• SwiftD

    Hot mot rikets säkerhet, ingen bryr sig?

    THE TRILATERAL COMMISSION


     


    The Trilateral Commission was formed in1973 by private citizens within Council of Foreign Relations and


    Bilderberg Group by people like David Rockefeller, Henry Kissinger and Zbigniew Brzezinski.


     


     


    EUROPEAN GROUP - Sweden members


    Annie Lööf, Member of Parliament and Leader of the Centre Party, Stockholm


     


    Carl Bildt, Co-Chair, European Council on Foreign Relations; former Minister of Foreign Affairs of Sweden; former Chairman, Kreab Group of public affairs companies; former Chairman, Nordic Venture Network, Stockholm; former Member of the Swedish Parliament, Chairman of the Moderate Party and Prime Minister of Sweden; former European Union High Representative in BosniaHerzegovina & UN Special Envoy to the Balkans


     


    Maria Rankka, Chief Executive Officer, Stockholm Chamber of Commerce, Sweden


     


    Magnus Schöldtz, Senior Advisor, Wallenberg Foundations AB; former Swedish Ambassador, Stockholm


     


    Tove Lifvendahl, Political Editor-in-Chief, Svenska Dagbladet, Stockholm


     


    Jacob Wallenberg, Chairman, Investor AB; Vice Chairman, ABB Ltd, Ericsson AB, SAS AB/Scandinavian Airlines, Stockholm


     


    DAVID ROCKEFELLER FELLOWS - Sweden members


    Claudia Olsson, CEO, Exponential AB, Stockholm (DRF Representative)


     


    FORMER MEMBERS IN PUBLIC SERVICE


    Anna Ekström, Minister for Upper Secondary School and Adult Education and Training, Ministry of Education and Research, Stockholm


     


    Sauce:


    http://trilateral.org/download/files/membership/TC_list_4_2018(3).pdf


    https://en.wikipedia.org/wiki/Trilateral_Commission




    Jag skrev inlägget på engelska först, orkar inte skiva om det. För er som har svårt att läsa engelska så finns det flera artiklar om ämnet, bland annat här:
    www.expressen.se/debatt/elitorganisationen-som-annie-loof-talar-tyst-om/

    Så min fråga är, vad tycker ni om att vår eventuellt ny statsminister eller utrikesminister är medlem i ett hemligt glabalt sällskap utan insyn?
    Är detta ett hot mot rikets säkerhet?

    Detta strider mot allt ett fritt samhälle bygger på, hemlighetsmakeri är grogrunden för korruption.Borde vi inte sträva efter insyn och öppenhet?
  • Svar på tråden Hot mot rikets säkerhet, ingen bryr sig?
  • SwiftD
    CarinaL26 skrev 2018-11-16 12:26:32 följande:

    Funderat på att söka hjälp för paranoian?


    Du har kanske rätt, det finns absolut inget att se här. Allt är bara en ren slump, kanske bäst jag avgudar någon popstjärna och läser Aftonbladet resten av livet.
    Dumma jag trodde dessa bilder sa mer än tusen ord...
    Jag och min tokiga teori om symbolism... sånt finns ju inte.

  • SwiftD
    Limajo skrev 2018-11-16 12:40:42 följande:

    Det är ju inte hemligt. Det skrivs ju lite då och då om de där sällskapen. Och det är väl jättebra att våra politiska ledare deltar i internationella nätverk.

    Vad är det du tror de konspirerar om?


    Att vi känner till dem är inte deras hemlighetsmakeri, utan att de träffas innanför slutna dörrar och kommer överens om saker som varken du eller jag har någon aning om. Detta är inte någon EU förhandling med valda företrädare utan en blandning av olika personer i maktposition.
    Så en rik person kan i stort sätt köpa sig politisk makt genom dessa hemliga sällskap. Jag skulle inte sagt något om de träffades och diskuterade öppet inför publik. Men självklart har de inget intresse i att hålla mötena öppna.

    Att du inte oroas av detta gör mig än mer orolig. Hur godtrogna och naiva kan människor bli? Eller hur blir man sådan? Hjärntvätt? 
  • SwiftD
    Limajo skrev 2018-11-16 12:40:42 följande:

    Det är ju inte hemligt. Det skrivs ju lite då och då om de där sällskapen. Och det är väl jättebra att våra politiska ledare deltar i internationella nätverk.

