• Katten22

Anledningen till att ghosta någon?

Har pratat dagligen med en kille och vi har setts 4 gånger. Vi båda var tydliga med att vi sökte seriöst. Är oftast han som startat samtalen om dagarna och har jsg inte svarat för det inte finns något att svara på har det inte gått lång tid innan han skrivit igen. Jag har alltid tyckt att det varit bra. Vi har pratat om normala saker o han har lagt märke till saker om tex mutt jobb som jsg berättat som tyder på att hsn ändå tänker på mig. Den senaste dejten var hur mysig som helst o vi kunde inte släppa varandra. Hsn höll mina händer under hela kvällen, tog min jacka mm. Jag får alltid ett sms stt jsg ska skriva när jag är hemma så han vet att allt gått bra. Detta även sista dejten. För stt sedan näst kommande dag inte höra av sig alls. Jsg skriver o frågar hur det är med han o får svar dagen efter att det är mycket på jobbet o att han tyvärr blir lite frånvsrsnde. Vi fortsätter små snacka under dagen. Dagarna efter total dissar han mig. Jag skickar snap chst som han inte öppnar trots jag ser han öppnar andras. Mina öppnar han efter ca 12 timmar o svarar inte. Jag tror inte direkt på stt han har mycket på jobbet då han både kollar instagram o snapar med andra.

Jag vill tro att han helt enkelt gör detta av rädsla. Hsn har inga större erfarenheter av förhållande o har sagt att det är svårt stt ha förhållande då han jobbar på annan ort varannan vecka. Har bara så svårt att tro stt han inte skulle tycka om mig efter hur han betett sig..

O borde jag fråga honom eller bara låta det rinna ut?

O om hsn nu tänker ghosta, varför öppnar hsn ens mina snap utan att tablett mug o han fortsätter följa mig på insta o kolkar mina händelser jsg lägger upp..,

• Svar på tråden Anledningen till att ghosta någon?
  • Katten22
    Chattisen skrev 2018-11-26 11:57:08 följande:

Ja usch.. Bäst att hålla sig till de man vet är fina människor!

Mongoliet du verkar vara en rak och ärlig kille, vågar du inte stå upp för ett tappat intresse? Förvånad faktiskt..

Håller med... kan inte på det till stt ghosting skulle vara bra på några sätt. Dels då nsn hela tiden går det ett litet hopp om kontakt o det blir svårt att gå vidare. Sen är det klart att kanske inte alla svar är ärliga varför msn gör slut. Men att bara sluta höra av sig, det är inte ok!! Inte på några sätt, respektlöst o barnsligt..ger då hellre en förklaring o hellre blocka om det blir jobbigt, men stt bara försvinna.......
  • Chattisen
    Katten22 skrev 2018-11-26 12:06:43 följande:

Håller med... kan inte på det till stt ghosting skulle vara bra på några sätt. Dels då nsn hela tiden går det ett litet hopp om kontakt o det blir svårt att gå vidare. Sen är det klart att kanske inte alla svar är ärliga varför msn gör slut. Men att bara sluta höra av sig, det är inte ok!! Inte på några sätt, respektlöst o barnsligt..ger då hellre en förklaring o hellre blocka om det blir jobbigt, men stt bara försvinna.......

Kan bara instämma, osäkerheten finns väl hos alla och man är redo för alla möjliga typer av beteenden hos den man inte känner riktigt, som ett försvar..

Skulle nog kunna låta bli att svara ngn om jag inte inlett ngt, men alltid med ett vänligt avslut först. Rädslan finns såklart att man inte tolkat in rätt signaler och då kanske man drar sig undan pga att man inte vill vara klängig och trög :)

Är inte en rätt person för den här typen av dejting helt enkelt. Föredrar nog mer att prata och träffas irl, det kan vara nog så svårt iof, men raka rör..
  • Honk

Vet inte om jag skulle kalla det rädsla, snarare lathet. Förvånansvärt få verkar kunna ta ett nej särskilt väl utan det blir istället diskussioner om varför och allt möjligt, när allt man egentligen vill är att inte träffa eller höra från personen längre.

Kanske vore bättre med ett "Jag önskar inte att träffa dig längre" och sedan blockera den andra personen, men då finns ju risken att vissa tar det ännu värre.

