• Hedblomster

IVF vintern 2018/2019

Hej!

Någon som ska göra ivf nu i vinter och vill följas åt lite?

Jag och min sambo är 28 och 29 och ska göra vår första ivf och det blir privat på Livio i Falun via en hemortsläkare i Örebro som ligger lite närmare oss än Falun :) Första besöket hos läkaren blir 23 november och jag förutsätter att vi inte hinner börja innan jul men hoppas på januari. Vi har försökt sedan mars 2017 med ett utomkvedshavandeskap i maj 2017. Utredningen gjorde vi klart våren 2018 och den visade inget speciellt men jag har tagit bort en äggledare i samband med utomkvedshavandeskapet.

För ivf i vårt landsting ska det ha gått två år efter en graviditet och vi orkar inte vänta till sommaren 2019. Vi kommer nog börja med att köpa bara en behandling dock, det är ju så dyrt... Håller helt enkelt tummarna för att vi får det lätt!

Hoppas få några att hålla tummarna tillsammans med här!

Blogg: havingyourbaby.vimedbarn.se. Insta: ttcsomewhereinsweden. TTC sen mars-17. X i maj-17.
  • Svar på tråden IVF vintern 2018/2019
  • melissa8601

Dagen har fortsatt med färgade flytningar (litunus), nu ikväll är det mest ljusbrunt.

Glömde säga men testade i morse efter den rosa litunusen och fick svagt plus. Nu är frågan om det är en sk kemisk graviditet eller ofarligt.

Ska testa imorgon igen såklart för att se om det är svagare eller starkare men det känns inte speciellt hoppfullt tbh.

Är det negativt slutar jag med progesteronet då det isf är konstaterat att det inte är något kvar.

• LLW
    LinneaWookie skrev 2019-02-08 13:08:34 följande:

Hej igen alla!

Jag har varit i tråden förut (och i äldre trådar) och har som vissa kanske minns gått igenom två tidigare försök, ett ET i slutet av oktober som fäste men slutade i MF i vecka 9 :'( , och ett misslyckat FET.

Var tvungen att hoppa över en cykel efter jul då jag inte lyckades hitta ÄL-toppen, men nu är det äntligen dags igen efter vad som känns som en EVIGHET.

Plussade på ÄL-stickan i morse och kommer få boka in en tid för FET i mitten på nästa vecka. Har inte fått tiden än då min barnmorska inte är nåbar nu idag men hon ska ringa upp mig ikväll eller imorgon och meddela dag och tid.

Tredje gången gillt då? Denna gång har jag bestämt att jag inte ska dricka en enda droppe alkohol efter återförandet och tänker verkligen försöka att optimera på alla sätt. Håll tummarna <3 

Och lycka till till er alla i tråden också! 

Hej!! Kul att se dig här igen, förstår att tiden gått så långsamt fram tills nu. Hoppas verkligen det tar sig och stannar denna gång <3 har ni flera kvar i frysen?
  • Mect

Tjuvtestade imorse efter att ha blött lite igår och det var supernegativt, idag har mensen kommit igång ordentligt... Då är det bara arr bryta ihop och hålla tummarna för vårt andra försök går vägen...

• LinneaWookie
    LLW skrev 2019-02-08 20:58:46 följande:

Hej!! Kul att se dig här igen, förstår att tiden gått så långsamt fram tills nu. Hoppas verkligen det tar sig och stannar denna gång <3 har ni flera kvar i frysen?

Hej!<3 Nej vi fick bara tre befruktade så detta är det sista på denna omgång. Tack <333
  • Loviisa89
    Mect skrev 2019-02-08 23:13:08 följande:

Tjuvtestade imorse efter att ha blött lite igår och det var supernegativt, idag har mensen kommit igång ordentligt... Då är det bara arr bryta ihop och hålla tummarna för vårt andra försök går vägen...

Neej, fy vad tråkigt, blir så ledsen för din skull :( Hoppas så att ni lyckas på nästa!
  • melissa8601

Jag började blöda mer i natt och nu också. Känns som vanlig mens med liite mensvärk fast utan slemmet.

Kallsvettades i natt precis som dagen innan mens, men tempen var hög i morse ändå.

Testet idag visade lika svagt som igår, varken mer eller mindre, så får gott fortsätta med mina vidriga lutinus tills det blir negativt ):

• Fröken fräken 80
    melissa8601 skrev 2019-02-09 10:21:10 följande:

Jag började blöda mer i natt och nu också. Känns som vanlig mens med liite mensvärk fast utan slemmet.

Kallsvettades i natt precis som dagen innan mens, men tempen var hög i morse ändå.

Testet idag visade lika svagt som igår, varken mer eller mindre, så får gott fortsätta med mina vidriga lutinus tills det blir negativt ):

Fick också min mens idag. Right on time! :(

Rosa i trosan och vanlig mensvärk.

Har dessutom inga i frysen, så bryter ihop fullständigt hör då 1) jag måste gå igenom hela hormon cirkusen igen. 2) det blir försök nr 2 av de 3 man får från landstinget :((

Börjar tänka att jag får acceptera att vi inte kommer få en liten knodd tillsammans.

Men hursomhelst, ska man fortsätta med litinus trots att man fått sin mens?
  • LLW
    Mect skrev 2019-02-08 23:13:08 följande:

Nej fan vad tråkigt :( Bra att du tillåter dig att bryta ihop men sen gå vidare, man måste få släppa på känslorna efter den tuffa ruvartiden. Hoppas ni lyckas nästa gång! Har ni i frysen eller behöver ni göra om behandlingen?
  • melissa8601
    Fröken fräken 80 skrev 2019-02-09 11:33:13 följande:

Har dessutom inga i frysen, så bryter ihop fullständigt hör då 1) jag måste gå igenom hela hormon cirkusen igen. 2) det blir försök nr 2 av de 3 man får från landstinget :((

Börjar tänka att jag får acceptera att vi inte kommer få en liten knodd tillsammans.

Åh vad tråkigt!

Ja, till mig sa dom att jag skulle fortsätta till TD trots blödning, men när mitt svaga test blir negativt kommer jag sluta och meddela kliniken. Tycker det är helt onödigt att vänta till fredag för att meddela att det definitivt inte funkade denna gång.

Jag hoppas att vi får köra igång nytt ivf direkt på denna blödningen. Fast jag har fattat det som man inte får det utan måste vänta.

Men du kanske får till frysen det andra försöket! Det hade ju vart något :)
  • Fröken fräken 80
    melissa8601 skrev 2019-02-09 10:21:10 följande:

melissa8601 skrev 2019-02-09 11:59:15 följande:

Åh vad tråkigt!

Ja, till mig sa dom att jag skulle fortsätta till TD trots blödning, men när mitt svaga test blir negativt kommer jag sluta och meddela kliniken. Tycker det är helt onödigt att vänta till fredag för att meddela att det definitivt inte funkade denna gång.

Jag hoppas att vi får köra igång nytt ivf direkt på denna blödningen. Fast jag har fattat det som man inte får det utan måste vänta.

Men du kanske får till frysen det andra försöket! Det hade ju vart något :)

Jag kommer nog insistera på att få köra igång igen på denna cykel, väntan är ju sådan mental påfrestning!!!

Har de angett orsak till varför man måste vänta?
Svar på tråden IVF vintern 2018/2019