    Vad är det du tror de konspirerar om?


    Vad jag tror de konspirerar om?

    Först bör vi reda ut vem "DEM" är och vem som är vem. Annie Lööf är bara en tillgång för "DEM".
    "DEM" är elitens elit, några få släkter runt om i världen så som Rockefeller och Rothschild.


    Du kan se ?DEM? som en maffiaorganisation som tagit över de flesta länder i världen. Länder som inte rättar sig i ledet får rebeller och uppror och sen kommer USA och röjer för att man till slut sätter in en regering som lyder.


    Organisationen är mer komplicerad än så, den har växt och infiltrerat samhällenas alla instanser under många år, minst 50-100 år.


    Man får troligen skriva 10 tjocka böcker för att få med allt ?DEM? är involverade i och vad ?DEM? är. Jag har varken tid eller lust att gå in på djupet, informationen finns redan för den som söker den.


     


    Så till din fråga... på den nivån som Annie Lööf deltar så är det ?need to know? som gäller. ?DEM? samlar personer som kan driva deras agenda och som har positioner och inflytande. The Trilateral Commission är en av många grupper som har hemliga möten. En grupp arbetar med vissa frågor medan andra arbetar med andra. Bara ?DEM? har helhetsbilden. Allt går ut på att ?DEM? ska ha all makt och alla tillgångar.


     


    För hundratals år sedan var ?DEM? faraos, kungar och kejsare. De insåg att om man använde våld och öppet förtryck så revolterade befolkningen och man kunde dö. Efter tusentals år av försök att kuva mänskligheten så kom man på att det bästa var att få människor att tro att de är fria trots att de var slavar. Man införde banker, lån och räntor. Ett system som alltid slutar med att bankerna äger allt. Vi äger inget och måste arbeta åt ?DEM? för att kunna överleva. Även nationer är ju beroende av ?DEM? för att kunna finansiera ekonomin.


     


    En annan förändring de gjorde var att verka utan att synas. Du får gå många led bakåt för att finna den som är ansvarig.


     


    En tredje förändring var att ta makten från media. Med media kan man styra informationen och vad människor känner till. Ett exempel är att förlöjliga de som påpekar en konspiration. Ingen vill väl ju bli ett åtlöje? Detta gör att människor som jag blir förlöjligade oavsett vilka bevis som än presenteras. Människan är ett flockdjur och följer horden och att kliva ut och gå sin egen väg är mot människans natur, detta vet ?DEM? om.


     


    ?DEM? har studerat hur man bäst styr befolkningen, tro mig, de har haft tusentals år på sig. Det är samma släkter som har makten idag som för 500 år sedan, troligen än längre tillbaka.


     


    Jag begär inte att du sväljer allt jag förmedlar, men att man åtminstone har ett öppet sinne och undersöker det själv är det minsta man bör begära. För mig är världen helt upp och ner... folk går runt som zombies och kan inte se det uppenbara. Det finns Internet idag och information kan utbytas i ett globalt nätverk av upplysta personer och vi (sådana som jag) har äntligen möjlighet att väcka världen. Innan Internet var det ju helt omöjligt att återta makten till folket.

  • SwiftD
    Limajo skrev 2018-11-16 13:00:56 följande:
    Men många av de du tar upp är ju folkvalda. Och om några av deras hemliga planer ska genomföras i Sverige måste det gå genom riksdagen.

    Möten kan behöva hållas inför stängda dörrar ibland. Så funkar det på alla nivåer. Och risken att vissa kan köpa sig politisk makt är ju inget nytt, den finns ju fullt öppet utanför de där sällskapen.

    Men återigen - vad konkret är det du är orolig för ska hända?
    Det är inte sant, många av dem i listan är ju privata företagare så kallade CEO. Wallenberg är väl inte folkvald?

    Politiska beslut börjar med lobbyverksamhet. Man påverkar peroner i maktposition så att de arbetar för att driva ens frågor. De i sin tur drar i sina trådar, lovar att X får Y om X stödjer Z.

    Som medborgare utan makt så borde du vilja ha så mycket öppenhet som möjligt. All makt kommer förr eller senare att missbrukas, att stoppa 300 personer med makt i ett slutet rum och tro att makt inte kommer missbrukas i olika utbyten är naivt, rent ut av samhällsfarligt.

