• linsen79

    PGS utomlands

    AsDfg78 skrev 2019-11-18 12:11:07 följande:
    Tusen tack för svaret

    Just nu lutar det åt att göra ett försök direkt med vårt andra embryo och om inte det går vägen kanske det får bli ERA sen...

    Hittade du ingen klinik för ERA i sthlm (misstänker att du bor här eftersom du gick på gyn vid Hornstull ), eller varför blev det i Gbg?
    Vad spännande! Insättning snart då?

    Nej, jag hittade ingen klinik i Stockholm som fortfarande utförde ERA. De gör det i Uppsala men tror det var semesterstängt när jag ville göra det så fick bli Göteborg istället. 
  • linsen79
    pixie78 skrev 2019-11-28 14:31:02 följande:

    Hur har det gått för dig? Är du förbi vecka 12 nu? Hoppas!!


    Glömde fråga en sak - vi har ju bokat in vårt uppstartsmöte nu i Helsingfors och ska dit den 13:e. Spännande och så nervöst. Känns som att insatsen är större nu på nåt sätt jämfört med att åka till Uppsala. 


    Hur funkar det med medicinerna? Får man de på svenska recept så att man kan ta ut dom i Sverige?


     


    Åh vad spännande! Vet du vilken läkare du ska ha? Jag tyckte det var jättenervöst att åka till Ovumia första gången. Ny behandling, ny stad, nytt land. Hade knappt varit i Helsingfors innan. Tredje gången började dte kännas lite som "hemma". Gillar staden. :) 

    Vi fick europeiska recept utskrivna. Någon slags EU-standard tror jag. Apoteken ska lämna ut på dem men något apotek jag gick till var jätteokunniga och vägrade. Då fick jag hjälp av min gynekolog att skriva ut nytt. Men det ska funka! Säger de nej så insistera! 

    Jag är i vecka 14 nu! Känns helt sjukt! Och jag ser verkligen gravid ut. Magen kom mycket snabbare nu än förra gången. Känns fortfarande overkligt trots det... Och oroar mig såklart. Men varje vecka som går är ju en vinst.  
  • linsen79
    AsDfg78 skrev 2019-11-29 23:34:45 följande:

    Hej!

    Spännande med uppstart i januari!

    Vi har tid för insättning på torsdag nästa vecka. Gjorde UL i går i Stockholm (Crocus UL klinik). Bekymrar mig nu för att de upptäckt några myom i livmodern och har läst att detta kan försvåra graviditet. Ovumia verkar dock inte tycka att det är ngt som behöver åtgärdas.

    6 blastocyster på 26 ägg låter kanske lite men jag har ingen aning om vad som är "normalt". Jag fick 5 st på 16 ägg och det tyckte de var bra (dock bara 2 som fick "godkänt" på PGS men det var också bra sa de...).

    Jag har fått alla recept i post eller mail och kunnat hämta ut i Sverige. Har funkat smidigt.


    Jag har också haft myom (och polyper). Ett togs bort med hystroskopi månaden innan jag åkte till Ovumia. Men sen upptäckte min svenska gynekolg ett till. Det satt dock i livmoderväggen och inte inne i livmodern. Min gyn var orolig för detta men Ovumia verkade inte tycka att dat var någon fara när de kollade ultraljudsbilderna. Och jag blev ju gravid. Men kankse bra att kolla upp ändå? Min syster har haft mycket problem med myom och missfall som eventuellt berott på det. 
  • linsen79
    AsDfg78 skrev 2019-12-08 23:06:19 följande:
    Härligt att vara förbi den magiska v 12 gränsen

    Insättningen gick bra. Fick ett embryo som börjat "kläckas" vilket tydligen är bra, har dock ingen bra känsla den här gången så jag är inställd på ett minus...

