• Anonym (Hjälp)

    Ang faderskap va gäller ?Hjälp

    Mitt barn har pappa på pappret, alltså har han skrivit på faderskapet nu hävdar en annan att han är pappa till vårt barn vilket är omöjligt . Han hotar med advokater osv vad kan jag göra? Vad kan han göra ?

    Jag vet att han inte är pappan till 100 % men de går inte i den andras huvud han bara forsätter och forsätter .

  • Svar på tråden Ang faderskap va gäller ?Hjälp
  • Anonym (Hjälp)
    Anonym (k) skrev 2018-12-30 00:11:42 följande:

    Håller med. Ignorera och blockera. Gå ej med på test.

    En galning behöver inte alls bli lugnad av ett negativt  faderstest det kan trigga  och bli värre.

    en kvinna som har en man som vill kontrollera henne tex genom att gå igenom telefon / dator brukar rekommenderas att hon ska neka en sådan kontroll. Tillåter hon mannen att börja kontrollera hennes saker så kommer det inte vara en engångsgrej utan han kommer fortsätta vilja kontrollera och gå igenom privata tillhörigheter. Det vill säga han blir inte lugnad utan kontrollbeteendet triggas.


    Usch läskigt med sånna människor pratade tidigare med en vän om honom vännen sa lås dörren snart står han nog bakom dörren fy
  • 1234568
    Anonym (.) skrev 2018-12-29 22:58:06 följande:

    Det är en sak jag inte förstår TS: du verkar vara rädd för att soc ska vilja kolla om han är pappan. Varför? Är det inte bättre att få svart på vitt att han inte har i ditt liv att göra?


    Ska man låta alla galningar få igenom sin vilja då? Ska man behöva utsätta sin familj för onödiga tester, för att en galning kommer med en fix idé? För att inte tala om slitaget på familjen att behöva genomgå det.

    Kan ju låta enkelt så här på ett forum att säga att "det är bara att testa sig". Men det är en hel familj där bakom datorn, som far illa av denna galning. Och dom ska ju inte behöva genomgå en sådan process, bara för att någon dök upp och hittade på något. Man ska inte ge efter för sådana människor.
  • Anonym (...)
    1234568 skrev 2018-12-30 08:17:10 följande:

    Ska man låta alla galningar få igenom sin vilja då? Ska man behöva utsätta sin familj för onödiga tester, för att en galning kommer med en fix idé? För att inte tala om slitaget på familjen att behöva genomgå det.

    Kan ju låta enkelt så här på ett forum att säga att "det är bara att testa sig". Men det är en hel familj där bakom datorn, som far illa av denna galning. Och dom ska ju inte behöva genomgå en sådan process, bara för att någon dök upp och hittade på något. Man ska inte ge efter för sådana människor.


    Det lär ju inte hända en sån sak mer än en gång i livet. Testningen är inte särskilt jobbig, speciellt om man vet svaret som TS gör. Hon kan göra ett privat test och barnets pappa behöver inte ens få veta något. Sedan kommer inte hans advokat gå vidare när testet visar som det gör. Stor skillnad.

    Pappan kommer fara illa om han börjar tvivla, inte annars. Och det kommer han ju inte göra om TS redan har gjort ett test.
  • Tiina87
    Anonym (Hjälp) skrev 2018-12-29 17:56:47 följande:

    Jag jag va otrogen då men är singel nu hade sex med han 2,5 - 3 månsder innan jag blev gravid


    Då kan ha tekniskt sätt vara pappan...
  • 1234568
    Anonym (...) skrev 2018-12-30 08:29:59 följande:

    Det lär ju inte hända en sån sak mer än en gång i livet. Testningen är inte särskilt jobbig, speciellt om man vet svaret som TS gör. Hon kan göra ett privat test och barnets pappa behöver inte ens få veta något. Sedan kommer inte hans advokat gå vidare när testet visar som det gör. Stor skillnad.

    Pappan kommer fara illa om han börjar tvivla, inte annars. Och det kommer han ju inte göra om TS redan har gjort ett test.


    För der första så kostar testet rätt mycket pengar. I TS läge så kommer hon inte få det bekostat av myndigheten.

    För det andra så ska man inte ge efter för tokstollar.

    För det tredje så behöver pappan till barnet lära sig att lita på mamman om dom ska kunna ha en relation.

    Självklart slitet det på en relation att behöva gå igenom det här. Och då menar du att den man ska göra nöjd är tokstollar dom försatt familjen i denna situation?

    Jag skulle aldrig ge efter för honom. Däremot så skulle jag kanske kunna förstå att pappan inte riktigt vet vad han ska tro. Det är ju inte svart och vitt för en pappa när någon kommer och påstår något sådant här. Jag kanske skulle göra ett privat test för endast oss, mamman och pappan. Så att pappan inte behövde gå runt och fundera. Men inte skulle jag dela med mig till tokstollen av det resultatet! Han skulle jag ignorera blocka, och låta honom sköta saken hur han behagar. Varför skulle jag ge tokstollen nöjet att veta att han lyckades få pappan så nervös, så att vi tog ett test bara för den sakens skull? Varför skulle jag vilja att han fick veta att han kan påverka min familj till den graden? Det kommer bara trigga honom ännu mer.
  • Anonym (Kaa)
    Tiina87 skrev 2018-12-30 08:51:17 följande:

    Då kan ha tekniskt sätt vara pappan...


    Hur då.....??
  • 1234568
    Tiina87 skrev 2018-12-30 08:51:17 följande:

    Då kan ha tekniskt sätt vara pappan...


    Mm..såvida en graviditet varar 12 månader.
  • Anonym (Hjälp)
    Tiina87 skrev 2018-12-30 08:51:17 följande:

    Då kan ha tekniskt sätt vara pappan...


    Va ? Hur då ? Räknade om de är tom 3 ,5 månad innan jag blev gravid men hur är de tekniskt möjlig ?
  • Anonym (Hjälp)

    Barnet vägde ca 3,6 kilo 49 cm kom 1 vecka innan BF vet exakt när jag hade ägglossning och de stämmer exakt med UL så omöjligt att jag skulle ha varit gravid 9 mån + 3,5 månader

  • v i r r a
    Tiina87 skrev 2018-12-30 08:51:17 följande:

    Då kan ha tekniskt sätt vara pappan...


    Ja, om TS är ett sto så stämmer det

    TS. Se till att spara alla sms/meddelanden från och med nu! Sen tycker jag att du ska kontakta polisen och rådgöra med dem om du ska göra en anmälan. Är han en riktig galning är det bäst att se till att hans trakasserier dokumenteras och anmäls. Vem vet, han kanske har fler anmälningar på sig från andra?

    Jag tycker inte du ska gå med på ett privat faderskapstest. Är han en tok på riktigt kan han mycket väl få för sig att du manipulerat testet på något sätt.
Svar på tråden Ang faderskap va gäller ?Hjälp