    Jag svarade på din fråga i mitt förra inlägg.
  • themia

    Jag kan inte se några större problem med att makternas män och kvinnor pratar med varandra.
    Motsatsen vore betydligt allvarligare

  • Zoegazz
    SwiftD skrev 2018-11-16 13:31:09 följande:

    Vad jag tror de konspirerar om?

    Först bör vi reda ut vem "DEM" är och vem som är vem. Annie Lööf är bara en tillgång för "DEM".

    "DEM" är elitens elit, några få släkter runt om i världen så som Rockefeller och Rothschild.

    Du kan se ?DEM? som en maffiaorganisation som tagit över de flesta länder i världen. Länder som inte rättar sig i ledet får rebeller och uppror och sen kommer USA och röjer för att man till slut sätter in en regering som lyder.

    Organisationen är mer komplicerad än så, den har växt och infiltrerat samhällenas alla instanser under många år, minst 50-100 år.

    Man får troligen skriva 10 tjocka böcker för att få med allt ?DEM? är involverade i och vad ?DEM? är. Jag har varken tid eller lust att gå in på djupet, informationen finns redan för den som söker den.

     

    Så till din fråga... på den nivån som Annie Lööf deltar så är det ?need to know? som gäller. ?DEM? samlar personer som kan driva deras agenda och som har positioner och inflytande. The Trilateral Commission är en av många grupper som har hemliga möten. En grupp arbetar med vissa frågor medan andra arbetar med andra. Bara ?DEM? har helhetsbilden. Allt går ut på att ?DEM? ska ha all makt och alla tillgångar.

     

    För hundratals år sedan var ?DEM? faraos, kungar och kejsare. De insåg att om man använde våld och öppet förtryck så revolterade befolkningen och man kunde dö. Efter tusentals år av försök att kuva mänskligheten så kom man på att det bästa var att få människor att tro att de är fria trots att de var slavar. Man införde banker, lån och räntor. Ett system som alltid slutar med att bankerna äger allt. Vi äger inget och måste arbeta åt ?DEM? för att kunna överleva. Även nationer är ju beroende av ?DEM? för att kunna finansiera ekonomin.

     

    En annan förändring de gjorde var att verka utan att synas. Du får gå många led bakåt för att finna den som är ansvarig.

     

    En tredje förändring var att ta makten från media. Med media kan man styra informationen och vad människor känner till. Ett exempel är att förlöjliga de som påpekar en konspiration. Ingen vill väl ju bli ett åtlöje? Detta gör att människor som jag blir förlöjligade oavsett vilka bevis som än presenteras. Människan är ett flockdjur och följer horden och att kliva ut och gå sin egen väg är mot människans natur, detta vet ?DEM? om.

     

    ?DEM? har studerat hur man bäst styr befolkningen, tro mig, de har haft tusentals år på sig. Det är samma släkter som har makten idag som för 500 år sedan, troligen än längre tillbaka.

     

    Jag begär inte att du sväljer allt jag förmedlar, men att man åtminstone har ett öppet sinne och undersöker det själv är det minsta man bör begära. För mig är världen helt upp och ner... folk går runt som zombies och kan inte se det uppenbara. Det finns Internet idag och information kan utbytas i ett globalt nätverk av upplysta personer och vi (sådana som jag) har äntligen möjlighet att väcka världen. Innan Internet var det ju helt omöjligt att återta makten till folket.


    Hej!

    Ganska många är medvetna om det du pratar om. De har definitivt makt över media och musikindustrin. 2 kanaler som påverkar oss extremt mycket. Jag försöker att inte gräva ner mig för mycket i det ändå, även om det är extremt tydligt när man väl fått upp ögonen för det. Är lätt att känna hjälplöshet och bli deppig då. Har märkt många artister som vill komma upp kör stenhårt på symboliken för att visa de är beredda att marknadsföra propagandan men så fungerar det ju riktigt inte. Men i princip alla ungdomar som växer upp nu känner till pratet om eliten och symboliken de använder. Inget konstigt alls känns det som. Är ju hidden i plain sight. Däremot tror jag många inte riktigt väljer att tro på det, blir för jobbigt att tänka på all korruption. Tog mig många runder innan jag riktigt accepterade att såhär är det faktiskt.
  • Zoegazz
    SwiftD skrev 2018-11-16 13:31:09 följande:

    Vad jag tror de konspirerar om?