    Om det blir så (minus alltså) ska jag kolla upp de där myomen. De verkar inte påverka så mycket möjligheten att bli gravid eftersom jag blivit det 3 ggr naturligt senaste 2 åren (alla blev MF). Den gyn som gjorde undersökning efter MF har inte ens nämnt dem, så antingen väldigt slarvig gyn eller obetydliga myom tänker jag.
    Låter som om myomet inte är nån fara då, men såklart bra att ha det i bakhuvudet om dte inte går vägen. Men nu håller vi tummarna! 
  • linsen79
    Snurranfian skrev 2019-12-10 21:10:37 följande:

    Tjena! Ser att många av er varit på Ovumia i Helsingfors. Vi var där för en äggdonation nyss..vår första. Gick tyvärr inte vägen. Har bara en blasto i frysen nu. Så nervös den inte ska klara upptiningen. huuu! Inte gjort PGS. Måste bara fråga... Hur har ni upplevt besöken på kliniken? Jag blev rätt chockad när jag kom dit... Vi hade bara haft skypemöte med läkaren (som var mkt bra) och maken va dit o lämnade sitt bidrag.Allt gick så fort när jag va där för insättning... trodde vi skulle få träffa Mari, läkaren vi skypat med men icke. Träffade en annan läkare... allt tog typ 5 min o sen klart. De mätte inte ens slemhinnan innan insättning.. trots att jag bara mätt den på CD 11 och insättnigen blev CD25. Sen hade jag haft mycket menskramper under förbehandlingen..nämnde det på insättningen men fick typ inget svar på det. Kändes bara så opersonligt och som löpande band. :( Får se när vi kan göra FET. Om det misslyckas tror jag inte vi har råd med ytterligare nytt donatorförsök. :/


    Oj, vad tråkigt! Låter ju verkligen inte särskilt kul. 

    Jag har haft en bra upplevelse. Träffat min läkare Mari alla tre gånger (första samtal, plock, insättning). Sen mycket kontakt med mail och skype mellan. Upplever henne som väldigt noggrann. Jag kontrollerade ju slemhinnan i Sverige innan och Mari ville avbryta flera gånger pga det inte såg perfekt ut. Så tog några månadre innan vi kunde återföra. På insättningen kollade hon slemhinnan och den såg bra ut. Dock hade jag en liten blödning (som antagligen kom från livmodertappen) och hon var inte särskilt glad över det. Men vårt embryo var redan upptinat och hon ville inte frysa det igen så vi körde på ändå. Men både vi och Mari var nog rätt pessimistiska. Som tur var gick det vägen för vi hade inget alls i frysen. 

    Hoppas ni bli bättre omhändertagna nästa gång! Måste väl gå att kräva att få träffa "sin" läkare? 
  • linsen79
    Snurranfian skrev 2019-12-11 09:52:22 följande:
    Härligt att ni fått så fint bemötande och att det gick vägen! Enda gången jag haft kontakt med Mari är första skypesamtalet... sen har det endast varit via koordinatorn. Känns mest som standardsvar där.... Vid insättning fick vi träffa Dr Dobrek som var lite svår att förstå. Jag sa till om att ag önskade att de kollade slemhinnan (för märkte att de inte tänkte göra det) då körde hon ultraljudet på magen lite snabbt o kollade en sekund och sa "looks good". mätte inget. Suck.

    Ska verkligen kräva att träffa Mari nästa gång. Det är det sista vi har i frysen..

    En vän har ett flera missfall efter ÄD där och aldrig blivit uppringd av läkaren.. bara koordinatorn som sagt "va tråkigt" typ. Vi måste haft otur :/
    Det låter verkligen jättedåligt! Vad tråkigt att ni haft det så rörigt. :(

    Jag mailade direkt med Mari (eller via någon slags system de hade). När det hällde recept och lite mer adminsaker mailade jag direkt med någon som kanske var typ administratör eller nåt. Men fick nästan alltid snabba och tydliga svar. 

    Har du gjort ERA-test? I Sverige när jag gjort behandling via landstinget har de heller aldrig brytt sig om slemhinnan vid insättning. Jag har gjort FET  i naturlig cykel och då har det typ bara varit att kolla ägglossning och sen bara sätta in. Har typ inte kollat något inför insättning. Trodde det kanske mest gjordes vid ERA-test för att säkerställa at behandlingen gett resultat? 
  • linsen79
    pixie78 skrev 2019-12-11 14:59:12 följande:

    Vad tråkigt att det inte har känts bra för er. Förstår att ni skulle vilja ha ett annat bemötande och att det känns extra känsligt nu när det kanske är sista försöket. Mejla/ring och försök förklara hur det känns tycker jag. Kanske kan du mäta slemhinnan i Sverige inför nästa insättning?


    Det här med att mäta slemhinnan känns nytt för mig trots fem insättningar i Sverige. Det har jag aldrig gjort inför en insättning. Det har som du beskriver din insättning gått på 2 minuter. In, hälsa på embryologen och läkaren och sen tjoff in med blastocysten och ut igen. Verkligen såå snabbt. Inget ultraljud eller nåt. Så konstigt egentligen. Har satt in i naturlig cykel så vet inte om det beror på det?