• Mimmi1900

Jag är i liknande sits, har dejtat en kille 5 ggr nu, och nu märker jag att han skriver mindre/kortare och inte lika ofta. Jag ser igenom hans bullshit. Jag fattar att han tappar intresset. Men ändå släpper han inte.

Jag har bestämt mig att agera precis som honom. Ska inte ta initiativ till att skriva alls.

• Mimmi1900

Något mer jag vill tillägga. Ghosting kan vara okej beroende på vilket stadie man befinner sig i. Dvs om man inte har träffat varandra alls och bara chattat lite är ghosting ganska ok, vanligt dessutom.

Men ghosting efter flera månaders dejtande är inte ok. Då tycker jag att man kan avsluta genom att skriva nåt. Bara så att den andra personen vet och inte väntar eller grubblar i onödan.

• Katten22
    Mimmi1900 skrev 2018-11-26 13:41:35 följande:

Något mer jag vill tillägga. Ghosting kan vara okej beroende på vilket stadie man befinner sig i. Dvs om man inte har träffat varandra alls och bara chattat lite är ghosting ganska ok, vanligt dessutom.

Men ghosting efter flera månaders dejtande är inte ok. Då tycker jag att man kan avsluta genom att skriva nåt. Bara så att den andra personen vet och inte väntar eller grubblar i onödan.

Håller helt med! Det har jag med tänkt.. självklart behöver man inte ge alla förklaringar dom man börjar skriva med. Men har man börjat stt träffas l dessutom gjort det flera gånger o har en kontakt som tyder på stt man har något, då är fet en helt annan sak! Bra skrivet!!
  • Chattisen
    Katten22 skrev 2018-11-26 13:46:10 följande:

Håller helt med! Det har jag med tänkt.. självklart behöver man inte ge alla förklaringar dom man börjar skriva med. Men har man börjat stt träffas l dessutom gjort det flera gånger o har en kontakt som tyder på stt man har något, då är fet en helt annan sak! Bra skrivet!!

Bra skrivet, håller helt med.
  • Katten22
    Chattisen skrev 2018-11-26 14:22:39 följande:

Bra skrivet, håller helt med.

Så varför skickade min dejt en snap idag till mig? Den var inte riktad till just mig men snokar som jag gör så vsr den till mic l 2 till. Mycket möjligt hsn haft fullt upp i veckan men han har ju snapst otroligt mycket med sndra så könns lite konstigt. O han har ju ignorerat just mina i flera timmar o inte ens svarat. Så varför skicka en nu?
  • Mimmi1900
    Katten22 skrev 2018-11-26 14:31:29 följande:

Så varför skickade min dejt en snap idag till mig? Den var inte riktad till just mig men snokar som jag gör så vsr den till mic l 2 till. Mycket möjligt hsn haft fullt upp i veckan men han har ju snapst otroligt mycket med sndra så könns lite konstigt. O han har ju ignorerat just mina i flera timmar o inte ens svarat. Så varför skicka en nu?

Kanske för att han har tråkigt. Min dejt beter sig också konstigt just nu.

Vad tror de? Att man är dum och inte märker beteendet hos dem?
  • Mongoliet
    Chattisen skrev 2018-11-26 11:57:08 följande:

Ja usch.. Bäst att hålla sig till de man vet är fina människor!

Mongoliet du verkar vara en rak och ärlig kille, vågar du inte stå upp för ett tappat intresse? Förvånad faktiskt..

Jag ghostar ju ingen som jag har träffat & haft sex med. Men om man skrivit 4-5 dagar enbart på Tinder tex så raderar jag ibland. Känner att det inte räcker liksom. Har jag träffat någon & känner litegrann men inte tillräckligt så ghostar jag inte utan låter det rinna ut i sanden. Skulle jag då få en fråga, vilket jag har fått så berättar jag sanningen. En del av dessa är ju inte körda för gott men jag vet ju att jag har uppförsbacke med dessa. Samma gäller de tjejerna som kört på det sättet med mig, de får ju kämpa för att få tillbaka mitt intresse. Vissa är körda men jag kan fortsätta att svara på deras meddelande. Ser ju sällan dessa som potentiella flickvänner i famtiden och skulle inte heller lägga ner energi för att få sex med dessa utan dessa hamnar i ett annat fack dvs det facket där dessa är välkomna att komma hit & ha sex med mig men inget annat. Har många olika fack för olika typer av beteende & för olika typer av respons av tjejer jag får.
Svar på tråden Anledningen till att ghosta någon?