja det blev det ju för oss också :) tänk att det kan bli sån skillnad!

Jag har tjuvtestat, på ruvardag 9 och igår, dag 12. Tvärnegativt båda gångerna. Tog ett test nyss bara på ?kul? trots att jag vet att det är för sent på dagen. Tyckte jag såg ett svaaaaaaagt streck. Får testa imorgon igen antar jag. Men tyvärr har det kommit mer rosa blödningar nu så börjar tappa hoppet lite :/
  • becca90
    Hedblomster skrev 2019-02-10 18:25:31 följande:

Jag går i Falun!

Okej, upplever du/ni det bra? Tog det långt tid från första kontakt till start med sprutor? :)
  • Hoppomliv
    LLW skrev 2019-02-10 20:45:08 följande:

Ja det blev det ju för oss också :) tänk att det kan bli sån skillnad!

Jag har tjuvtestat, på ruvardag 9 och igår, dag 12. Tvärnegativt båda gångerna. Tog ett test nyss bara på ?kul? trots att jag vet att det är för sent på dagen. Tyckte jag såg ett svaaaaaaagt streck. Får testa imorgon igen antar jag. Men tyvärr har det kommit mer rosa blödningar nu så börjar tappa hoppet lite :/

Hoppas att strecket blir starkare imorgon! Mycket kan ju fortfarande hända!
  • Hedblomster
    becca90 skrev 2019-02-10 21:16:54 följande:

Okej, upplever du/ni det bra? Tog det långt tid från första kontakt till start med sprutor? :)

De har ju inga väntetider för ivf så där går allt snabbt. Vi gjorde inte utredning där dock så vet inget om det och dessutom använder vi hemortsläkare så har egentligen bara varit i Falun vid äggplock och återföring. Vi betalar ivfen själva och från att vi kontaktade dom tills att vi började tog det kanske 1,5 månad för det var stängt över jul och så väntar man ju in menscykeln. Tycker de är väldigt trevliga och duktiga när man är där! Men när jag skulle meddela resultat på testdagen fick jag ringa 8 ggr, lämna ett meddelande samt skicka 2 mail innan jag fick tag på någon och hon jag talade med lät väldigt stressad så det fanns inte tid för några frågor. Vi ska göra fryst återföring i mars om de har tid så får se om jag fortsätter vara nöjd då.
    Blogg: havingyourbaby.vimedbarn.se. Insta: ttcsomewhereinsweden. TTC sen mars-17. X i maj-17.
  • Sommar15
    LinneaWookie skrev 2019-02-11 10:02:02 följande:

Fick bokad tid för FET nu på torsdag runt lunch. Tredje gången gillt..........! <3

Massa lycka till!

Jag gör mitt första fet nästa cykel. Hur är det, vilken dag är det som äl inte får hamna på om man ska sätta in blastocyst? Vår klinik har inte öppet på helgen.... o kan man göra nytt fet direkt på nästa cykel om det inte lyckas? Jag sätter in i naturlig cykel. Så nervös att vi ska behöva vänta ännu längre än vi redan gjort!
  • Mect
    Hoppomliv skrev 2019-02-10 19:17:34 följande:

Vi kör Menopur! Övergav Gonal-f efter två försök, fantastisk skillnad på befruktningsgraden sedan vi bytte! Låter ju som ett väldigt bra försök för er denna gång! Har du tjuvtestat då, eller ni väntar

[quote=79434319][quote-nick]Hoppomliv skrev 2019-02-10 19:17:34 följande:[/quote-nick]Vi kör Menopur! Övergav Gonal-f efter två försök, fantastisk skillnad på befruktningsgraden sedan vi bytte! Låter ju som ett väldigt bra försök för er denna gång! Har du tjuvtestat då, eller ni väntar tills testdag?

Vi fick också byta från Gonal-f till Menopur nu inför andra försöket, sprutstart redan ikväll! Hoppas på bättre resultat :)
  • MrsBaker

8 blastocyster i frysen. Vågar man börja hoppas lite att det ska gå vägen med FET..

• Mect

Lite uppdatering!

Vi fick vårt minus bekräftat igår när vi hade testdag efter vårt FET... Men vi få påbörja en ny behandling på en gång. Så sprutstart redan ikväll, denna gång med Menopur istället för Gonal-f... Hoppas på bättre resultat denna gång!

Svar på tråden IVF vintern 2018/2019