    Vi ska ju på uppstartsmöte den 13 januari med en läkare som heter Jarna Moilanen. Ska komma ihåg att fråga om det här med mätning av slemhinna då.


    Samma erfarenhet som jag har, har aldrig kollat slemhinnan förut. Trodde det kanske berodde på att jag inte gjort ERA-test innan, men det kanske bör göras ändå? Känns ju ganska rimligt att den kan spela in. Jag fick ju avbryta simuleringen två gånger inför återföring eftersom slemhinnan inte såg ut som den skulle. Nog jättebra att fråga om det iaf!
  • linsen79
    pixie78 skrev 2020-01-09 11:30:23 följande:

    Hej! Hur går det för dig? Har du haft RUL nu? Håller tummarna för att det går bra och att du mår bra... :)

    Ska till Ovumia nu på måndag den 13:e. Vår läkare heter Jarna Moilanen. Funderar på det här med ERA. Svårt att hitta info men på en Riga-sajt stod det att man tar provet den 21 dagen i cykeln eller 7 dagar efter LH-stegring. Jag kollade med ÄL-test denna månaden och hade utslag den 6:e vilket skulle betyda att den 13:e är 7 dagar efter stegringen. Vilket ju är samma dag vi är där! Undrar så om det går att ta testet då när vi ändå är där. Vad fick du för info kring detta med tidpunkt för testet? När tog du ditt test? Tog du i naturlig cykel eller var du stimulerad med Letrozol eller liknande? 


    Hoppas så himla mycket att vi hinner börja med sprutorna denna mensen (som kommer den 22:a). Men antar det beror på vad testerna visar. Har beställt min gamla journal också från CVL så de kan se hur förra stimuleringen gick till. Jag blev ju överstimulerad då. Tänker det kan vara bra med den infon för dom.


    Åh vad spännande att det snart är dags! Hur känns det? Jättebra att du letat upp alla gamla journaler. Ju mer info de kan få från era tidigare behandlingar desto bättre gissar jag!


    Vad det gäller ERA så vet jag inte om det går att göra testet i naturlig cykel. Jag tror tanken med ERA är att testa fram en stimulering som optimerar slemhinnan. Men vet inte säkert, kanske går att göra på flera sätt. 

    Dags för RUL nästa vecka känns nervöst... Vi ska få ett specialinriktat UL för att kolla specifikt på hjärtat också. Förhoppningsvis visar dessa bara på en frisk bäbis och då kanske jag kan slappna av lite mer.

    Stort lycka till på måndag!!!

  • linsen79
    pixie78 skrev 2020-01-15 13:26:44 följande:

    I förrgår var vi på mötet i Helsingfors och idag började jag med Synarela-sprayen. Gah! Snabba ryck, hänger inte riktigt med mentalt.


    Har inte gjort långa protokollet innan och har fobi för nässpray (konstigt jag vet, men pga varit beroende av nässpray tidigare) så det känns sjukt läskigt. Och som att det kommer bli värre denna gång. Korta protokollet var superlätt tycker jag. Och sen gjorde vi alla FET i naturlig cykel. Det känns som att det långa protokollet kommer vara värre för kroppen. Eller så är det bara inbillning. Lär ju få veta inom kort. De valde det utifrån att de vill styra dagen för äggplock.


    Tyckte Ovumia kändes helt ok. Inte så fancy lokaler direkt och inte alls lika mysigt som på CVL men läkaren var väldigt trevlig och alert. Hon är överläkare där och jobbade speciellt mot PGS/PGT-A. Fick bekräftat att vårt specifika kromosomfel kunde testas, förutom de vanliga kromosomfelen de alltid testar, och att det inte kostar mer. Så det var skönt. Mötet varade i 1.5 timmar och det kändes verkligen inte stressat och hon var mån om att vi skulle förstå allting och hur oddsen ser ut. Inga prover eller UL togs eftersom vi hade med oss vår journal från CLV. Sen fick vi träffa ?vår? sköterska Eeva-Liisa som vi kan mejla om vi har frågor. Hon var också trevlig.


