• Anonym (Förvirrad)

    Han minns inte ens namnet på sina ligg!

    När jag träffade min kille så framstod han som en ensamvarg... han pratade om sig själv så också. Om att han inte haft ett förhållande på väldigt länge, över 10 år, och att han varit ganska ensam pga dålig självkänsla.

    Han är fantastisk... men efter många samtal och grottande i för mycket historia och detaljer så har jag fått veta saker som jag tycker är jobbiga. Dels att han legat med många fler än jag trodde i och med den bilden han förmedlade av sig själv i början. Och dels att han inte ens vet namnet på fyra av dem!! Han har gjort massa saker och haft sex med andra personer närvarande i samma rum osv.

    Det får mig att tänka på honom som en respektlös person. Hur kan man vara så objektifierande och sugen på sex att man inte ens vet vad de heter?

    Min bild av honom har förändrats jättemycket, jag har fått en sån douchig bild av honom och jag vet inte om jag kan lita på honom som person.

    Jag älskar honom men jag vet inte hur jag ska tänka om det här.

    Han är vuxen, över 30.

  • Svar på tråden Han minns inte ens namnet på sina ligg!
  • Anonym (mamma39)

    Jag kommer absolut inte ihåg namnet på alla jag har haft sex med! Jag är tjej, 39. Man är inte en dålig människa pga det. Ge honom en chans. Kram 

  • Bibbidi

    OCH?

    Hur länge är man med ett random ligg? Max några timmar. Jag kommer inte ens ihåg namnet på alla gamla kursare på Universitetet trots att vi var i samma klass i flera år!

  • Jojohanna

    Herregud, han är en människa på 30 plus. klart han haft ett liv innan er?


    Jag är en kvinna på 40 +, har haft sex med mer än 100 män, en del i swingerssammanhang. Har ingen aning om vad många av dem heter. de har gett mig njutning för stunden, precis som jag gett dem. Vuxna människor leker på lika villkor som de vuxna vi faktiskt är.
    Jag vill gärna ha del av den jag dejters historia, det säger en del av vem han är. sen spelar det ingen större roll om han varit med 100 kvinnor eller en, det är bara intressant att veta.

  • Toulouses

    Tycker du ska försöka att inte ta saken på så stort allvar.

    Jag är tjej, många av mina vänner samt jag minns inte namnet på vissa man legat med på fyllan. Det är historia. Inget som har nån betydelse idag. Mycket händer på några år och mycket händer när man är yngre.

    Sånt där är jobbigt att veta svaret på.

    Jag vet att min man legat med väldigt många.

    Mest är jag glad att han fått uppleva det. Men jag vill inte veta siffran och inte heller vem folk är.

  • Noname00
    Jojohanna skrev 2018-12-14 11:27:09 följande:

    Herregud, han är en människa på 30 plus. klart han haft ett liv innan er?


    Jag är en kvinna på 40 +, har haft sex med mer än 100 män, en del i swingerssammanhang. Har ingen aning om vad många av dem heter. de har gett mig njutning för stunden, precis som jag gett dem. Vuxna människor leker på lika villkor som de vuxna vi faktiskt är.
    Jag vill gärna ha del av den jag dejters historia, det säger en del av vem han är. sen spelar det ingen större roll om han varit med 100 kvinnor eller en, det är bara intressant att veta.


    Kör du swing fortfarande, är det privat eller Clubar?
  • Richard1986

    Gräv inget mer i erat förflutna. Det som har hänt har hänt och det kan ingen av er ändra på så det är bara lönlöst att hålla på och fråga ut varandra om det...

  • Anonym (tjej)
    Anonym (Förvirrad) skrev 2018-12-13 12:53:00 följande:
    Har detta varit ONS på fyllan misstänker jag då? Det får mig att fundera på hur seriös han är som person. De jag legat med har jag haft ett genuint intresse av att lära känna osv. Är väl svårt för mig att förstå det där då jag själv inte skulle vilja ha sex med någon jag knappt vet vem det är. Var utsatt för ett övergrepp som ung och sedan dess är tilliten och tryggheten nr ett för mig. Jag får väl försöka lära mig mer för att förstå bara.
    Det behöver inte bara vara på fyllan heller. Det är lite såhär man ligger nuförtiden. Man gör det med vill med vem man vill. Och det är inget fel i det!
    Har man också varit mycket ensam är det ju inte konstigt att man tar alla chanser till intimitet man kan få.

