• Jagerika

Nya BIM januari 2019

Jag gjorde fel på förra bimlistan men här kan alla vara med , även anonyma!

Som sagt så blir detta vårat 1-års försök! Önskar er alla många plus! :D

BIM-LISTA

1/1-Jagerika

• Svar på tråden Nya BIM januari 2019
  • Tigerkvinna

Har BIM idag och testade därför ett nytt test. Jämfört med mina tidigare pluss i veckan så har vi fått en hyfsat snygg stegring så det ser ju bra ut. =) Nu hoppas vi på en liten i september. 

Önskar er alla lycka till med era pluss och ge inte upp även om det känns tufft!

• Ero13
    Issari skrev 2019-01-28 11:51:03 följande:

Vi har försökt i elva månader. Första gången var i oktober 2017. Då plussade vi på första försöket. Men missfallet kom 4+5, men redan två dagar innan hade min temp börjat falla och samma dag dök den ner under coverline. Vi försökte månaden därefter men pausade sedan några månader innan vi startade i våras igen. Började bli rädd för att vi skulle ha svårigheter att lyckas efter nio misslyckade försök. Men så äntligen har det tagit sig igen, tempen ligger fortfarande högt idag på 4+2. Svårt att bestämma om jag ska fortsätta eller sluta tempa. Tempar du?

Då har ni lite mer i bagaget än vad vi har. Tycker det är så ovisst det här, känns som allt kan hända. Men man får försöka att vara positiv så länge allt är ok :) jag tempar och tänker nog göra det i några veckor till iaf, inte genom hela :) till vecka tolv kanske :)
  • Ereya
    Daphodil skrev 2019-01-28 12:01:35 följande:

Tyvärr är det inte så enkelt.. har också fått spökstreck som fastnat på bild. Men om det är rosa- el blåaktigt ökar ju chansen!

Lägg upp bild här om du vill. =)

Typiskt haha. Jag ställer in mig på mens för säkerhetsskull.

Lägger upp bild nedan men FL brukar ju slakta kvalitén så får se om det syns nåt. Vi provar!

• Desire223
    Ereya skrev 2019-01-28 12:32:52 följande:

Typiskt haha. Jag ställer in mig på mens för säkerhetsskull.

Lägger upp bild nedan men FL brukar ju slakta kvalitén så får se om det syns nåt. Vi provar!

Ser absolut något! Svårt att se färg dock.
  • Issari
    Ero13 skrev 2019-01-28 12:29:27 följande:

Då har ni lite mer i bagaget än vad vi har. Tycker det är så ovisst det här, känns som allt kan hända. Men man får försöka att vara positiv så länge allt är ok :) jag tempar och tänker nog göra det i några veckor till iaf, inte genom hela :) till vecka tolv kanske :)

Ja, allt kan hända! Men så länge en är gravid så ska en vara glad för det. :) Händer något så händer det och då får en ta det då. Jag kommer nog tempa några veckor till, men sen senare i graviditeten så har jag för mig att tempen inte behöver ligga precis lika högt längre, har sett någon kurva på det vill jag minnas. Men jag är inte säker.
  • Jagerika
    KajsaLouise skrev 2019-01-28 10:37:49 följande:

Ja, över 35 har jag också läst. Vi har försökt sen september/oktober. Så inte särskilt länge. Bara att kämpa på!

Ja okej jag fick för mig att det va efter 30! :)
  • Jagerika
    mangon skrev 2019-01-28 12:02:23 följande:

Samma här . Testade igår men tokblankt. Glömde imorse men vet att det ej tagit sig så orkar inte... :(

Bara vänta mensen och försöka igen.

Det löste kännas skönt för er ändå att nu få skicks in papperna och få hjälp!

Jag känner att mensen är påväg och mina bröst är så ömma stt jag snart gråter, men jag tänker att jag kanske är känsligare denna månaden då mensen uteblev förra? Jag har på känn att jag kommer tokblöda snart! Dubbelt upp liksom! Men ja det känns skönt att vi snart kan skicka in dom :) hoppas bara inte det tar mer än 3 månader på stt få komma på undersökning!
  • KajsaLouise
    Jagerika skrev 2019-01-28 16:17:58 följande:

Ja okej jag fick för mig att det va efter 30! :)

Det borde vara det. Händer en massa (dumt) i kroppen efter 30 tycker jag :P
  • Ero13
    Issari skrev 2019-01-28 13:33:32 följande:

Ja, allt kan hända! Men så länge en är gravid så ska en vara glad för det. :) Händer något så händer det och då får en ta det då. Jag kommer nog tempa några veckor till, men sen senare i graviditeten så har jag för mig att tempen inte behöver ligga precis lika högt längre, har sett någon kurva på det vill jag minnas. Men jag är inte säker.

Precis:) man ska ju vänta sig något som är bra och vara lycklig för det och inte oroa sig för alla tråkigheter som skulle kunna hända. Har också för mig att jag läst att tempen kan sjunka lite efter ett tag :) <3
Svar på tråden Nya BIM januari 2019