     Så ja, nu är vi igång igen! Imorgon ska jag till den där manliga gynekologen i Hornstull och få recepten översatta. Läste dock väldigt många dåliga recensioner om honom så vet inte om jag vill göra just ultraljuden där. Men om han känns vettig imorgon kanske jag bokar om dit. Har annars bokat in det första ultraljudet den 28 januari hos Crocus.

    Ni som varit hos honom - vad tycker ni?


    Åh vad spänannde att ni är igång! Visst känns det konstigt att bara vänta och vänta och månaderna går så långsamt och vips är dte plötsligt dags och allt går jättefort! Men skönt att va igång. 

    Håller med om att Ovumia inte var så fancy, men det var inte helelr vår klinik i Stockholm så ingen skillnad där direkt. Vad bra att du ändå fick trevligt intryck av läkaren och sköterskan!

    Jag tycker gynekologen i Hornstull är toppen. Också hört att vissa inte gillar honom. Kan tänka mig att det är för att han inte är så känslosam och är ganska rak och tydlig med vad han tycker. Vissa kanske tycker det är hårt men jag uppskattade det och tyckte han var toppen. 

    RUL avklarat nu, puh! Otrolig lättnad. Allt såg bra ut. Vi ska ändå få ett till UL på Karolinska för att helt utesluta hjärtfel. Känns inte som det bör vara problem nu men skönt att de dubbelkollar. Nu vågar vi nog så smått tro att det komemr gå vägen... känns helt overkligt! 
  • linsen79
    AsDfg78 skrev 2020-01-17 09:01:44 följande:
    De sade igår att biopsier för genetisk analys kan göras på frysta embryon också så då skulle det inte spela någon roll vilken veckodag det blev uttag. Lite konstigt att det verkar annorlunda för dig....

    Ja, lite besviken på svaren på om det fanns ngt mer att göra. Fick intrycket av hon tyckte att äggplock/befruktning gick ju bra sist och åtgärder vid insättning kan vi prata om senare.

    Nu sitter jag och funderar på om akupunktur kan vara något att prova. Någon här som testat det?

    Jag kör redan lite "egen-behandling" med zonterapi. Vet inte om jag tror så mycket på det men tror inte att det gör någon skada iaf

    Superbra att kunna följas åt!

    Vad spännande att ni också är på gång med Ovumia! 

    Jag tror tyvärr att det är väldigt lite som en själv kan påverka inför plock. Ens ägg är ju vad de är liksom. Men klart att det är bra att ha ätit vissa tillskott ett tag innan (även för män). Folsyra är ju bra att äta även innan graviditet exempelvis. Men ökar nog inte chansen att bli gravid. Fast jag tror absolut att ERA-test är positivt och det kan ju vara bra att kolla upp redan nu om du inte redan gjort det. 


    Akupunktur har jag förstått det som inte har något vetenskapligt bevis för att det funkar. Jag testade det några gånger och fick ut fler ägg i samband med det. Om det var en slump vet jag inte. Men i övrigt påverkade det ju inget för min del, blev fortfarande inte gravid. Skadade säker inte heller dock.


    Sista gången nu med Ovumia sket jag i akupunkturen, lade ut så mycket pengar på ivf-grejer ändå tyckte jag. Gick iaf till en kvinna på Hornsgatan tidigare - Sandra Chen. Hon verkade behandla många ivf:are, så det kan ju vara ett tips! Lycka till nu! :) 

  • linsen79
    AsDfg78 skrev 2020-01-24 14:27:58 följande:

    Hej!

    Nu måste jag skriva för nu är allt uppochner här... Var hos gyn på Hornstull idag och jag är tydligen gravid!!!

    Fattar inte hur det kan stämma. Hade ju "mens" precis innan jul efter vad jag trodde var ett misslyckat FET.

    Jag är helt snurrig nu, fattar ingenting.

    Embryot var lite för litet för att stämma exakt med överföringen (6v borde vara ca 7v) och han såg inga hjärtljud så befarar missfall... Oj vad jag grämer mig för allt vin jag druckit under jul/semester och alla mediciner jag inte tagit. Slarvat med folsyra har jag också gjort

    Ville bara skriva av mig!


    Men oj vilken chock! Men så fantastiskt ändå. Är ju väldigt tidigt än så det är väl inte alltid hjärtat syns? Och visst kan de väl variera rätt mycket i storlek? Håller tummarna för att det går vägen och inte blir ett missfall!
    Tror inte du behöver oroa dig för ditt leverne. Finns ju många som blir gravida naturligt och inte fattar det förrän efter flera veckor eller månader. Det är ju sällan vinet som leder till missfall utan andra saker. 
  • linsen79
    AsDfg78 skrev 2020-01-24 14:27:58 följande:

    Hej!

