• Jagerika

Nya BIM januari 2019

Jag gjorde fel på förra bimlistan men här kan alla vara med , även anonyma!

Som sagt så blir detta vårat 1-års försök! Önskar er alla många plus! :D

BIM-LISTA

1/1-Jagerika

• Svar på tråden Nya BIM januari 2019
  • FruW85
    nathalieejj skrev 2019-01-29 12:03:32 följande:

Jag är FRUSTRERAD! Behöver typ hjälp råd och stöd nu! Jag tog ju ett test igår kväll som visade 2 streck, inte supertydligt men man såg?? Idag pytte och digital visar ej gravid. Bim-3 och jag är så arg, finner inget hopp alls längre!! Otroligt vattniga flytningar, svullen mage. Varför jävlas testen med mig??

Jag ser absolut något där. Mina test var också svaga i början, så det är egentligen bara att hålla ut och vänta lite till. Väldigt frustrerande, jag vet :(

• nathalieejj

Men mina har varit konstiga. Vissa har visat sen dagen efter inget sen visat igen dagen efter det och nu svagt. jag fattar lixom inte. Jag har alltid plussat på bim-3 förut. Har du regelbunden mens? när plussade du på riktigt?

FruW85 skrev 2019-01-29 12:20:47 följande:
    Jag ser absolut något där. Mina test var också svaga i början, så det är egentligen bara att hålla ut och vänta lite till. Väldigt frustrerande, jag vet :(
  • FruW85
    nathalieejj skrev 2019-01-29 12:35:52 följande:

Men mina har varit konstiga. Vissa har visat sen dagen efter inget sen visat igen dagen efter det och nu svagt. jag fattar lixom inte. Jag har alltid plussat på bim-3 förut. Har du regelbunden mens? när plussade du på riktigt?

Hm. Ja det är ju faktiskt konstigt. Du kanske borde få göra ett blodprov för att kolla, för det borde ju inte hoppa fram och tillbaka sådär? Har du testat olika tider på dagen, druckit ovanligt mycket eller testat med olika test?
    På äl+20 fick jag ett rätt tydligt test, så då vågade jag faktiskt lita på det. Ja, plus/minus några dagar. Nu är det direkt efter ett ma så just den här cyklen var mycket längre än vanligt. Men sist plussade jag lika sent som nu.
  • Issari
    Sunnanäng skrev 2019-01-29 08:59:15 följande:

Tack, ja så coolt, man vet aldrig! Här håller man på med liggscheman och ÄL-test och rosenrot och fan och hans moster, ligger perfekt i cykeln och så tar det sig ändå inte. Och så vips! Kroppen är bra lurig. Men mkt som ska stämma! Haft den oförskämda turen att bli gravid på första försöket 3 ggr (2 barn och nu sist MA) så kan inte låta bli att undra. Förstår det låter knäppt i andras öron när man försökt i år eller mer, men man jämför ju med hur ens kropp betett sig förut även om det verkar bortskämt. Grattis till ert plus och bra kämpat! <3

Vi har lyckats pricka in ÄL alla de nio månader då det inte tagit sig. Så jag antar att det helt enkelt inte varit optimala förhållanden eller ?rätt? ägg/spermie. Även om ni haft lätt tidigare så är ju din kropp lite äldre nu och det kanske kan påverka också. Har rosenrot hjälpt? Jag har inte vågat mig på några sådana saker, har ändå regelbundna cykler och tydlig ÄL.
  • Issari
    Ero13 skrev 2019-01-29 10:30:10 följande:

Jag har molvärk mest hela tiden, kliar i brösten och de är ömma, jag är trött och fryser. Sedan så är jag törstig och kissar mer än vanligt :) du då?

Jag var väldigt sömnig förra veckan, har molvärk som kommer och går, om det gått ett tag sedan jag åt/drack så känns det lite i matstrupen ovanför magsäcken (inte direkt illamående men lite åt det hållet), ömma bröst, hård i magen, törstig, kissnödig. Hade dessutom hormonhuvudvärk både söndag och måndag. Bättre idag dock. Idag är jag på 4+3 och tempen är hög och digitalt test visar 2-3 veckor så jag hoppas verkligen att det vill stanna och utvecklas som det ska. Vilken dag är du på nu?

Jag vet inte hur det brukar vara men det känns som om mina streck på stickan ÄL+15 känns väldigt starkt jämfört med andras - men de flesta testar kanske tidigare. Någon som har test från ÄL+15 att visa?
  • mangon
    Tigerkvinna skrev 2019-01-29 10:06:56 följande:

Så tråkigt för er. Hoppas ni snart får ert efterlängtade pluss =) Håller tummarna för er nästa månad

Tack snälla du! Jag hoppas vi går vårt plus snart. Det är fint att få ta del av andra glädje i dessa trådar iallafall. Blandad glädje med frustration över att man själv får mens månad efter månad. :)
  • mangon
    Fian89 skrev 2019-01-29 10:14:18 följande:

Jag funderar också på att testa rosenrot. Men jag undrar om man kan ta det även om man har regelbunden cykel och ägglossning varje månad (hittills iaf)? Eller kan det fucka up något då?

Jag har regelbundna cyklar. Känner även om väldigt tydligt. Men jag tänker att det inte borde skada att testa. Är så sjukt trött just nu och rosenrot ska ju pigga upp så jag tänker att jag kör. :)
  • mangon
    Desire223 skrev 2019-01-29 10:28:19 följande:

Usch jag förstår dig. Har kört rosenrot två cykler nu och fått ägglossning båda gångerna, innan hade jag ingen på tre månader. Ska dock testa Royal Jelly kommande cykel om det inte tagit sig nu. Kram

Har du börjat mensens första dag & tagit fram till äl? Testat med äl stickor?
  • Desire223
    mangon skrev 2019-01-29 13:30:25 följande:

Har du börjat mensens första dag & tagit fram till äl? Testat med äl stickor?

Japp precis :). Körde med äl stickor nu, och så tempar jag
Svar på tråden Nya BIM januari 2019