• Jagerika

Nya BIM januari 2019

Jag gjorde fel på förra bimlistan men här kan alla vara med , även anonyma!

Som sagt så blir detta vårat 1-års försök! Önskar er alla många plus! :D

BIM-LISTA

1/1-Jagerika

• Svar på tråden Nya BIM januari 2019
  • Sunnanäng
    Issari skrev 2019-01-29 12:49:10 följande:

Vi har lyckats pricka in ÄL alla de nio månader då det inte tagit sig. Så jag antar att det helt enkelt inte varit optimala förhållanden eller ?rätt? ägg/spermie. Även om ni haft lätt tidigare så är ju din kropp lite äldre nu och det kanske kan påverka också. Har rosenrot hjälpt? Jag har inte vågat mig på några sådana saker, har ändå regelbundna cykler och tydlig ÄL.

Du har så rätt! Bara att köra på - förr eller senare tar det sig! Rosenrot har gett mig tydligare ägglossningar och lite kortare cykler så för mig har det funkat bra. Nu vågar jag knappt köra utan!
  • Issari
    Sunnanäng skrev 2019-01-29 19:25:44 följande:

Du har så rätt! Bara att köra på - förr eller senare tar det sig! Rosenrot har gett mig tydligare ägglossningar och lite kortare cykler så för mig har det funkat bra. Nu vågar jag knappt köra utan!

Det jag är rädd för angående rosenrot är om ÄL skulle ske för tidigt så att inte ägget hinner mogna ordentligt. Jag har oftast ÄL på dag 16, även om det just denna cykeln var på dag 18. Men det känns på sätt och vis betryggande att jag vet att ägget hunnit mogna ordentligt. :) Men för de som har väldigt långa cykler så kan det säkert vara toppen!
  • Issari
    Ero13 skrev 2019-01-29 18:43:47 följande:

Kan också känns så om jag inte har ätit på ett tag. Min temp är fortfarande hög också :) jag är på 3+6 :) jag är ännu bara på äl+13, hade tänkt att ta ett till test imorgon och en med veckindikator på söndag:) mitt test i söndags visad 1-2 veckor.

Du kanske kan lägga upp en bild på ditt test imorgon så jag får se hur strecket ser ut för dig?
  • Ereya
    Issari skrev 2019-01-29 21:16:46 följande:

Du kanske kan lägga upp en bild på ditt test imorgon så jag får se hur strecket ser ut för dig?

Rosenrot ges till nygifta par i Kina för god tur, fertilitet och god hälsa. Tror inte det är dåligt för dig att testa en månad, den fuckar inte upp cykeln utan ger en stor skjuts i rätt riktning :)
  • Issari
    Ereya skrev 2019-01-29 21:42:54 följande:

Rosenrot ges till nygifta par i Kina för god tur, fertilitet och god hälsa. Tror inte det är dåligt för dig att testa en månad, den fuckar inte upp cykeln utan ger en stor skjuts i rätt riktning :)

Nä, jag tror inte det är farligt på något sätt. Men i mitt fall så har jag regelbunden och tydlig ÄL så jag har inte känt något behov av det. Av elva månaders försök så har vi plussat två av dem, nu senast i söndags. Så det har ju funkat ändå.
  • Jagerika

Bim idag eller i morgon , har inga test hemma men tog ett i måndags på ÄL+12 ( Bim-2). Jag känner mensvärk men inte lika starkt som när mensen ska komma, ömma bröst och det gör ont ibland i bröstvårtorna. Tror ni det är kört för det va negativt i måndags? Borde det inte visa på ÄL+12? Är idag på CD60 utan mens, om man räknar från när mensen kom sist.

• Fian89

Idag kom mensen så jag hoppar vidare till februaritråden. :( Grattis till alla ni som plussat och lycka till till er som inte vet med säkerhet ännu!

• Meili
    Jagerika skrev 2019-01-30 06:46:30 följande:

Bim idag eller i morgon , har inga test hemma men tog ett i måndags på ÄL+12 ( Bim-2). Jag känner mensvärk men inte lika starkt som när mensen ska komma, ömma bröst och det gör ont ibland i bröstvårtorna. Tror ni det är kört för det va negativt i måndags? Borde det inte visa på ÄL+12? Är idag på CD60 utan mens, om man räknar från när mensen kom sist.

Det finns fortfarande chans om du testade på -2, jag hade tagit ett nytt någon dag efter BIM om jag var du! Håller tummarna.
  • Meili

Själv fick jag mens för ett par dagar sen, det jobbiga denna gången var att den var försenad samt att jag fick spottings 5 dagar innan mensen kom igång på riktigt så blev lite hoppfull där.

Men jag slutade ju också med nuva-ring i sep/okt och mensen har inte blivit regelbunden ännu och har fått en ström av hormon obalans sen dess, nuva-ringen blockade nog allt detta tidigare hehe.

Har beställt fler ÄL-tester, även dem från CB med gubben för jag hade svårt att tyda rfsu. Grattis alla som plussat! Till vi andra, ses i februari tråden.

• Jagerika
    Meili skrev 2019-01-30 08:02:17 följande:

Det finns fortfarande chans om du testade på -2, jag hade tagit ett nytt någon dag efter BIM om jag var du! Håller tummarna.

Ja men det kan också varit på -3 för va jätte öm i magen 15&16 januari så nån av dom dagarna va ÄL :) jag tror inte jag vågar testa fören typ Bim+5 eller nått, blir alltid så besviken så det är bra att jag inte ha test hemma haha :)
Svar på tråden Nya BIM januari 2019