    Nu måste jag skriva för nu är allt uppochner här... Var hos gyn på Hornstull idag och jag är tydligen gravid!!!

    Fattar inte hur det kan stämma. Hade ju "mens" precis innan jul efter vad jag trodde var ett misslyckat FET.

    Jag är helt snurrig nu, fattar ingenting.

    Embryot var lite för litet för att stämma exakt med överföringen (6v borde vara ca 7v) och han såg inga hjärtljud så befarar missfall... Oj vad jag grämer mig för allt vin jag druckit under jul/semester och alla mediciner jag inte tagit. Slarvat med folsyra har jag också gjort

    Ville bara skriva av mig!


    Men oj vilken chock! Men så fantastiskt ändå. Är ju väldigt tidigt än så det är väl inte alltid hjärtat syns? Och visst kan de väl variera rätt mycket i storlek? Håller tummarna för att det går vägen och inte blir ett missfall!
    Tror inte du behöver oroa dig för ditt leverne. Finns ju många som blir gravida naturligt och inte fattar det förrän efter flera veckor eller månader. Det är ju sällan vinet som leder till missfall utan andra saker. 
  • linsen79
    AsDfg78 skrev 2020-01-25 20:55:21 följande:
    Ja, chockartat! Tyvärr ränkade jag fel - borde vara i v9 så det stämmer inte alls med storlek och inga hjärtljud så sannolikt MA igen

    Känns inte lika tungt som tidigare gånger då jag ju inte ens misstänkt att jag varit gravid den här gången och inte hunnit ställa mig in på baby men såklart väligt tråkigt... Det som bekymrar mig mest är (förutom oron inför en ny Cytotec omgång ) är att PGS inte verkar vara lösningen för oss

    Vad finns då mer att göra? Alla läkare har varit så tvärsäkra på att det är dåliga ägg som orsakat mina missfall men det verkar ju inte vara hela sanningen....
    Åh vad ledsamt! Men skönt att det känns mer ok denna gång ändå. Fattar att det kanske kan kännas lite lättare om du inte ens var inställd på att det gått vägen. Men jäkla otur ändå!

    Fattar att du blir skeptisk nu när dte inte funkade... Men hur många återföringar har ni gjort med PGS_testade embruýon? Det är ju trots friska embryon bara 50/50 på att det tar sig. Så lite tur måste det ju också vara. Vad säger kliniken? 

    Hur var det, hade ni gjort ERA-test inför detta? Det kan ju absolut vara något att kolla inför nästa gång annars. Och som sagt - något mot immunförsvaret eventuellt? 
  • linsen79
    AsDfg78 skrev 2020-01-28 04:10:12 följande:
    Gulligt av dig att tänka på mig

    Dummt nog tänkte jag att det inte blivit något när jag började blöda så jag testade aldrig Jag hade precis som vanlig mens och sedan även "spottings" efter "mensen". Spontant är helt uteslutet den här gången (har inte haft sex), därför är jag så säker på datum. Har inte diskuterat med kliniken ännu...

    Har fått blodförtunnande (Innophep) vid 2 tidigare grav pga att jag haft blodpropp tidigare. Detta är mitt 4:e missfall, alla tidigare har varit spontana graviditer.

    Cytotec är hemskt men för min del tror jag mest att det är psykiskt. Har gått relativt smärtfritt de två senaste gångerna. Min kropp verkar inte fatta att den ska göra sig av med missfallen, första gången gick det 6 veckor utan att ngt hände (sedan fick jag Cytotec) och så länge orkar jag inte vänta....