    Råder dig att inte fråga killar om sånt här. Är man känslig är det lättare att inte veta.

  • jrockyracoon

    Hej TS!

    Jag tror att din fråga upplevs som en anklagelse för många här som känner att de blir personligt träffade och får personliga associationer.

    Men i vilket fall så undrar jag också på vilket sätt mannen skulle vara sämre för att han har haft mycket sex med kvinnor i olika sammanhang? Om det nu är så att du älskar honom, och ni har en fin relation tillsammans just nu, så är väl det toppen? Varför förstöra det och börja grotta ner dig i saker som inte har någon betydelse för den han är idag?

    Om han skulle vara flirtig mot andra tjejer, skulle saken vara en annan. Är han det? Annars tänker jag att vi alla snart kommer att ligga döda i jorden, så det gäller att inte i alltför stor grad hänga upp sig på saker som inte har någon praktisk betydelse.

    Det viktiga är väl att ni två har en bra relation tillsammans idag och att han är en bra man för dig idag och i framtiden?

  • Studentpappa

    Jag bodde några vintrar som säsongare i fjällen när jag var ung, blev friskt knullande ett tag och inte minns jag namnet på många. Frågade inte ens i vissa fall om jag ska vara ärlig, ser inte vad det spelar för roll.

    Saker som hänt på fyllan är ju inget man sparar i familjealbumet direkt. Jag festade hårt, knullade runt, träffade mamman till mina barn, slutade knulla runt och är sedan 15 år tillbaka tillsammans med samma kvinna och har för längesedan slutat festa. Det hörde till ungdomen och är i vissa fall roliga minnen och i andra pinsamma, men det är ju inget jag pratar om direkt jag ser inte vitsen med det. Jag vet att det inte skulle uppskattas, så skryter din kille om det kanske man ska dra åt sig öronen för då har han nog inte mognat, annars behöver det inte vara ett problem.

    Idag har jag utbildning, bra jobb och är en modern pappa som vabbar, diskar och tvättar. Så hopp finns även för oss som inte levt i celibat


    Ride it like you stole it
  • Richard1986
    Anonym (Stine) skrev 2018-12-13 20:47:31 följande:

    Det är väl ändå en ganska stor skillnad? Och jag pratar inte om att det behöver vara något emotionellt utan mer respekt. Kvinnan du ligger med kan bli gravid, hon kan potentiellt bli mor till ert barn. Den risken finns alltid vid sex (inte vid massage). Det är det som gör att sex har en helt annan innnebörd


    Jag skulle personligen inte jämföra mina tillfälliga sexpartners med kunder hos massören men jag förstår vart han vill komma. Vissa kan ha sex utan att det blir personliga känslor involverade. Andra kan inte det. Vill man inte veta och har lätt för att gå omkring och grubbla så ska man inte fråga. Själv är jag swinger sedan många år och jag kan säga att då om någonsin krävs det att man håller reda på sina personliga känslor och klarar av att hålla sig till gemensamt uppsatta avtal och regler även i "stundens hetta".

    Min äldsta dotter blev oplanerat till med en kk för flera år sedan så jo graviditet kan uppstå även med tillfälliga partners...
  • Zombie von Rymmen
    Anonym (Förvirrad) skrev 2018-12-13 15:04:13 följande:
    Håller med. För mig är sex intimt, privat... men alla tänker väl inte lika. Vissa slarvar runt som om det inte var nåt värt att ge sin kropp till nån annan.

    Jag känner i stort sett likadant. Men jag missunnar inte de som har sex mer lättvindigt. Tvärtom avundas jag dessa en del.

    Det finns något som heter demisexualitet. En demisexuell person kan endast utveckla sexuell attraktion till någon efter att ha skapat ett starkt känslomässigt band till personen. Läs gärna om det. Det var väldigt intressant för mig när jag fick höra talas om det, kändes upplysande och färgade min världsbild, men jag betraktar mig inte som det.


     


    Anonym (Förvirrad) skrev 2018-12-13 15:07:16 följande:
    Nej båda har frågat. Han vet mycket om mig med... han tycker det är jobbigt också. Skillnaden är väl att jag inte gav en helt annan bild av mig själv i början.
    En kan väl ändra sig. Byta bana i livet. Han har ju varit ärlig. Du borde uppskatta det istället. Alla människor har ett bagage.
Svar på tråden Han minns inte ens namnet på sina ligg!