    Först bör vi reda ut vem "DEM" är och vem som är vem. Annie Lööf är bara en tillgång för "DEM".

    "DEM" är elitens elit, några få släkter runt om i världen så som Rockefeller och Rothschild.

    Du kan se ?DEM? som en maffiaorganisation som tagit över de flesta länder i världen. Länder som inte rättar sig i ledet får rebeller och uppror och sen kommer USA och röjer för att man till slut sätter in en regering som lyder.

    Organisationen är mer komplicerad än så, den har växt och infiltrerat samhällenas alla instanser under många år, minst 50-100 år.

    Man får troligen skriva 10 tjocka böcker för att få med allt ?DEM? är involverade i och vad ?DEM? är. Jag har varken tid eller lust att gå in på djupet, informationen finns redan för den som söker den.

     

    Så till din fråga... på den nivån som Annie Lööf deltar så är det ?need to know? som gäller. ?DEM? samlar personer som kan driva deras agenda och som har positioner och inflytande. The Trilateral Commission är en av många grupper som har hemliga möten. En grupp arbetar med vissa frågor medan andra arbetar med andra. Bara ?DEM? har helhetsbilden. Allt går ut på att ?DEM? ska ha all makt och alla tillgångar.

     

    För hundratals år sedan var ?DEM? faraos, kungar och kejsare. De insåg att om man använde våld och öppet förtryck så revolterade befolkningen och man kunde dö. Efter tusentals år av försök att kuva mänskligheten så kom man på att det bästa var att få människor att tro att de är fria trots att de var slavar. Man införde banker, lån och räntor. Ett system som alltid slutar med att bankerna äger allt. Vi äger inget och måste arbeta åt ?DEM? för att kunna överleva. Även nationer är ju beroende av ?DEM? för att kunna finansiera ekonomin.

     

    En annan förändring de gjorde var att verka utan att synas. Du får gå många led bakåt för att finna den som är ansvarig.

     

    En tredje förändring var att ta makten från media. Med media kan man styra informationen och vad människor känner till. Ett exempel är att förlöjliga de som påpekar en konspiration. Ingen vill väl ju bli ett åtlöje? Detta gör att människor som jag blir förlöjligade oavsett vilka bevis som än presenteras. Människan är ett flockdjur och följer horden och att kliva ut och gå sin egen väg är mot människans natur, detta vet ?DEM? om.

     

    ?DEM? har studerat hur man bäst styr befolkningen, tro mig, de har haft tusentals år på sig. Det är samma släkter som har makten idag som för 500 år sedan, troligen än längre tillbaka.

     

    Jag begär inte att du sväljer allt jag förmedlar, men att man åtminstone har ett öppet sinne och undersöker det själv är det minsta man bör begära. För mig är världen helt upp och ner... folk går runt som zombies och kan inte se det uppenbara. Det finns Internet idag och information kan utbytas i ett globalt nätverk av upplysta personer och vi (sådana som jag) har äntligen möjlighet att väcka världen. Innan Internet var det ju helt omöjligt att återta makten till folket.


    Hej!

    Ganska många är medvetna om det du pratar om. De har definitivt makt över media och musikindustrin. 2 kanaler som påverkar oss extremt mycket. Jag försöker att inte gräva ner mig för mycket i det ändå, även om det är extremt tydligt när man väl fått upp ögonen för det. Är lätt att känna hjälplöshet och bli deppig då. Har märkt många artister som vill komma upp kör stenhårt på symboliken för att visa de är beredda att marknadsföra propagandan men så fungerar det ju riktigt inte. Men i princip alla ungdomar som växer upp nu känner till pratet om eliten och symboliken de använder. Inget konstigt alls känns det som. Är ju hidden i plain sight. Däremot tror jag många inte riktigt väljer att tro på det, blir för jobbigt att tänka på all korruption. Tog mig många runder innan jag riktigt accepterade att såhär är det faktiskt.
  • Liberté

    Absolut inget konstigt med att vara med i ett slutet sällskap ?

    Dessutom att en logo som liknar något annat skulle vara bevis haha snälla är din medicin.

Svar på tråden Hot mot rikets säkerhet, ingen bryr sig?