    Ska tillbaka till Hornstull på fredag, hoppas han kan skriva ut cytotec då så jag slipper vänta längre. Han var lite luddig på den punkten, sa att han antingen skulle skriva ut eller ge mig en remiss och blir det remiss blir det säkert en vecka till att vänta

    1 av 3 låter ju som ganska dåliga odds trots PGS då. Jag trodde det var mycket större chanser men det har kanske varit önsketänkande

    Hur går det för dig med behandlingen?
    Så fruktansvärt jobbigt allt detta! Lider med dig. Men skönt att ni kan sätta igång igen nu iaf. 
    Nyfiken på hur kliniken förklarar missfallet? Som du säger borde ju PGS verkligen minska risken då det iaf inte bör bero på kromosomfel. Tror de på Ovumia sa att har embryot väl fäst efter PGS så är det bara några procents risk för missfall. Verkar vara något som händer i livmodern då? Bra att du har koll på propp osv iaf. Så då får du behandling för det? Kan det finnas någon annan förklaring?
    Håller iaf alla tummar för att det ska gå vägen för er denna gång!!! 
  • linsen79
    pixie78 skrev 2020-01-29 11:40:50 följande:

    Usch va jobbigt att du har missfallet framför dig! Men måste du verkligen vänta tills på fredag? Kan du inte ringa SÖS direkt och få en tid för cytotekbehandlingen? Det här med remisser verkar ha gått lite ur tiden nu med det fria vårdvalet tycker jag. Jag ringer alltid direkt dit jag vill gå och bokar tid.. kanske inte helt korrekt men brukar ju funka. :)


    Jag gjorde ju UL i måndags och enligt honom såg allt bra ut och jag var redo att börja med injektioner. Men när jag skickade resultatet till kliniken sa de att de tyckte slemhinnan var i tjockaste laget (6.5) och frågade om jag fortfarande blödde och ville jag skulle ta ett gravtest. Det gjorde jag och det var ju såklart neg. Har fram tills idag blött lite grann hela tiden (typ trosskyddsmycket) och meddelade detta igår på morgonen. Har inte fått nåt svar ännu.. tycker de är lite sega på att svara. Man vill ju liksom veta direkt.


    Hade också en massa strul med min slemhinna. Håller tummarna för att allt går vägen denna gång!!
  • linsen79
    pixie78 skrev 2020-02-19 17:26:17 följande:

    Nu har kliniken äntligen ringt och meddelat resultatet. Av de 27 äggen blev 23 befruktade och vi fick 11 blastocyster. Jag var i chock! Sist fick vi 6 blastisar på 26 ägg. Det är väl ändå fascinerande att det kan skilja sig så mkt. Undrar varför. Om det är nån skillnad på kvalitén med korta vs långa protokollet. Med tanke på hur sjukt dåligt jag mått så känns det ändå värt det nu. Nu är det två veckor av väntan på testresultatet som gäller. Segt.. undrar om vi hinner få till en insättning i mars.. Hur lång tid tog det innan ni fick resultatet? Hon sa att de ibland skickar tillbaka snabbare.


    Åh vad spännande! Vilket toppenresultat! Så de har skickat 11 för PGS-test nu? Låter ju jättelovande. Jag tror vi fick svar efter typ 10 dagar, men det kan ha varit 2 v också. Minns inte helt. 
  • linsen79
    pixie78 skrev 2020-03-02 12:22:43 följande:
    Hur går det för dig? Hoppas du mår bra och att det går som det ska med graviditeten!

    Jag känner mig så förvirrad över detta med ERA-testet. Så dåligt med info om det på webben. Vad exakt är det man får?

    Är det ett specifikt klockslag efter ÄL eller en dag efter ÄL som det är optimalt att sätta tillbaka?

    Funkar det om man gör FET i simulerad cykel eller är det bara om man gör det i naturlig cykel? Man kan väl inte testa sig i stimulerad cykel ju, bara i en naturlig?

    Gjorde du FET i stimulerad eller naturlig? Kan man styra så att det inte blir en helg om man gör i stimulerad?
    Tre bra embryon är ju toppen! Förstår att det känns skönt att ha lite backup. Vi hade ju bara ett bra embryo och det kändes väldigt läskigt, men det visade sig ju vilja stanna kvar. I vecka 27 nu, känns svårt at greppa. 

    Gällande ERA är det inte så specifikt som klockslag, bara dag typ. Iaf fick jag det. Detta var i kombination med stimulerad cykel. Fick testa lite olika varianter av stimulering för att komma fram till vad min slemhinna funkade bäst med. Så om du ska göra ERA tror jag du måste göra i stimulerad cykel, vilket jag tyckte var bra för då går det ju att styra datumet lite. Svårt att göra behandling utomlands annars om inte ens jobb är superflexibelt. 

    Gjorde ERA hos Sokolova i Göteborg men vet fler som gör. Håller tummarna för dig!
Svar på tråden PGS utomlands